Autor Wątek: rover brak iskry i zasilania pompy paliwa  (Przeczytany 5058 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

rover brak iskry i zasilania pompy paliwa
« dnia: Maj 11, 2011, 21:59:22 pm »

Offline gateway

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
Koledzy, kolejny problem do rozwiązania   <mysli>

Podłączone wszystko wg schematu z książki morawskiego.
Plus po stacyjce idzie na cewkę, kabelek ze złącza 13 krotnego do plusa cewki, masa, zasilanie kompa, itd itp.
Wszystko jest,
Przepustnica się odzywa, przekaźniki pompy też, ale sama pompa nie podaje. No i brak iskry.
Do tego wszystkiego cewka po kilku kręceniach zrobiła się ciepła.
Przewody zapłonowe są nowe, kopułka, palec tak samo.

Nie wkręcałem świec, aby chwilę pokręcić rozrusznikiem i napompować olej w zakamarki silnika.
Włożyłem świecę do fajki, masa i kręcę, a on nic.

Nawet się tym za bardzo nie martwię, bo są tu fachowcy, którzy na pewno pomogą  <spoko>

Odp: rover brak iskry i zasilania pompy paliwa
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 11, 2011, 22:12:32 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Jak (dokładnie) jest podłaczona cewka?
Plus po stacyjce podłacza się do +cewki, kabelek sygnałowy ze złacza 13kr. do -cewki, tam gdzie również obrotomierz.
plus pos tacyjce równiez powinien być puszczony do złacza.
pompa jest podłaczona przez wyłacznik bezwładnościowy? jesli tak, to zobaczy czy wciśnięty jest.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: rover brak iskry i zasilania pompy paliwa
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 11, 2011, 22:13:12 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
stawiałbym na wyłacznik bezwladnosciowy czy jak on tam sie nazywa. Z lewej strony jest przymocowany na "scianie". Taki guziczek ma od góry. Odepnij od niego wtyczkę i zewrzyj jakims kabelkiem te 2 piny. Powinno pomóc :>

Odp: rover brak iskry i zasilania pompy paliwa
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 11, 2011, 22:14:12 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
pompa to jedna sprawa-tylko ona wyłaczana jest bezwładnościówką.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: rover brak iskry i zasilania pompy paliwa
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 11, 2011, 22:15:52 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
wydaje mi się ze za iskre tez jest odpowiedzialna... Przerabiałem to - mialem tak u siebie. Moze ja cos mialem pokićkane...

Odp: rover brak iskry i zasilania pompy paliwa
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 11, 2011, 22:22:09 pm »

Offline gateway

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
faktycznie. Ma być podłączone do minusa a ja mam do plusa (nie wiem dlaczego tak podłączyłem).
-Plus po stacyjce do plusa cewki
-sygnal z kompa tez na plus (tu jest błąd)
-obrotek mam na minusie

A więc jedna sprawa wyjaśniona.

Pompa:
Bezwładnościówka jest podłączona. Nawet ją mierzyłem miernikiem, czy na pewno ma przejście i wszytko działa.
Jutro chyba dam przewód bezpośrednio do pompy i zobaczę co się będzie działo.

Odp: rover brak iskry i zasilania pompy paliwa
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 11, 2011, 22:52:35 pm »

Offline gateway

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
Właśnie poszedłem zmienić kabelek w cewce z + na - i działa.
Tzn jest iskra, ale nie ma paliwa.

Jeszcze jakieś pomysły?
Dodam, że pierwotnie było to GSI.

PS. Czy pochłaniacz par paliwa ma tutaj coś do gadania? Nie instalowałem tej puszki, a wtyczka sobie wisi.

