Autor Wątek: regulacja wolnych obrotow na gazie  (Przeczytany 7792 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

regulacja wolnych obrotow na gazie
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 21, 2004, 00:19:25 am »

Bronx_1,5GLE

  • Gość
boze jak komus sie nieche wierzyc to nie , ja tankuje i wiem ile wychodzi na 100, ale to tylko plus dla mnie !!!
pojechalem do Zabrza , tam jest taki zaklad ( wszyscy ich chwala , maja ksywke ,,Magicy,, ) wyregulowali , powiedzialem ze niechce miec dynamiki super cacy tylko zdatna do "bezpiecznej jazdy" a najwazniekjsze dla mnie jest jaknajmniejsze spalanie
pozatym silniki wiekszej pojemnosci mniej pala w trasie - co nie :)
np seiscento 900 misto 5l
1100 miast 6l :)
oczywiscie mowie normalna jazda a nie popisowki

regulacja wolnych obrotow na gazie
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 21, 2004, 00:58:08 am »

Goliat#1834

  • Gość
ja zawsze gaz ustawiam tak :
na benie ustawiam obroty na rogrzanym silniku ok 1200-1300
potem przezucan na gaz i jesli ci pali 10 to ok masz dobra instalke
i na parowniku ustawiam ta srubka obroty na ok 1000 i jest git
wtedy unikasz sytuacji ze po odpaleniu ci gasnie i przy dojazdach do krzyrzówek spróbuj jak ci sie nie spodoba to wrucisz do tego jak było

regulacja wolnych obrotow na gazie
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 21, 2004, 07:58:26 am »

Maciek#938

  • Gość
Cytat: "Goliat#1834"
ja zawsze gaz ustawiam tak :
na benie ustawiam obroty na rogrzanym silniku ok 1200-1300
potem przezucan na gaz i jesli ci pali 10 to ok masz dobra instalke
i na parowniku ustawiam ta srubka obroty na ok 1000 i jest git
wtedy unikasz sytuacji ze po odpaleniu ci gasnie i przy dojazdach do krzyrzówek spróbuj jak ci sie nie spodoba to wrucisz do tego jak było

Obroty zarówno na gazie jak i benie powinny być jednakowe. Majoptymalniejsze obroty to około 1000 rpm. Jeżeli chodzi o najekonomiczniejszą jazdę to faktycznie zawiera się ona w przedziale 2000-3500rpm. Ja zmieniam biegi mniej więcej tak: I-3500rpm, II-2800rpm, III-2600rpm, IV- 2900 rpm, no i póŹniej jeżeli nie ma większych wzniesień i nie trzeba przyspieszać to V. Notabene na trasie najoptymalniej jest jechać na V przy około 2500rpm (prędkość mniej więcej 90 km/h), wtedy powinien najmniej palić.

p.s. Czy wie ktoś jak podłączyć sonde Lambda od GSI do miernika, bo chciałbym optymalnie wyregulować skład mieszanki, a bez tego urządzenia trudno jest to precyzyjnie ustawić...

Pozdrawiam

regulacja wolnych obrotow na gazie
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 21, 2004, 12:02:24 pm »

neig

  • Gość
podłączasz voltomierz równolegle do sondy + do przewodu na złączce i - masa,napięcie powinno być w granicach 0,12V dla gazu  i 0,45V dla beny(wolne obroty). Wolne obroty na gazie są niższe i trzeba śrubką podnieść przepustnicę , w GLi i GSi robi to silnik krokowy.

regulacja wolnych obrotow na gazie
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 21, 2004, 13:53:25 pm »

Chudson

  • Gość
Ja tam nigdy nie wychodze poza zielone pole obrotomierza a i tak pali około 13 w miescie i 10w trasie ( choć w miescie czasami schodze ponizej 2tyś a w trasie czasami  te 110-120 - bo trasa taka przez wioski więc raczej kiepski wymiernik spalania na trasie )

regulacja wolnych obrotow na gazie
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 21, 2004, 14:35:01 pm »

Offline MaciejFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 281
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5LE '87 (2.0 DOHC)
Cytuj (zaznaczone)
choć w miescie czasami schodze ponizej 2tyś

Wcale nie jest powiedziane, ze im mniejsze obroty tym mniejsze spalanie a wrecz przeciwnie, jak by tak bylo to by sie caly czas na V biegu jezdzilo (gorka nie gorka, miasto itp.). Wlasnie najmniesze spalanie te silniki maja w zakresie obrotow 2-3,5tys.!
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
2.0 DOHC, Łada brake system! :)
LPR - liga punk rocka

regulacja wolnych obrotow na gazie
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 21, 2004, 21:58:47 pm »

Goliat#1834

  • Gość
oj macku cvo do obrotów na jakich sie powinno jezdzic masz racje ale gazu sie nie ustawia jak paliwa i jak masz ustawione tak ze obr na benie i gazie sa takie same to masz problem na stacji gazu zecz w tym zeby gaz ustawic tak zeby parownik podawał jak najmniej gazu przy okreslonej kryzie i zawsze jest lepiej jesli on niemoze zapodac wielkiej ilosci gazu stad sie bieze spalanie 10 i napewno chłopak ma ruznice w obrotach na G i B

regulacja wolnych obrotow na gazie
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 21, 2004, 22:13:40 pm »

Offline MaciejFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 281
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5LE '87 (2.0 DOHC)
Nie wiem jak to jest z gazem, bo nie mam poldi nie jest zagazowany, ale moj schodzi ponizej 10l na 100km na miescie, ale to jaka jazda z glaskaniem auta po gazie! ;)
Bo do jazdy po miescie nie ma sensu krecic auta powyzej 3500 obr.
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
2.0 DOHC, Łada brake system! :)
LPR - liga punk rocka

regulacja wolnych obrotow na gazie
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 21, 2004, 22:19:53 pm »

Maciek#938

  • Gość
Cytat: "Goliat#1834"
oj macku cvo do obrotów na jakich sie powinno jezdzic masz racje ale gazu sie nie ustawia jak paliwa i jak masz ustawione tak ze obr na benie i gazie sa takie same to masz problem na stacji gazu zecz w tym zeby gaz ustawic tak zeby parownik podawał jak najmniej gazu przy okreslonej kryzie i zawsze jest lepiej jesli on niemoze zapodac wielkiej ilosci gazu stad sie bieze spalanie 10 i napewno chłopak ma ruznice w obrotach na G i B

Nie zgadzam się z tym. Jak ustawiałem gaz na analizatorze to auto paliło mi 10.5-11l/100km w mieście. Z tym, że nie miało to znaczenia jak ustawiłem sobie wolne obroty na gazie śrubką na parowniku. Ostatnio nie pali mi tyle ile powinien, ale to zasługa sporego namieszania, które zrobiłem po małym tuningu głowicy. W praktyce powinienem się wybrać na analizator, ale mając GSI chcę się inaczej pobawić.

Pozdrawiam

regulacja wolnych obrotow na gazie
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 22, 2004, 01:36:36 am »

Bronx_1,5GLE

  • Gość
zgadza sie mam ruznice w obrotach mieczy G i B
pozatym na gazie dziala mi ssanie - powiem tak ze jego dzialanie jest podobne do dzialania ssania , poprostu lekko podnosi obroty ale to wystarcza, a powaga spalanie mam naprawde bardzo dobre , na 1 niekrece powyzej 3 tys bo silnik za bardzo mi wyje :)
niewiem co jeszcze i jak napisac , moze poprzedni wlasciciel cos namieszal ze jest jak jest , wkazdym razie ja jestem bardzo , bardzo zadowolony :)
ok 3majta sie