Autor Wątek: GPS w Polonezie  (Przeczytany 4796 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

GPS w Polonezie
« dnia: Maj 22, 2011, 22:56:21 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 788
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Zakładam temat,bo być może nie tylko ja stałem się użytkownikiem tego wynalazku,i może nie tylko ja mogę z nim mieć problemy,w obsłudze ,naprawie,i.t.p.W związku z tym,mam pytanie.Dlaczego podczas jazdy licznik prędkości GPS zaniża[w moim przypadku o 10 km/h] w stosunku do prędkościomierza w samochodzie ?? Które wskazania prędkościomierza są właściwe  ?? Czy GPS,czy Poloneza.Drugie pytanie mam odnośnie obsługi GPS.Mam Larka 43,2.Powinien odtwarzać między innymi pliki multimedialne w formacie WMV.Po konwersji w ten format,nie odtwarza mi tych plików na GPS.Co może być przyczyną ?? Chciałem zaznaczyć że obleciałem na necie parę forów z tematem GPS, i do tej pory nie znalazłem odpowiedzi,na moje pytania.Może ktoś z was pomoże. :]
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Odp: GPS w Polonezie
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 22, 2011, 23:07:30 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1806
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Licznik w samochodzie zazwyczaj zawyża prędkość.Nie wolno mu zaniżać

Odp: GPS w Polonezie
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 22, 2011, 23:16:17 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 788
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Licznik w samochodzie zazwyczaj zawyża prędkość.Nie wolno mu zaniżać
Czyli licznik prędkości GPS pokazuje faktyczną prędkość ?
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Odp: GPS w Polonezie
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 22, 2011, 23:18:40 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1806
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Tak

Odp: GPS w Polonezie
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 23, 2011, 00:01:05 am »

Offline jasso

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 625
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSM-BB 126p '95
Też mam tego larka i jedyne problemy z odtwarzaniem plików multimedialnych miał jak skonwertowałem w zbyt dużym formacie. I pamiętaj, że musi być wyłączony jak wkładasz kartę pamięci, a nie w stanie czuwania, bo wtedy nie widzi tych plików i karta musi być sformatowana w nawigacji ;)
"вор есть вор, мент есть мент"
Były:
2x PN C+ '98 GSI
 126p '87
Pn Caro 1.5 GLE '93

Odp: GPS w Polonezie
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 23, 2011, 00:09:57 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)
Czyli licznik prędkości GPS pokazuje faktyczną prędkość ?
Tak


NIE !

ni8e nie nie i jeszcze raz nie.

Licznik w każdym samochodzie ma około 5-8% tolerancji.
 GPS przeważnie zaniża prędkość.
Należy przyjać jakąś średnią. coś pomiędzy.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: GPS w Polonezie
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 23, 2011, 00:42:13 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2646
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Mardas#1946, GPS nie ma licznika prędkości. pokazuje jak szybko zmienia się Twoja pozycja w stosunku do kilku satelitów. pokazuje prawdę- nie może jej ani zawyżać ani zaniżać, natomiast wskazania licznika samochodowego zależą od wielu czynników, między innymi- szerokości felg, profilu opon i ciśnienia w oponach. licznik samochodu jest bardzo optymistyczny i zawsze pokazuje więcej niż jest faktycznie. mam GPS marki GOCLEVER 5066 FMBT z kartą 4 GB.
« Ostatnia zmiana: Maj 23, 2011, 00:46:06 am wysłana przez wrb »
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: GPS w Polonezie
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 23, 2011, 00:48:00 am »

Offline jasso

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 625
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSM-BB 126p '95
wrb ma rację, ja kiedyś walnęli mnie na radar to prędkość  się zgadzała, akurat jeździłem patrząc na nawigacje jak padła linka prędkościomierz.
"вор есть вор, мент есть мент"
Były:
2x PN C+ '98 GSI
 126p '87
Pn Caro 1.5 GLE '93

Odp: GPS w Polonezie
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 23, 2011, 02:01:34 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)
natomiast wskazania licznika samochodowego zależą od wielu czynników, między innymi- szerokości felg, profilu opon i ciśnienia w oponach. licznik samochodu jest bardzo optymistyczny i zawsze pokazuje więcej niż jest faktycznie.
Wskazania licznika nie zależą OD TEGO CO MÓWISZ.
Jedynie od prędkości wałka w skrzyni i przełożenia ślimaka doń idącego, rozmiar felg czy opon nie ma wpływu na jego wskazania... jedynie na to czy licznik jest bliższy czy dalszy prawdy.

