Autor Wątek: Szalejący silnik krokowy.  (Przeczytany 4255 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Szalejący silnik krokowy.
« dnia: Lipiec 07, 2011, 16:15:09 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Mam poważny problem z trzymaniem wysokich wolnych obrotów, jest to stale koło 2000 i falują. (raz zdarzyło mi się nawet że to były 3000) Wypłukałem czujnik położenia przepustnicy w benzynie ekstrakcyjnej, nic to nie dało, za to zauważyłem że na trasie po odpuszczeniu gazu samochód sam co kilka sekund dodaje gazu na jakąś sekundę. Dzisiaj rozebrałem układ silnika krokowego, silnik był na oko czysty, wyczyściłem nóżkę, nasmarowałem ją, ustawiłem zębatkę i nóżkę w pozycji maksymalnego schowania, złożyłem, zresetetowałem, zaś to samo. Rozebrałem ,a ten głupek ustawił sobie znowu krzywkę na pół gwizdka, znowu ją skręciłem na maksymalne schowanie nóżki, złożyłem ale nie resetowałem. Pojechałem i było dobrze. Dopóki nie przekroczyłem 3000rpm. Znowu zaczął trzymać 2000. Rozebrałem to cholerstwo, ustawiłem ponownie na schowanie ale nie podłączyłem wtyczki i jest te 800-1000rpm ale tak się nie da jeździć. Nawet rozgrzany silnik często gaśnie i ogólnie reakcja na gaz jest jakaś kijowa :/
« Ostatnia zmiana: Lipiec 07, 2011, 16:16:42 pm wysłana przez BXMaster »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Szalejący silnik krokowy.
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 08, 2011, 20:36:34 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Jak na razie problemy ustały po spryskaniu wtyczek silnika i czujnika położenia WD40.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Szalejący silnik krokowy.
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 09, 2011, 21:42:02 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Właśnie miałem napisać ze u mnie winny temu był jeden z kabelków we wtyczce silniczka krokowego.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Szalejący silnik krokowy.
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 14, 2011, 17:03:14 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
I znowu to samo. Przed każdą jazdą muszę rozbierać układ silnika, chować nóżkę i jest ok. A jak potem zgaszę i odpalę to znowu cyrki.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Szalejący silnik krokowy.
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 14, 2011, 22:57:03 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
podoginaj blaszki we wtyczce silniczka krokowego. u mnie było podobnie. no i jeśli kręciłeś śrubką to trzeba ją ustawić na nowo:

jedno max wychylenie -> silnik cofa sie do minimum -> przepustnica całkowicie zamknięta. Jeśli cokolwiek będzie uchylona to zaczną się dziać cuda...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Szalejący silnik krokowy.
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 23, 2011, 17:52:37 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Dalej to samo, nie wiem o co z tą śrubką.

Psikałem, doginałem, ustawiam zębatkę na zero i jak raz odpalę to jest ok. ale przy wyłączeniu "resetuje" sobie sam przepustnicę i przy następnym wyłączeniu 2200rpm. No rzesz...
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Szalejący silnik krokowy.
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 23, 2011, 18:22:18 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Miałem to samo ... walczyliśmy na zlocie ... sprawdź wtyczkę od czujnika temperatury (tego pod kopułką) u mnie nie łączyła i miałem dokładnie te same objawy)
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Szalejący silnik krokowy.
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 04, 2011, 09:30:04 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Miałem to samo ... walczyliśmy na zlocie ... sprawdź wtyczkę od czujnika temperatury (tego pod kopułką) u mnie nie łączyła i miałem dokładnie te same objawy)
U mnie jak się okazało, że ta wtyczka sobie wypadła z czujnika, to silnik chodził strasznie nierówno i obroty falowały w dość dużym zakresie. Potrafił nawet zgasnąć silnik. Podłączyłem i mam to samo o czym pisze BXMaster.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Szalejący silnik krokowy.
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 04, 2011, 15:59:40 pm »

kodzik

  • Gość
A map sensor tak w ogóle co on robi.

Odp: Szalejący silnik krokowy.
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 04, 2011, 16:08:14 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
A map sensor tak w ogóle co on robi.

Bada podciśnienie w kolektorze ssącym... Manifold Air Pressure Sensor.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Szalejący silnik krokowy.
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 04, 2011, 22:49:29 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Miałem to samo ... walczyliśmy na zlocie ... sprawdź wtyczkę od czujnika temperatury (tego pod kopułką) u mnie nie łączyła i miałem dokładnie te same objawy)
U mnie jak się okazało, że ta wtyczka sobie wypadła z czujnika, to silnik chodził strasznie nierówno i obroty falowały w dość dużym zakresie. Potrafił nawet zgasnąć silnik. Podłączyłem i mam to samo o czym pisze BXMaster.

To u ciebie jakoś inaczej jest bo u mnie zgaśnięcie było niemożliwe, bardziej się bałem że jak tak dalej pójdzie to mi ustawi kiedyś wolne obroty na odcięciu.

