Autor Wątek: regulacja wolnych obrotow na gazie  (Przeczytany 8468 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

regulacja wolnych obrotow na gazie
« dnia: Październik 18, 2004, 00:49:17 am »

Bronx_1,5GLE

  • Gość
witam , szukam jezdze go gazowni i nic ...
mam taki problem ze na gazie trzyma mi silnik ok 500 obr/min ( jak nie mniej) na benzynie jest 800-900 , i przy tych 500 jest tak ze jak wrzuce na luz lub podjezdzam do skrzyzowania to zaraz mi silnik gasnie, rure z wlotu powietrza mam schowana za akumulatorem , nic w nia niemuch i bierze zimne powietrze - dlugosc rury fabryczna , filtr powietrza , kable WN nowe , zmienie swiece ale nieoczekuje poprawy .
Moje pytanie jak podniesc te wolne obroty i jakie powinny byc optymalne , ta srubka na parowniku tak wyregulowalo mi w gazowni ze pali 9-10 nwiec ok , co z tym fantem zrobic ??

regulacja wolnych obrotow na gazie
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 18, 2004, 00:56:16 am »

Bronx_1,5GLE

  • Gość
chcialem dodac jeszcze ze na gazniku mam elektrozawor jest to Caro z 93

regulacja wolnych obrotow na gazie
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 18, 2004, 10:48:00 am »

XDX#1825

  • Gość
Wyczysc filterek gazu, wylej syf z parownika - jak bedzie duzo to mozesz tez rozebrac i membrany wyczyscic - tak dla pewnosci. No i wyreguluj gaz od nowa po tych zabiegach. Gdzies na sieci jest opis jak to zrobic bez analizatora.

regulacja wolnych obrotow na gazie
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 18, 2004, 13:56:39 pm »

Chudson

  • Gość
A pali tyle w mieście czy na trasie ??  Bo jak w miescie to nie grzebał bym za wiele przy instalacji żeby nie zwiększyć tego spalania. Możesz podkręcić  w gaŹniku ale wtedy na benzynie będzie miał wyższe obroty.

regulacja wolnych obrotow na gazie
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 18, 2004, 18:27:53 pm »

Bronx_1,5GLE

  • Gość
tyle pali w miescie , podkrecilem obroty naciagajac linke gazu , teraz mam 850-900 , wacha sie ale nieprzeszkadza mi to :)
chyba dobry sposob,
niewiem czy jest jakas regulacja wolnych obrotow na gazniku , bo jest ten elektrozawor , a ja zawsze mialem taka fajna srubkee ,,, a tak wogule jakby mogl ktos mi wytlumaczyc jak dzialaja wolne obroty w tych typach gaznikow --> ???

regulacja wolnych obrotow na gazie
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 18, 2004, 19:39:59 pm »

Maciek#938

  • Gość
Jak dla mnie sytuacja jest jasna. Zużycie paliwa w mieście na poziomie 9-10 litrów jest... za niskie jak na Poldasa. Oznacza to ni mniej ni więcej, że skład mieszanki jest zdecydowanie zbyt ubogi. Konsekwencjami takiego stanu rzeczy mogą być wypalone gniazda zaworowe, więc polecam jednak odkręcić gaz na registerze przynajmniej o te pół obrotu.

Co się tyczy natomiast ustawiania obrotów biegu jałowego to najpierw dokonuje się tego ustawienia na benzynie (oczywiście na rozgrzanym silniku). Obroty powinny wynosi około 1000 rpm. PóŹniej należy przełączyć na gaz i sprawdzić jakie wtedy będą oboroty. Jeżeli będą niższe niż na benzynie to należy to skorygować śrubką na parowniku. Oczywiście na benzynie obroty biegu jałowego ustawia się za pomocą śrubki na gaŹniku (jest ona umieszczona na gaŹniku od strony głowicy).

