Autor Wątek: 130mm zamiast standardowych  (Przeczytany 19291 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

130mm zamiast standardowych
« dnia: Czerwiec 09, 2011, 14:27:42 pm »

Offline m4rlb0r0

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 61
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSI Kombi 2000
    • gniazdka elektryczne
Czy zmieszczą się pod standardową plusową osłonę ??
Jedni mówią tak inni, że nie... i czy w ogóle warto kombinować i z tymi 130mm czy lepiej wsadzić lepsze od standardowych 100mm?
Od razu mówię, że na pod 16 nie będę kombinował :P

Odp: 130mm zamiast standardowych
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 09, 2011, 15:27:08 pm »

Offline fafik

  • ostroyebak okolosyberyjsky
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 855
  • Płeć: Mężczyzna
  • nASO DREAM TEAM
    • caro gld
    • http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/104429
zmieszcza sie bez problemu pod oslona z+ tylko musisz sobie jakos fajnie wymyslec samo mocowanie.
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/104429
Mój polonez jest jak maybach- ręcznie składany :]
Gdyby w samochodach europosłów zamontować blokadę antydebilizmu z czujnikiem wykrywającym procent absurdu w procesie myślenia, musieliby wszędzie, biedactwa, zasuwać z buta.

Odp: 130mm zamiast standardowych
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 09, 2011, 20:00:29 pm »

Offline Piotr_T

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 954
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 C6
Ja przykręciłem je do boczków. Tylko trzeba odpowiednio doasować, ale niema z tym problemu
Caro Plus 1.6 GLI --> 1.4 GTI 74U - był
Caro Plus 1.4 GTI 23E - był ;(
Audi A6 C6 - tatusiowóz

Odp: 130mm zamiast standardowych
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 10, 2011, 08:42:54 am »

Offline m4rlb0r0

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 61
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSI Kombi 2000
    • gniazdka elektryczne
No to jedna kwestia wyjaśniona :)

A jeśli chodzi o firmę to duża różnica w jakości będzie między np.    HERTZem a jakimś magnatem czy boshmannem albo JVC, Sony, alpine?
Jest tego tyle, że głowa mała i wszystkie w podobnych cenach. Nie mniej jednak raczej skuszę się na hertz'a dcx 130 i do tego gwizdki hertz dt16.

Odp: 130mm zamiast standardowych
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 25, 2011, 19:32:15 pm »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl

Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

Odp: 130mm zamiast standardowych
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 25, 2011, 20:26:02 pm »

Offline Mariusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 674
    • 1.5 GLE
Wsadź porządna dziesiątkę w oryginalne miejsce w plusie. Porządna dziesiątka to znaczy Tonsil np S line SW 3101S . Do FSO tylko polskie artykuły ;) i do tego do bagażnika w miejsce między tylnym nadkolem a lampami wstawiasz dwie dyskretne kilku litrowe skrzyneczki z zamontowanymi głośnikami, to już zależy co tam sobie wystrugasz czy 13 cm czy 16 czy 20(większy głośnik, większa buda, ale i więcej basu, musisz dobrać kompromis odpowiedni dla siebie).  Te wnęki za nadkolami są idealne na takie małe obudowy. Nie tracisz miejsca na pace, a zyskujesz świetną podstawę basową w muzyce (oczywiście przy dobrym głośniku) bez zbędnych subów które zajmują bagażnik i bez szpetnych domowej roboty osłon na głośniki 16 cm w drzwiach. Ja aktualnie wożę tam dwie szesnastki w obudowie idealnie wpasowanej długością w tę wnękę. Efekty są świetne. Miałem też dwie dwudziestki (Tonsil oczywiście) i było całkiem konkretnie, suby z chin czy inne wynalazki low endowe z logiem blaupnkt kupione u murzyna na wolumenie itp nie dają rady. Teraz zakupiłem (a jakże !) dwie trzynastki Tonsila i będę z nimi eksperymentował. Na razie wszystko gra z radiem Blaupnkt RDM 169, docelowo do tych głośników w bagażniku ma być wzmacniacz. Tego całego ustrojstwa słuchał człowiek z tego forum i go tu zaraz przyślę, żeby uwiarygodnić swoje słowa :P.