Co do wskazań GPS... sa one bardziej trafne jedynie w przypadku jazdy ze stałą prędkością przez kilkaset metrów conajmniej.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: GPS w Polonezie
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 23, 2011, 02:38:47 am »

Offline jasso

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 625
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSM-BB 126p '95
Wskazania licznika nie zależą OD TEGO CO MÓWISZ.
Jedynie od prędkości wałka w skrzyni i przełożenia ślimaka doń idącego, rozmiar felg czy opon nie ma wpływu na jego wskazania... jedynie na to czy licznik jest bliższy czy dalszy prawdy.

Im będziesz miał większy obwód koła tym większą prędkość osiągnie auto przy takich samych obrotach wałka w skrzyni, który to napędza linkę prędkościomierza. Jeżeli nie rozumiesz to wytłumaczę.

Jeżeli masz koła o obwodzie 0,5m to przy obrotach wałka skrzyni 10/min osiągniesz prędkość  300km/h, a jak złożysz mniejsze koło o obwodzie 0,3m to przy tych samych 10/min będziesz jechał 180km/h, a linka prędkościomierza będzie się kręcić równie szybko i na zegarze będziesz miał 300km/h.

(liczby wzięte z kosmosu) :)
"вор есть вор, мент есть мент"
Były:
2x PN C+ '98 GSI
 126p '87
Pn Caro 1.5 GLE '93

Odp: GPS w Polonezie
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 23, 2011, 07:32:37 am »

mieciur

  • Gość
Też ostatnio sobie sprawiłem GPSa do mojego Poloneza. Faktycznie GPS pokazuje mi średnio prędkość o 5 - 10 km/h mniej jak licznik.
Musicie pamiętać o tym, że prędkość pokazywana przez GPSa nie jest prędkością w "tym momencie" tylko "chwilę przed". Dzieje się tak dlatego, że odbiornik GPS cały czas aktualizuje naszą pozycję. Robi tą co jakiś czas. Oczywiście też dokładność jego wskazań jest uzależniona od jakości sygnału i widoczności satelitów.

Odp: GPS w Polonezie
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 23, 2011, 07:48:28 am »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 788
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Też mam tego larka i jedyne problemy z odtwarzaniem plików multimedialnych miał jak skonwertowałem w zbyt dużym formacie
Jasso.Czy mógłbyś dokładnie wyjaśnić,o co tu chodzi ? bo nie wiem czy dobrze przeprowadzam konwersję ?

Licznik w każdym samochodzie ma około 5-8% tolerancji.
 GPS przeważnie zaniża prędkość.
Należy przyjać jakąś średnią. coś pomiędzy.
Czyli co ? żeby ustrzeć się przed ewentualnym mandatem trzeba opierać sie na wskazania licznika prędkości GPS.
 <mysli>
« Ostatnia zmiana: Maj 23, 2011, 11:15:13 am wysłana przez Mardas#1946 »
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Odp: GPS w Polonezie
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 23, 2011, 10:55:51 am »

snikers

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Czyli licznik prędkości GPS pokazuje faktyczną prędkość ?
Tak


NIE !

ni8e nie nie i jeszcze raz nie.
....
 GPS przeważnie zaniża prędkość.
Należy przyjać jakąś średnią. coś pomiędzy.

Wiekszych bzdur nie czytałem.

Upraszczając, GPS podaje prędkość obektu w 3ch wymiarach. Informacja jaką dysponuje odbiornik to zmiana położenia w czasie jednej sekundy

Cytuj (zaznaczone)
natomiast wskazania licznika samochodowego zależą od wielu czynników, między innymi- szerokości felg, profilu opon i ciśnienia w oponach. licznik samochodu jest bardzo optymistyczny i zawsze pokazuje więcej niż jest faktycznie.
Wskazania licznika nie zależą OD TEGO CO MÓWISZ.
Jedynie od prędkości wałka w skrzyni i przełożenia ślimaka doń idącego, rozmiar felg czy opon nie ma wpływu na jego wskazania... jedynie na to czy licznik jest bliższy czy dalszy prawdy.

Co do wskazań GPS... sa one bardziej trafne jedynie w przypadku jazdy ze stałą prędkością przez kilkaset metrów conajmniej.

