Autor Wątek: Przerywa na benzynie, idzie na gazie po restarcie kompa chodzi dobrze tu i tu.  (Przeczytany 3982 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wkexe

  • Gość
Witam, sytuacja ma się tak: w wozie spaliła mi się pompa paliwa, przez prawie 4 miechy jeździłem tylko na gazie (odpalanie na gazie). Zbliża się przegląd więc wypadało by to zrobić :). Oddałem wóz do mechanika, ten wymienił mi wkład w pompie. Odebrałem wóz i na pierwszej jeździe okazało się, że na benzynie przerywa, muli, nie przyśpiesza, na wolnych gaśnie, po przełączeniu na gas idzie jak burza. Pierwsza myśl: no żesz k***a, na pewno coś spier****lili. Ale jako, że nie jestem agresywny z natury postanowiłem zresetować kompa. Po tym zabiegu CUD! Samochód zbiera się na gazie jak burza, przełączam na bene tak samo - idzie jak rakieta. Pomyślałem sobie - pewnie nałapał błędów od jazdy tylko na gazie i już jest git. Aleeee... przejechałem 40 km mieszane gas/bena i znowu to samo: prycha kicha i nie idzie na benie, przełączam na gas - działa dobrze. Po zdjęciu klem - reset kompa - burza na benie i gazie!

Teraz pytanie forumowicze - co to może być?

I kolejne pytanie: czy na przeglądzie muszę mieć sprawną benzynę i gas?

I kolejne pytanie: po przekręceniu kluczyka zapala się kontrolka check engine na 3-4 sekundy i gaśnie. Od czego może się ona zapalać? Bo wydawało mi się, że wcześniej się tak działo z braku pompy paliwa (zatarta) i domniemałem, że po jej naprawie check engine nie będzie się zapalał. Dodam, że słychać jak buczy prawidłowo pompka paliwa przez kilka sekund jak się przekręci kluczyk i po odpaleniu również słychać jak się otworzy bagażnik i przyłoży ucho jak pracuje :).

Wóz to Caro Plus 1.6 GLi na boshu monowtrysk.

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)
Pierwsza myśl: no żesz k***a, na pewno coś spier****lili. Ale jako, że nie jestem agresywny z natury

Poprawiłeś mi tym humor z rana :)

Cytuj (zaznaczone)
I kolejne pytanie: czy na przeglądzie muszę mieć sprawną benzynę i gas?
Nie musisz : możesz jechać na przegląd na samym gazie.

A ja ci coś podpowiem :) Może przez ten czas kiedy nie było benzyny ani pompy w baku zebrało się trochę wody/wilgoci... która spowodowała że bak wewnątrz troszkę podrdzewiał... tenże syf może się dostawać do filtra paliwa, jako że jest to "cieżkie" potrafi się przysysać do filtra... po około 20-30km zatykając go tak że nie da się jechać.... kilkuminutowy postój powoduje że syf opada na dno i normalnie da się jechać.

Przeprowadź prosty eksperyment - zobacz czy po 5-10 minutowym postoju problem ustaje (nie resetuj komputera)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

wkexe

  • Gość
Niestety problem nie ustaje. Dzisiaj po nocy odpalił na benzynie i od razu zgasł, jak mu wcisnąłem pedał gazu i odpaliłem to chodził ale prychał i kichał - z gazu odpalił bez problemu. Odpiąłem klemę i po 2 minutach zapalił jak nowy na benzynie. Jeżdżę teraz na benzynie, może jak się komp ustawi pod benzynę to nie będzie świrował po przełączeniu na gas i benzyne z powrotem. Bo na gazie chodzi doskonale. Tylko benzyna się pieprzy. Dodatkowo zauważyłem wczoraj,  że po jakimś czasie moc benzyny zrównuje się z gazem. Tj. po resecie jak jade na benzynie to idzie. Bo przełączeniu na gas troszkę gorzej, ale to normlane, zawsze tak było. Niestety po kilku  kilometrach i przełączeniu na benzynę moc nie wzrasta. Tak jest też dzisiaj - na beznynie przejechałem 10km  i jak narazie chodzi lepiej niż wcześniej. Zamierzam zrobić jeszcze ze 20-30km i przełączyć na gas i wtedy zobaczymy co i jak :). Jakieś pomysły? Mi się wydaje źle wyregulowana instalacja (wszak już rok od przeglądu będzie za miesiąc), dodatkowo instalacja jest 1gen, bo mój genialny ojciec pojechał do jeszcze lepszego gazownika który upier****lił atutator i elektronikę i wstawił zaworek...a samochód był firmowo kupiony z gazem z salonu.