Odp: 130mm zamiast standardowych
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 25, 2011, 20:43:35 pm »

Offline Przem

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 744
  • PN Atu 97r 1.8 GLI 16V L128
A wiec zostalem przyslany i przybywam z misja potwierdzajaca, naprawde gra to zacnie, nic dodac nic ujac :]

Odp: 130mm zamiast standardowych
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 26, 2011, 12:41:13 pm »

Offline xprot

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 328
    • borocaro+ gsi
Wsadź porządna dziesiątkę w oryginalne miejsce w plusie. Porządna dziesiątka to znaczy Tonsil np S line SW 3101S . Do FSO tylko polskie artykuły ;) i do tego do bagażnika w miejsce między tylnym nadkolem a lampami wstawiasz dwie dyskretne kilku litrowe skrzyneczki z zamontowanymi głośnikami, to już zależy co tam sobie wystrugasz czy 13 cm czy 16 czy 20(większy głośnik, większa buda, ale i więcej basu, musisz dobrać kompromis odpowiedni dla siebie).  Te wnęki za nadkolami są idealne na takie małe obudowy. Nie tracisz miejsca na pace, a zyskujesz świetną podstawę basową w muzyce (oczywiście przy dobrym głośniku) bez zbędnych subów które zajmują bagażnik i bez szpetnych domowej roboty osłon na głośniki 16 cm w drzwiach. Ja aktualnie wożę tam dwie szesnastki w obudowie idealnie wpasowanej długością w tę wnękę. Efekty są świetne. Miałem też dwie dwudziestki (Tonsil oczywiście) i było całkiem konkretnie, suby z chin czy inne wynalazki low endowe z logiem blaupnkt kupione u murzyna na wolumenie itp nie dają rady. Teraz zakupiłem (a jakże !) dwie trzynastki Tonsila i będę z nimi eksperymentował. Na razie wszystko gra z radiem Blaupnkt RDM 169, docelowo do tych głośników w bagażniku ma być wzmacniacz. Tego całego ustrojstwa słuchał człowiek z tego forum i go tu zaraz przyślę, żeby uwiarygodnić swoje słowa :P.

tez myslalem, ze taki zestaw gra zacnie.... a potem zrobilem jak trzeba :) szpetne dystanse na glosniki 16 w drzwi i tweetery w slupkach. dopelnione glosnikiem 20cm w 7 litrowej skrzynce w bagazniku. i nie wmowisz mi, ze opisany przez ciebie zestaw dorasta tej konfiguracji do piet.

Odp: 130mm zamiast standardowych
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 26, 2011, 19:41:54 pm »

Offline Mariusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 674
    • 1.5 GLE
Dwie dobre szesnastki w obudowach plus dwie dobre dziesiątki w drzwiach kontra dwie szesnastki w drzwiach i dwudziestka w obudowie. Jak na moje oko, będzie porównywalnie. Podstawa to obudowa, a nie jakieś dziury w drzwiach.

Odp: 130mm zamiast standardowych
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 26, 2011, 23:01:39 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Dwie dobre szesnastki w obudowach plus dwie dobre dziesiątki w drzwiach kontra dwie szesnastki w drzwiach i dwudziestka w obudowie. Jak na moje oko, będzie porównywalnie. Podstawa to obudowa, a nie jakieś dziury w drzwiach.

Co chcesz porównywać ? Mój kumpel też miał dwie szesnastki w skrzynkach w bagażniku i 10cm z przodu i tam jest tylko tłuczenie. Jeśli dla Ciebie to jest dobry zestaw to ja nie wiem...
To o czym mówi xprot, to scena, przy posykujących 10cm z przodu i tłuczących 16tkach w bagażniku, czegoś takiego jak scena to nie ma...
16,5cm midbas w panelu w drzwiach, nawet 13cm może być, tweetery na wysokości uszu i skrzynka w bagażniku i całość odpowiednio ogarnięta wzmacniaczem/czami, to jest przepis na dobry dźwięk, a nie tłuczenie z bagażnika...
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: 130mm zamiast standardowych
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 27, 2011, 01:20:44 am »

Offline Mariusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 674
    • 1.5 GLE
Jaka scena? W zamkniętej puszce o pojemności 1500 litrów. Koń by się uśmiał  ]:-> .

Odp: 130mm zamiast standardowych
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 27, 2011, 01:54:04 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Szkoda dyskutować widzę.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: 130mm zamiast standardowych
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 27, 2011, 10:08:21 am »

Offline Mariusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 674
    • 1.5 GLE
Też tak myślę. Skoro słyszysz scenę w skrajnie niekorzystnym miejscu odsłuchu jakim jest samochód - gdzie dźwięk to jeden wielki kocioł harmonicznych, odbić i interferencji. Dodatkowo pewnie z super głośników zamontowanych w drzwiach i skierowanych na nogi w połączeniu z piezoelektrycznymi głośnikami w słupkach. Zdecydowanie idealne warunki do stereofonicznego odsłuchu i rozkoszowania się szeroką sceną. Idź samochód umyj i się nie żołądkuj.