Pozdrawiam

regulacja wolnych obrotow na gazie
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 18, 2004, 20:06:34 pm »

Chudson

  • Gość
Nie zgodzę się z opinią ,że mało pali bo za uboga mieszanka.  Uboga mieszanka powoduje gorsze osiągi i głębsze duszenie gazu co z kolei powoduje większe spalanie. Czyli przy zbyt ubogiej mieszance poldek może palić więcej niż przy prawidłowej. I choć mój pali w mieście coś koło 13 to nie uważam żeby 10l było niemożliwe.  
Mój wujek - starszy pan i jedyny właścicel swojego 13letniego Caro  regulował silnik bo twierdził ,że mu dużo pali - jak zapytałem ile to powiedział 8litrów benzyny (a w trasy to on nie jeŹdził nigdy )
Można sprawdzić dla pewności skład na analizatorze ,ale myślę ,że wystarczy zabieg który wykonałeś.  A śrubką na parowniku reguluje sie dawkowanie gazu w całym zakresie obrotów więc lepiej nie mieszać.

regulacja wolnych obrotow na gazie
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 18, 2004, 20:20:05 pm »

Andrzej

  • Gość
Tez doszedlem do wnoisku ze na za ubogiej mieszance poldek wiecej pali. Chyba z 3000km przejechalem zanim sie w tym wszytkim polapalem i spalanie mialem przy roznych ustawieniach mieszanki gazu od 8-16l/100km:) ale przy 16l mial kopa:) a tak srednio i wg mnie w miare opymalnie to mam ustawione na spalanie do 11l/km w mieszanym z przewaga miasta i jakies 9,2 na trasie ale jezdzac dosc mocnoa jak na poldka bo czasami ponad 150km/h Mam 1.6GLE

regulacja wolnych obrotow na gazie
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 18, 2004, 20:22:08 pm »

Andrzej

  • Gość
A z przelaczaniem na benzyne to mi poldek gasnie ponizej 1000/obr/min ale nie robie z tym nic bo i tak wtlaczam gaz:)

regulacja wolnych obrotow na gazie
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 19, 2004, 00:04:24 am »

Bronx_1,5GLE

  • Gość
ok ale jak sie ustawia prawidlowo !! wolne obroty na gazniku z tym elektrozaworem (benzyna - zasilanie ) ???????????????????

regulacja wolnych obrotow na gazie
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 19, 2004, 12:22:22 pm »

Maciek#938

  • Gość
Jakoś nie bardzo wierzę w spalanie benzyny w Poldku w mieście na poziomie 8l/100km (może jeszcze na krótkich dystansach  :? )... To samo tyczy się spalania pomiędzy 9-10 l/100km... Oczywiście wiadomo wszystko zależy od warunków w jakich się jeŹdzi, stylu jazdy itp. Lecz 10.5 to na gazie w mieście minimalne zużycie.

A co się tyczy ustawiania wolnych obrotów na benzynie to opisałem to w poprzednim poście. Tutaj nie ma znaczenia czy masz elektrozawór benzyny czy nie. Oczywiście silnik musi pracować na benzynie. Reszta jest tak banalna, że aż trudno ją opisać. To chyba najprostsza czynność do zrobienia ustawienie wolnych obrotów na benzynie. Po prostu musisz regulować tą śrubą na gaŹniku, która jest od strony I-wszego przelotu. Nie umiem tego lepiej zobrazować. Proponuję notabene zaopatrzyć się w odpowiednią książkę (np. Morawskiego, lub Trzeciaka).

Pozdrawiam

regulacja wolnych obrotow na gazie
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 20, 2004, 00:07:56 am »

Bronx_1,5GLE

  • Gość
a wiec jezdze spokojnie ,  nieposiadaqm ciezkiej nogi a wrecz delikatna jak piorko - a pali tak jak pisze 9do max naprawde max 10l na miescie ( po kupnie 2 miechy temu palil 14.... a teraz cacy :) a silnik jak w opisie 1,5 GLE

dobra znalazlem schemat gaznika i juz wiem co i jak
jeszcze jedno pytanko ?
co moze byc przyczyna ze na benzynie mi dymi niemilosiernie a na gazie jest ok ??

regulacja wolnych obrotow na gazie
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 20, 2004, 08:58:47 am »

Maciek#938

  • Gość
Cytat: "Bronx_1,5GLE"
a wiec jezdze spokojnie ,  nieposiadaqm ciezkiej nogi a wrecz delikatna jak piorko - a pali tak jak pisze 9do max naprawde max 10l na miescie ( po kupnie 2 miechy temu palil 14.... a teraz cacy :) a silnik jak w opisie 1,5 GLE

dobra znalazlem schemat gaznika i juz wiem co i jak
jeszcze jedno pytanko ?
co moze byc przyczyna ze na benzynie mi dymi niemilosiernie a na gazie jest ok ??

To może napisz po jakim mieście jeŹdzisz, bo od tego też wiele zależy. Lecz to już takie dodatkowe pytanie.