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Trzeba zrobic reset komputera po wyłączeniu stacyjki. Podjedź do jakiegos rozsądnego elektryka i powinien Ci pomóc. Po jeździe na gazie komputer rejestruje błędy (a dokładnie podejrzewam bład sondy lambda) i stąd te jaja.
Pomóżmy Jackowi!

wkexe

  • Gość
No właśnie odnośnie tych błędów to check engine zapala się tylko na 3 sekundy i gaśnie. Co do sondy lambda to może to być możliwe bo instalacja 1 gen. Ale kłóci się mi to z tym, że nawet zimny silnik wariuje (sygnały z  lambda są brane pod uwage od 70C na silniku), ale całkiem możliwe. Czy mogę sam multimetrem sprawdzić czy jest ona sprawna?

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Sonde masz sprawną. Mówię Ci, że trzeba zrobić reset. Check Engine w tym modelu zapala się tylko przy istotnych błędach a i to nie zawsze. Sam się wzbraniałem przed tym resetem, jednak nic innego nie pomogło. Wszystkie elementy mam sprawne, a bez resetu robi się jak u Ciebie.
Pomóżmy Jackowi!

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mozna zrobic odciecie zasilania dla ECU jak pisze @MichalSW ,
mozna tez probowac usytawic taka emulacje sondy lambda dla ECU ,zeby na wolnych obrotach nie lapal bledow ,albo tez zwyczajem dla boscha dac emulacje na mase ,wtedy ECU przechodzi w tryb awaryjny i przestaje czytac sonde
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

kazik_fso

  • Gość
U mnie po zmianie silnika gasł i na gazie i na benie przeczyściłem silnik krokowy i teraz jest dobrze ale musiałem trochę pojeździć.

wkexe

  • Gość
To jaki jest inny reset nież odpięcie aku i poczekanie kilku minut? Czyżbym nie wiedział o czymś :P tajemniczym? Najpierw jeszcze zrobię inną sztuczkę: wyreguluje gas :P bo dawno już tego nie robiłem, może w tym leży przyczyna. Podczas jazdy check engine się nie pali. Tak jak pisze: jak zresetuje kompa chodzi do momentu przejechania na gazie kilku kilometrów,  mogę zrobić 200 na benzunie i jest ok. Ale zrobie 10 na gazie i po przełączeniu na bene nie działa dobrze. Więc sam już nie wiem czy to od gazu czy coś się z benzyną dzieje.


Czy o reset to chodzi by zrobić tak aby komp się resetował za każdym razem po zgaszeniu? Bo też o tym myślałem.

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
To jaki jest inny reset nież odpięcie aku i poczekanie kilku minut? Czyżbym nie wiedział o czymś  tajemniczym? ...
...Czy o reset to chodzi by zrobić tak aby komp się resetował za każdym razem po zgaszeniu? Bo też o tym myślałem
Robisz zasilanie sterownika (podtrzymanie pamięci błędów) po stacyjce. Wystarczy odpowiednio rozciąć jeden przewód przy złączu w sterowniku i połączyć go z innym właściwym w tymże złączu. Włączasz stacyjkę - zasilanie jest, wyłączas stacyjkę - reset pamięci. Proste.
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Przerywa na benzynie, idzie na gazie po restarcie kompa chodzi dobrze tu i tu.
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 20, 2012, 11:14:49 am »

DJF1978

  • Gość
Witam.Mam identyczny problem jak kolega tu opisuje,więc jak zrobić ten reset i które kabelki połączyć razem.Mam poloneza caro 97r

Odp: Przerywa na benzynie, idzie na gazie po restarcie kompa chodzi dobrze tu i tu.
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 30, 2012, 16:40:06 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
ja to przerabialem , bosch na jednopunkcie ma learn_bloki - czyli uczy się na podstawie sondy lambda map paliwa - jak coś jest nie tak próbuje zbijać aż do skutku, jeśli gaz jest cały czas za bogato bądź ubogo to wychodzą takie jaja że rozjeżdżają sie mapy paliwa i auto przestaje działać - myślę że reset kompa to jedyna słuszna kwestia, bądź emulator sondy ale tutaj nie ma gwarancji że będzie ok
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Przerywa na benzynie, idzie na gazie po restarcie kompa chodzi dobrze tu i tu.
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 05, 2013, 21:00:32 pm »

DJF1978

  • Gość
Witam.Mam to samo co koledzy opisują,więc może ktoś mądrzejszy od nas podpowie jak zrobić ten reset,jakiś schemat czy co bo ja też nie wiem jak to zrobić i które to kabelki trzeba spiąć.Mam ten sam silnik i ten sam rocznik co kolega opisuje.Pozdrawiam i czekam na odpowiedź