Tak jak mówisz wskazania predkościomierza zalezą od tego co wymieniłeś a predkośc auta zalezy od tego co wymienil wrb
a jesli chodzi o twoje zdanie o wskazaniach GPS to pokazuje on srednia predkosc z odcinka drogi jaki przejechales w 1sekundzie. twoje "kilkaset metrow" mowi innym tyle co moje stwierdzenie ze wróbelek ma jedną nóżkę bardziej.

a do niedokladnosci doklada sie tylko twoja predkosc "pionowa"
« Ostatnia zmiana: Maj 23, 2011, 10:57:59 am wysłana przez snikers »

Odp: GPS w Polonezie
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 23, 2011, 11:12:26 am »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 788
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
No to powoli wszystko staje się dla mnie jasne snikers
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Odp: GPS w Polonezie
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 23, 2011, 11:30:13 am »

Offline Mynx

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 168
Czyli co ? żeby ustrzeć się przed ewentualnym mandatem trzeba opierać sie na wskazania licznika prędkości GPS.
 <mysli>

A ja myślałem, że trzeba przepisowo jeździć, żeby nie zbierać mandatów, ale jednak nie - ważniejsze są wskazania GPS ;> Licznik w samochodzie nie jest dla mnie precyzyjnym urządzeniem (jeżeli mówimy o wartościach poniżej +/- 5 km/h). Prędkość pokazywana przez GPS to prędkość wyliczona z Twojej pozycji i dystansu jaki przebyłeś w danej chwili. Co do tego 3D, to sporo zależy też np od współczynnika rozmycia sygnału, ale to już temat do innej rozmowy. IMHO mimo wpływu różnych czynników na sygnał GPS, który dociera do Naszych odbiorników, prędkość przez nie pokazywana i tak jest dokładniejsza od prędkości licznikowej - jeżeli ktoś twierdzi, że GPS zaniża albo zawyża prędkość to niech poda jakieś argumenty. Bo według mnie, jeżeli mam wzór z którego wyliczam daną wartość to nie wiem czemu wynik miałby być zawyżony albo zaniżony. Mogę jedynie do tej wartości dodać lub odjąć jakieś poprawki wynikające z dokładności pomiaru, ale i tak byłyby to wartości nie wpływające w sposób znaczący na to, co pokazuje GPS (dokładność na poziomie +/- 1-2 km/h).
Polonez - just drive and relax....

www.histmag.org - portal nie tylko dla humanistów

Odp: GPS w Polonezie
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 23, 2011, 16:38:59 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 788
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Problem konwersji do pliku WMV rozwiązałem <lol>.Użyłem innego programu do konwersji tego pliku,nazywa się All Free Video Converter,wcześniej korzystałem z Freemake Video Coverter.Polecam ten pierwszy ,jeśli byście mieli problemy,szczególnie przy LARK 43,2.Wszystko działa jak należy. <ok> :]
« Ostatnia zmiana: Maj 23, 2011, 17:05:56 pm wysłana przez Mardas#1946 »
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Odp: GPS w Polonezie
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 23, 2011, 17:37:42 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6726
  • Płeć: Mężczyzna
GPS aproksymuje pomiary, idealnie dobrych wskazań nie daje.


Nie ma w w j.polskim słowa aproxymuje - jimo
« Ostatnia zmiana: Maj 23, 2011, 20:23:36 pm wysłana przez jimo#1921 »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: GPS w Polonezie
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 24, 2011, 10:52:00 am »

snikers

  • Gość
Dlaczego GPS miałby aproksymować pomiar i jak miałby to robić. Być może się nie znam, ale skoro odbiornik oblicza odległość od znanego nadajnika na podstawie opóźnienia odebranego sygnału dodając do tego błąd żebyś przypadkiem world trade center nie zbombardował, to nie ma tu co aproksymować.

btw musze poczytać jak generowany jest błąd dla użytkowników cywilnych
no dobra teoretycznie nie ma już "błędu" dla cywilnych zastosowań

Cytuj (zaznaczone)
Początkowo dla odbiorców niewojskowych dane nawigacyjne były celowo zniekształcane, w taki sposób aby dokładność określania pozycji była nie do wykorzystania dla celów militarnych, ale od maja 2000 roku decyzją ówczesnego prezydenta USA Billa Clintona zaniechano tych praktyk. Ponieważ jednak całość systemu należy do rządu USA, który nie składał żadnych zobowiązań dotyczących gwarantowania parametrów transmisji, w każdej chwili - bez żadnego ostrzeżenia - mogą ponownie powrócić zakłócenia sygnału dla cywilnych zastosowań, zwłaszcza na terenach leżących w obszarze militarnego lub politycznego zaangażowania USA.