Odp: 130mm zamiast standardowych
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 28, 2011, 16:12:34 pm »

Offline xprot

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 328
    • borocaro+ gsi
Maryush90, miej jak masz, ciesz sie tym. ale nie polecaj robic tak komu innemu.... bo ty WIDZISZ jak naglosnienie gra, wiec sie znasz na tym.  tak, skrzynka o pojemnosci 1500 litrow. jakbys sluchal grania z zewnatrz, to sie zgadzam, nie wiem, moze tak robisz?? mialem smietnik podobny do tego, co ty opisujesz i ja w przeciwienstwie do ciebie, dla ciebie niestety, wiem, co mowie.

i nie wiem, co czytales, ale tak, w aucie da sie zrobic scene. zeby glowne zrodlo dzwieku bylo PRZED a nie ZA toba. tak, zebys czul sie jak na koncercie przed scena, a nie jak u ciebie stojac dupa do plotu, ktorym ogrodzona jest scena....
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 28, 2011, 16:25:06 pm wysłana przez xprot »

130 w atu plus jak zamontować
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 29, 2013, 22:47:49 pm »

Offline liku025

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 100
  • Płeć: Mężczyzna
    • Plus 1.6GLI BOSCH
witam, próbuje wstawić głośniki 130mm do atu plusa, ni jak nie wejdą czy ktoś próbował wstawić takie głośniki ? ma może jakieś fotki z wykonania prac ? oczywiście mowa o głośnikach do przodu pod oryginalną maskownice

Odp: 130 w atu plus jak zamontować
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 29, 2013, 22:50:01 pm »

Kondzix FsO

  • Gość
Jak nie chcesz ciąć maskownicy to musisz sobie wykonać dystanse, bo seryjny jest idealnie na 100mm

Odp: 130 w atu plus jak zamontować
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 29, 2013, 22:56:22 pm »

Offline pawlack

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • 850 2.5 TDI
Kupujesz taki dystans MDF o grubości 18mm: http://allegro.pl/dystanse-mdf-pod-glosnik-130mm-18-dys-034-i3081125806.html
Następnie trochę go trzeba przyciąć po bokach, nawiercasz dziury pod śruby żeby przykręcić dystans do drzwi, a na samym końcu powiększasz otwór w boczku pod większy głośnik i dystans.
Do fabrycznego plastikowego dystansu nie przykręcisz 13.
« Ostatnia zmiana: Marzec 29, 2013, 22:58:02 pm wysłana przez pawlack »
Istnieją tylko trzy obiektywne przyczyny, by nie kupować samochodu: nie jest bezpieczny, jest absurdalnie drogi, jest Oplem Astrą.

Odp: 130 w atu plus jak zamontować
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 29, 2013, 23:00:32 pm »

Offline liku025

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 100
  • Płeć: Mężczyzna
    • Plus 1.6GLI BOSCH
o widzisz, wszystko jasne, wielkie dzięki ;) można wyciąć sobie samemu takie coś ? może być drewniane ? mam wujka stolarza ;)

Odp: 130 w atu plus jak zamontować
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 29, 2013, 23:00:58 pm »

Offline Mr.D

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1036
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + '99
Trzeba dorobić dystans i odrobinę podciąć boczek znajdujący się pod kieszenią. Najwięcej roboty jest z ciągłym przymierzaniem czy wszystko znajduje się na właściwym miejscu.


"Cars have never been about brand association: it's about culture and expression. It's about the people, the scene, the community, and friends."   Mike Burroughs

"simple and clean look will never go out of style."    Elvis Skender

Odp: 130 w atu plus jak zamontować
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 29, 2013, 23:05:10 pm »

Offline pawlack

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • 850 2.5 TDI
Jasne że możesz, jednak MDF będzie się najfajniej obrabiać. Jak magnes głośnika będzie duży to prawdopodobnie będziesz też musiał powiększyć trochę otwór w drzwiach.
Istnieją tylko trzy obiektywne przyczyny, by nie kupować samochodu: nie jest bezpieczny, jest absurdalnie drogi, jest Oplem Astrą.