Co się tyczy dymienia na gazie to oznacza to ni mniej ni więcej jak Źle ustawiony (zbyt bogaty) skład mieszanki paliwa. Jeżeli masz schemat gaŹnika to znajdziesz tam napewno ten wkręt do regulacji. Teoretycznie powinno się to ustawiać na analizatorze spalin, ale możesz to samemu wyregulować. Po prostu zmniejsz na początek o pół obrotu skład mieszanki i zobacz czy wtedy będzie dymił.

Tak notabene składu miesznaki na wolnych obrotach to czy już wyregulowałeś LPG śrubką na parowniku, aby uzyskać takie same obroty jak na benzynie ?

Pozdrawiam

regulacja wolnych obrotow na gazie
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 20, 2004, 14:54:21 pm »

Bronx_1,5GLE

  • Gość
ano po gliwicach , ale w miare mozliwosci omijam najwieksze korki :)

dymi mi na banzynie na gazie jest czysciutko

przy parpwniku nic niegrzebalem bo jest tam srudka ktora gosc ustawial miezanke na analizatorze , i niechce tego zbabrac , podciagnolem obroty na gazniku :D

regulacja wolnych obrotow na gazie
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 20, 2004, 15:02:44 pm »

vollvo#1821

  • Gość
było podciągnąć na dwururce

regulacja wolnych obrotow na gazie
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 20, 2004, 15:30:27 pm »

Chudson

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
( po kupnie 2 miechy temu palil 14.... a teraz cacy  

Ty lepiej mów co zrobiłeś ,ze tak zszedł z spalania ?? Też chętnie pokombinuje

regulacja wolnych obrotow na gazie
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 20, 2004, 19:42:38 pm »

Maciek#938

  • Gość
Cytat: "Chudson#1423"
Cytuj (zaznaczone)
( po kupnie 2 miechy temu palil 14.... a teraz cacy  

Ty lepiej mów co zrobiłeś ,ze tak zszedł z spalania ?? Też chętnie pokombinuje

Jak chcesz obniżyć spalanie, a jesteś pewny, że skład mieszanki masz ustawiony optymalnie to zainteresuj się wakuometrem. Wtedy będziesz dokładnie wiedział jak operować pedałem gazu.

Pozdrawiam

regulacja wolnych obrotow na gazie
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 20, 2004, 20:22:16 pm »

Offline Pio555

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
  • RENAULT SCENIC 1,6 dci
Mój 1,6 Gle lata ma wolnych między 900-1200 pali 12-14l .Jeżdze tylko po mieście i nie narzekam w tem 10l trochę nie chce mi się wierzyć ale............. :D

regulacja wolnych obrotow na gazie
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 20, 2004, 21:39:07 pm »

Chudson

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Mój 1,6 Gle lata ma wolnych między 900-1200 pali 12-14l


Między 900-1200 obrotów ? to nic dziwnego ,że tyle pali.

Umnie mieszanke regulowałem już wiele razy i nic nie pomogło. Wakuometru niemam ale  deptam gaz dość ostrożnie  (nogą wyczuwam aby był jak najmniej wciśnięty ale żeby szedł do przodu a nie zwalniał )  a biegi zmieniam przy 20,40,60,80km jak Pan Z.Kania radzi w swojej książce. Nie pomogło niestety

regulacja wolnych obrotow na gazie
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 20, 2004, 22:00:34 pm »

Offline MaciejFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 281
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5LE '87 (2.0 DOHC)
Cytuj (zaznaczone)
Umnie mieszanke regulowałem już wiele razy i nic nie pomogło. Wakuometru niemam ale deptam gaz dość ostrożnie (nogą wyczuwam aby był jak najmniej wciśnięty ale żeby szedł do przodu a nie zwalniał ) a biegi zmieniam przy 20,40,60,80km jak Pan Z.Kania radzi w swojej książce. Nie pomogło niestety

A pobowales jezdzic patrzac sie na obroty?? Bo ja tak jezdze i wcale tak duzo mi nie pali. Zakres obrotow w ktorych sie "poruszam" wynosi od 2000 do 3500 (i to sa optymalne obroty dla mojego AB 1.5), np. rozpedzam sie na I biegu (obr do 3500) i jak zalaczam II bieg to mam ok. 2000 obr. A wiem, ze te silnki najmniejsze spalanie maja od 2000 do 3500 obr/min :roll:
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
2.0 DOHC, Łada brake system! :)
LPR - liga punk rocka