Cytuj (zaznaczone)
Możemy tu wyróżnić następujące źródła niedokładności:
- błąd wynikający z opóźnienia w propagacji fal radiowych w jonosferze, który może wynosić od około 20 metrów w dzień do 6 metrów w nocy,
- błąd wynikający ze zmian propagacji fal radiowych w troposferze zależny od temperatury, ciśnienia i wilgotności może wynosić do 3 metrów,
- błąd efemeryd polegający na zmianie rzeczywistego położenia satelity na orbicie na skutek działania sił grawitacyjnych Księżyca i Słońca oraz wiatru słonecznego daje do 3 metrów błędu pozycji,
- błąd zegara wewnętrznego satelity może dawać do 2 metrów błędu w wyznaczonej pozycji,
- błąd wynikający z odbioru sygnałów odbitych o wartości zależnej od miejsca odbicia w stosunku do położenia odbiornika,
- błąd wynikający z określonych warunków pracy odbiornika - szumy, zakłócenia i dokładność oprogramowania.
Podane powyżej źródła błędów są typu losowego i jako takie na szczęście nie sumują się wprost. Oprócz tego są one częściowo korygowane ze stacji naziemnych będących jedną z części składowych systemu

-----------

Cytuj (zaznaczone)
3. POZIOMY DOKŁADNOŚCI GPS

GPS zapewnia dwa poziomy dokładności: Dokładny Serwis Pozycyjny (PPS - Precise Positioning Service) oraz Standardowy Serwis Pozycyjny (SPS - Standard Positioning Service). PPS zapewnia dane o pozycji i czasie o wysokiej dokładności, dostępne tylko dla autoryzowanych użytkowników. SPS jest mniej dokładny, lecz dostępny dla wszystkich użytkowników.
3.1 Dokładny serwis pozycyjny - PPS

PPS dostarcza informacji o pozycji z dokładnością nie gorszą niż 16 metrów (50%,3D) i informacji o czasie z dokładnością nie gorszą niż 100 nanosekund (1 sigma) w stosunku do czasu UTC(USNO) (Universal Coordinated Time US Naval Observatory. PPS dostępny jest jedynie dla autoryzowanych użytkowników i przeznaczony głównie dla celów wojskowych. Do autoryzowanych użytkowników należą: Siły Zbrojne USA i NATO. O autoryzacji użytkownika decyduje Departament Obrony USA.

Dostęp do PPS kontrolowany jest dwiema metodami:
 Ograniczony Dostęp (SA - Selective Availability) pozwala na zmniejszenie dokładności pozycji i czasu dostępnych dla nieautoryzowanych użytkowników. SA działa poprzez wprowadzanie kontrolowanych błędów do sygnałów satelity i depeszy satelitarnej. Departament Obrony zadeklarował, iż w czasie pokoju SA zmniejszy dokładność pozycji dla użytkowników SPS do 100 metrów (95%, 2D).
Anti-spoofing (A-S) jest włączany bez ostrzeżenia by uniemożliwić imitowanie sygnałów PPS przez nieprzyjaciela. Technika ta zmienia kod P, szyfrując go, w kod oznaczony jako kod Y. Nie ma to wpływu na odbiór kodu C/A. Klucz do szyfru dostępny jest wyłącznie autoryzowanym użytkownikom umożliwiając im usunięcie wpływu SA i A-S. W ten sposób uzyskują oni maksymalną dostępną dokładność.

Odbiorniki PPS mogą używać kodu P(Y), kodu C/A lub obydwu. Największa dokładność uzyskiwana jest przy użyciu kodu P(Y) sygnałów o częstotliwościach L1 i L2. Różnica w czasie propagacji sygnałów o różnych częstotliwościach używana jest do wyznaczenia poprawki jonosferycznej. Zazwyczaj odbiorniki PPS używają kodu C/A w celu inicjacji śledzenia sygnałów satelitów i wyznaczenia przybliżonej fazy kodu P(Y).
3.2 Standardowy serwis pozycyjny - SPS

Standardowy serwis pozycyjny dostarcza informacji o pozycji z dokładnością nie gorszą niż 100 metrów (95%,2D) w rozwiązaniach dwuwymiarowych i 156 metrów (95%,3D) w rozwiązaniach trójwymiarowych. Dokładność informacji o czasie określona jest na nie gorszą niz. 337 nanosekund (95%) w stosunku do skali UTC(USNO). SPS przeznaczony jest głównie dla użytkowników cywilnych. Wymieniona dokładność zawiera wpływ SA, który jest głównym źródłem błędów SPS. Rozkład błędów wyznaczenia pozycji przypomina rozkład normalny z długookresową średnią równą zeru.

