Autor Wątek: Zakładanie resorów  (Przeczytany 4395 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zakładanie resorów
« dnia: Marzec 27, 2011, 16:24:30 pm »

Offline HARNAŚ

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 102
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lexus GS300 2JZ
Witam, zaliczyłem małego faila ;) Zmieniam most z 3.9 na 4.3, dotychczasowe 3.9 zdjąłem niestety razem z resorami, które przełożyłem do 4.3 ale niestety nie da się ich połączyć z obu stron. Maciej jakiś niezawodny i bezproblemowy sposób na montaż resorów? Słyszałem żeby zrzucić most i próbować zamontować najpierw same resory, zaczynając od przedniego mocowania. Z góry dzięki za opinie.

Odp: Zakładanie resorów
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 27, 2011, 16:46:16 pm »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Można bez problemów zamontować most razem z resorami- Najpierw celujesz amortyzatorami w dziury (chyba że na lajcie je sobie na końcu przykręcisz) później przykręcasz resory (najpierw przednie "ucha") później bierzesz żabkę tudzież lewarek i podnosisz most (most na środku podpierasz) targasz do góry (poluzuj sobie tylne mocowanie resora na wspornikach aby lekko wszystko chodziło) podnosisz na tyle, aby przykręcić po 4 śrubki (fi 8mm- przykręcasz wsporniki do podłużnic) gdy to zrobisz, to już masz przykręcony most. Dociągasz wszystkie śruby, opuszczasz i po problemie. Budę oczywiście zakładam że masz na kobyłkach.
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: Zakładanie resorów
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 27, 2011, 16:54:40 pm »

Offline gateway

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
samo dokręcanie przedniej tulei resoru oraz tylnej tulei wykonujesz jak już auto stoi na kołach.
Chodzi o to, aby guma była ściśnięta w optymalnym położeniu swojej pracy. Jeśli skręcisz z kołami podniesionymi to pewnie nic się nie stanie, ale jest to wbrew zasadom mechaniki.

Odp: Zakładanie resorów
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 27, 2011, 17:00:12 pm »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Warto dodać że w razie problemów z trafieniem śrubą w tuleję resora z pomocą przyjdzie podnośnik w roli "celownika" oraz jakiś pręt w roli przetyczki. No fakt- dociągasz śrubki na opuszczonym wozie.
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: Zakładanie resorów
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 27, 2011, 17:17:31 pm »

Offline HARNAŚ

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 102
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lexus GS300 2JZ
Ok, jeszcze odnośnie tego fragmentu: "(poluzuj sobie tylne mocowanie resora na wspornikach aby lekko wszystko chodziło) podnosisz na tyle, aby przykręcić po 4 śrubki (fi 8mm- przykręcasz wsporniki do podłużnic)"

Poluzować mam wspornik resorów? (siedzi bodaj na 4 śrubach do budy) Czy odkręcić go całkiem. Powyżej tulei jest chyba jeszcze druga "ruchoma" tuleja (nie pamiętam już), to też poluzować?

Odp: Zakładanie resorów
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 27, 2011, 18:32:38 pm »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Właśnie bo nie napisałem dokładnie. Ja akurat odkręcałem razem ze wspornikami(ucinałem je aby obniżyć auto) ale normalnie bym tego nie odkręcał- więc poluzuj śruby na resorach czyli: przednie mocowanie, tylne oraz przy wsporniku (te dwa płaskowniki żeby lekko chodziły) będzie łatwiej Ci nacelować tylnym mocowaniem gdy już przednie będziesz miał przyłapane.
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: Zakładanie resorów
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 27, 2011, 19:17:20 pm »

Offline gateway

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
Ja jak wymieniałem tulejki w resorach (te małe z tyłu), to też się strasznie namęczyłem z założeniem resoru, ale się da.
Na pewno łatwiej jest założyć resory i później most.

Odp: Zakładanie resorów
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 27, 2011, 20:51:57 pm »

Offline HARNAŚ

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 102
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lexus GS300 2JZ
Ok, dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam.

Odp: Zakładanie resorów
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 29, 2011, 01:10:01 am »

Offline HARNAŚ

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 102
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lexus GS300 2JZ
Ok, z jednej strony się udało, na drugą nie miałem już czasu. Czyli rozumiem że śruby: mocujace resory z przodu i z tyłu, amortyzatory, drążki reakcyjne dokręcać jak auto opuszcze już na koła? Czy mógłby ktoś podac momenty jakimi dokręcać te śruby? Można zrobić to z wyczuciem, ale skoro mam dynamometr to można to zrobić jak Bóg nakazał ;)

Odp: Zakładanie resorów
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 29, 2011, 07:05:23 am »

snikers

  • Gość
Nie wiem nad czym tu dumac, w morawskim jest opisane jak przykrecac i na jakiej wysokosci powinien byc resor zeby dobrze gume skrecic.

Odp: Zakładanie resorów
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 29, 2011, 12:01:00 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Z odkręcaniem wspornika od budy przekombinowujecie. Jaja to dopiero będą jak te śruby się pourywają.
Resor przykręcony w dwóch punktach naciągnie się spokojnie do tyłu, tam jest jeszcze ruchoma część pod wspornikiem, najłatwiej celować z użycie czterech rąk, podnośnika i śrubokręta, odrobina wprawy i załatwione prawie od razu.