Odp: rover brak iskry i zasilania pompy paliwa
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 11, 2011, 23:05:39 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Pochłaniacza może nie być, nie trzeba podpinać.
jak podłaczyłeś tą pompę? bezpośrednio pod kabel idący do zbiornika dałes kabel ze złacza-jak nie, to tak zrób. Daj tylko po drodze bezpiecznik 10A

Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: rover brak iskry i zasilania pompy paliwa
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 11, 2011, 23:27:34 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
dla eksperymentu podłącz pompę na ostro...
ZObacz czy na bezwładnościówce pojawia się +12V podczas kręcenia i "w ciągu 3 sekund po zapłonie"

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: rover brak iskry i zasilania pompy paliwa
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 11, 2011, 23:32:38 pm »

Offline gateway

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
Podczas sprawdzania złącza 13-krotnego znalazłem przewód pompy i jak dałem na niego 12v na krótko to pompa działała.
Jutro podłącze miernik do czujnika bezwładnościowego i zobaczę co pokaże.
Jeśli będzie napięcie, to dam bezpośrednio kabel do pompy i już.
Jutro odpalanie :D:D:D

Odp: rover brak iskry i zasilania pompy paliwa
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 11, 2011, 23:56:35 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Ty nei miernik do czujnika tylko wtyczkę wyjmij i drutu kawałek tam wepnij.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: rover brak iskry i zasilania pompy paliwa
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 12, 2011, 00:12:21 am »

Offline gateway

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
Spoko, wiem jak to sprawdzić ;)

Odp: rover brak iskry i zasilania pompy paliwa
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 12, 2011, 08:05:54 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A co zrobiłeś z oryginalnym przekaźnikiem pompy paliwa w skrzynce bezpieczników. Tam jest jakieś dziwne sterowanie. U mnie jak podłączyłem na początku wyjście oryginalnego przekaźnika pompy paliwa do sterowania przekaźnikiem z GSI to silnik nie chciał gasnąć. Dopiero jak jeden koniec cewki przekaźnika PPgsi dałem na stałe do masy zaczęło to normalnie działać...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: rover brak iskry i zasilania pompy paliwa
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 12, 2011, 11:32:11 am »

Offline gateway

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
Pamiętam o tym, ale z tego co pisałeś, to ona działała, ale nie chciała się wyłączyć. Więc na początek musi się odezwać, aby działać dalej.

Odp: rover brak iskry i zasilania pompy paliwa
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 12, 2011, 23:49:46 pm »

Offline gateway

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
Pompa ogarnięta :)

Odp: rover brak iskry i zasilania pompy paliwa
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 13, 2011, 00:16:31 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Podziel sie spostrzeżeniami.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: rover brak iskry i zasilania pompy paliwa
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 13, 2011, 00:48:38 am »

Offline gateway

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
Zabrałem się za wlew paliwa w atu.
Zacząłem rozbierać, aż zdjąłem cały bak. Skoro bak był poza autem, postanowiłem sprawdzić jego zawartość.
Odkręciłem pompę (muszę kupić nową uszczelkę) i podłączyłem ją prosto pod kompa. Po przekręceniu kluczyka włącza się na kilka sekund i przestaje pompować. Przy kręceniu rozrusznikiem pompuje cały czas.
Jutro zamierzam wykorzystać kabelki, które idą do skrzynki z bezpiecznikami i stamtąd pociągnąć kabelek do kompa, wykorzystując oryginalny bezpiecznik w skrzynce.
Z pompy wychodzą dwa kabelki. Jeden czarny, a drugi brązowy z białym paskiem. Pompa działa prawo-lewo. Muszę jeszcze sprawdzić który to plus aby pompowała, a nie zasysała.

PS. O co chodzi z tym wlewem w atu?
Co zauważyłem. Jest rurka w baku ta gruba. Na nią nachodzi gumowa około 20 cm. Do tego jest podłączone to ustrojstwo (prostokątna puszka składana z dwóch części), którego chciałem się pozbyć. W środku jest mniejsza karbowana (jak peszel) długa rura. Wlew od caro plusa jest bardzo krótki.
Jak to połączyć aby mieć święty spokój?
Myślałem, że można kupić jedną grubą gumową rurę do caro, która łączy wlew z bakiem, do tego odpowietrznik, który jest przy baku (mała metalowa rurka + wężyk do wlewu) i koniec pieśni. Ale widzę, że to większa rozkminka...

Odp: rover brak iskry i zasilania pompy paliwa
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 13, 2011, 01:06:03 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
dwie gumowe rury z caro plus kawałek rury sztywnej. Wlew+rura+bak.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: rover brak iskry i zasilania pompy paliwa
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 13, 2011, 01:09:24 am »

Offline gateway

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
Dzięki za podpowiedź.