A-S uniemożliwia użytkownikom SPS dostęp do kodu Y. Tak więc użytkownicy SPS nie mogą opierać się na bezpośrednim pomiarze kodu P, by zmierzyć dokładnie różnice w propagacji częstotliwości L1 i L2, a zatem określić wielkość poprawki jonosferycznej - kod C/A nadawany jest tylko na częstotliwości L1. Typowy odbiornik SPS do wyznaczenia poprawek jonosferycznych używa modelu jonosfery transmitowanego w depeszy satelitarnej, jest to procedura znacznie mniej dokładna niż pomiar na dwóch częstotliwościach. Dokładność pozycji przy użyciu SPS podana na początku tego punktu uwzględnia też błąd modelowania jonosfery. Odbiorniki geodezyjne używają rozmaitych wyrafinowanych metod do określenia różnicy czasów propagacji, bez jawnej znajomości transformacji kodu P do Y.

Sztucznie wprowadzone i niektóre naturalne ograniczenia dokładności mogą być w dużym stopniu wyeliminowane przy użyciu technik różnicowych. Techniki te polegają na wykorzystaniu poprawek wyznaczanych przez precyzyjnie zlokalizowane odbiorniki, zwane stacjami referencyjnymi. Poprawki różnicowe mogą być wprowadzane po pomiarze, lub w czasie rzeczywistym, w tym ostatnim wypadku do ich transmisji wykorzystuje się łącza radiowe. W najbliższym czasie przewiduje się upowszechnienie systemów dystrybucji poprawek różnicowych z pokładu satelitów komunikacyjnych.

Cytuj (zaznaczone)
9. WIELKOŚCI MIERZONE PRZEZ ODBIORNIK GPS

Wielkościami pomiarowymi uzyskiwanymi z sygnału satelitów GPS są:
pseudoodległość, wielkość różniąca się o stałą od czasu propagacji sygnału pomnożonego przez prędkość światła. Pseudoodległość może być wyznaczana w oparciu o pomiary składowych sygnału związanych z modulacją kodem C/A lub P. Pomiar pseudoodległości przy użyciu składowej związanej z kodem P charakteryzuje się większą precyzją. Typowa dokładność pomiaru z użyciem kodu C/A wynosi: 3-30m, z użyciem kodu P: 0.3-3m. Nieoznaczoność związana z pomiarem przy użyciu kodu C/A jest rzędu 300 metrów, kodu P 30 metrów. Nieoznaczoności te są proste do usunięcia. Współczesne odbiorniki korygują pomiar pseudoodległości w oparciu o pomiar scałkowanej fazy fali nośnej.
faza odtworzonej fali nośnej. Typowa dokładność tego pomiaru jest rzędu 1 mm. Pomiar fazy charakteryzuje się nieoznaczonością o wielkości równej długości fali nośnej - około 19cm. Gdy zastosowane rozwiązanie techniczne nie pozwala na bezpośrednie wyodrębnienie fali nośnej z uwagi na system "Anti - Spoofing", pomiar fazy na częstotliwości L1 charakteryzować się może nieoznaczonością 1/2 długości fali i zazwyczaj obarczony jest dodatkowymi błędami. Usuwanie nieoznaczoności w pomiarach fazowych jest złożonym procesem obliczeniowym, o komplikacji wzrastającej z odległością pomiędzy współpracującymi odbiornikami.
zintegrowana faza odtworzonej fali nośnej. Jest to wielkość analogiczna do pseudoodległości, mierzona jednak ze znacznie większą dokładnością. Ciągłe śledzenie fali nośnej ogranicza ilość wielkości nieoznaczonych do jednej, związanej z wartością fazy w momencie rozpoczęcia pomiaru.
« Ostatnia zmiana: Maj 24, 2011, 11:03:19 am wysłana przez snikers »