Ta wtyczka musi być zakleszczona specjalną spinką, inaczej będzie non stop wypadać. U mnie jest rozwalona i były problemy więc napsikałem w nią WD40, wbiłem bardzo głęboko (czasem się wydaje że ona już weszła a to gówno prawda, trzeba pchać dalej) i spiąłem kabel do rury wody paskami plastikowimi tak żeby ona za ChRL nie mogła się już cofnąć. Musiałem użyć dwóch bo na jednej to mi się raz na szybko branym zakręcie prawdopodobnie wypięła.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Szalejący silnik krokowy.
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 04, 2011, 22:54:15 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Ta wtyczka musi być zakleszczona specjalną spinką, inaczej będzie non stop wypadać. U mnie jest rozwalona
Jest na sali ktoś, kto ma w całości tę wtyczkę ? :d z kim bym nie rozmawiał, to ma połamaną tak jak i ja :P


To u ciebie jakoś inaczej jest bo u mnie zgaśnięcie było niemożliwe, bardziej się bałem że jak tak dalej pójdzie to mi ustawi kiedyś wolne obroty na odcięciu.
Może kwestia kompa ? Ja mam 101610...

Będę jeszcze próbował kręcić śrubką kanaliku obejściowego, może coś się zmieni.

Pytanie co powinno się ustawić w przepustnicy po wymienieniu jej na egzemplarz z innego silnika. Chyba nie ustawiali w FSO każdej sztuki tak samo?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Szalejący silnik krokowy.
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 04, 2011, 23:49:20 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Ostatnio taki przypadek, diagnozowany na zlocie to właśnie był czujnik temperatury. Wtyczka niby siedziała, ale były wątpliwości czy prawidłowo. Okazało się, że pin się w jej srodku zgiął i kontaktu nie było. Warto dokładnie sprawdzić to połaczenie. A co do przepustnicy: po przekładce z innego silnika zawsze tylko reset i gra muzyka. Nigdy nie miałem problemów tej materi przy przekładaniu przepustnic. Często występuje problem nie domykania się przpustnicy przez na słabe sprężynki, które z biegiem lat się wyciągają. Pomaga wtedy naciągnięcie ich (koniec spręzynki da się zahaczyć poł obrotu dalej)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Szalejący silnik krokowy.
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 05, 2011, 08:25:20 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jest na sali ktoś, kto ma w całości tę wtyczkę
Ja :P... W księżycowym gziku żony przerobiłem tą wtyczkę na taką z wtryskiwacza ze sprężynką wysoko odstającą...  Dzięki temu w końcu będę mógł wypinać ją bez kombinowania...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Szalejący silnik krokowy.
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 06, 2011, 00:54:37 am »

Offline krzychumy4

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 829
Mam poważny problem z trzymaniem wysokich wolnych obrotów, jest to stale koło 2000 i falują. (raz zdarzyło mi się nawet że to były 3000) Wypłukałem czujnik położenia przepustnicy w benzynie ekstrakcyjnej, nic to nie dało, za to zauważyłem że na trasie po odpuszczeniu gazu samochód sam co kilka sekund dodaje gazu na jakąś sekundę. Dzisiaj rozebrałem układ silnika krokowego, silnik był na oko czysty, wyczyściłem nóżkę, nasmarowałem ją, ustawiłem zębatkę i nóżkę w pozycji maksymalnego schowania, złożyłem, zresetetowałem, zaś to samo. Rozebrałem ,a ten głupek ustawił sobie znowu krzywkę na pół gwizdka, znowu ją skręciłem na maksymalne schowanie nóżki, złożyłem ale nie resetowałem. Pojechałem i było dobrze. Dopóki nie przekroczyłem 3000rpm. Znowu zaczął trzymać 2000.

Dzisiaj dokładnie miałem ten sam problem ;) Wykonałem reset przepustnicy i jest ok <spoko>

Odp: Szalejący silnik krokowy.
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 07, 2011, 23:10:52 pm »

Offline Wojt@s

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 749
Cytat: BXMaster w Sierpień 04, 2011, 22:49:29

    Ta wtyczka musi być zakleszczona specjalną spinką, inaczej będzie non stop wypadać. U mnie jest rozwalona

Jest na sali ktoś, kto ma w całości tę wtyczkę ? :d z kim bym nie rozmawiał, to ma połamaną tak jak i ja :P

tak :P
1.4 K16
1.6 K16
1.6 OHV
1.6 T  in progress...

Odp: Szalejący silnik krokowy.
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 02, 2018, 19:56:24 pm »

Offline statystyczny_polak

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6MPi
Odkopuję temat. W jaki sposób wykonać reset silnika krokowego?

Odp: Szalejący silnik krokowy.
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 02, 2018, 20:09:10 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Nie ma czegoś takiego, jest adaptacja czujnika położenia. Na włączonym zapłonie 5 razy gaz do oporu.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...