Autor Wątek: grube kable i cienkie konektory.  (Przeczytany 2078 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

grube kable i cienkie konektory.
« dnia: Lipiec 10, 2011, 20:13:09 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2651
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
tu trzeba kabel 3 mm2, tam 6 mm2-  może wystarczy. a na końcu każdego z nich konektor z mosiężnej blaszki- 0,3 x 1, 5 mm. więc jak to jest?  potrzebne takie grube kable czy wystarczyłby taki o powierzchni przekroju 2 mm2.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: grube kable i cienkie konektory.
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 11, 2011, 09:25:02 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
ale o co chodzi? w tym tu i tam. do czego to ma być.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: grube kable i cienkie konektory.
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 11, 2011, 09:42:00 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Koledze wbr chodzi chyba o to że np w wiązce silnika ma przewód 6mm2 a końcówkę na przewód 2mm2 i czy opłaca się dawać taki gruby przewód skoro końcówka jest mała, czyli mniejszy prąd może przez nią przepłynąć. (chyba o to chodzi?)

Odp: grube kable i cienkie konektory.
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 11, 2011, 12:27:52 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2651
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
myszaradom. Ty dobrze kombinujesz. a Mariusz#1926 jak zwykle filozofuje. chodzi mi o to że bez względu na pole przekroju kabla na jego końcu zamontowany jest konektor z cienkiej blaszki. jak sens jest dawać grube kable kiedy konektor działa jak hamulec. przecież to wbrew logice. może mi to ktoś wytłumaczyć.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: grube kable i cienkie konektory.
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 11, 2011, 12:38:25 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 788
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Włodek,te kable to rzemiosło ??bo w rzemiośle mogą być cuda ??? dla mnie też wydaje mi się to nielogiczne  <mysli> Może sam przerób i daj odpowiednie konektory  <spoko>
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Odp: grube kable i cienkie konektory.
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 11, 2011, 13:08:44 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
nie filozofuje tylko piszesz nielogicznie. Jak bym ci napisał że ustawiam gaźnik kręcąc śrubka tu i tam. a nie napisał którą do czego to byś zrozumiał?
co do przekroju przewodu chodzi głownie o spadki napięcia w całym obwodzie. im grubszy tym spadki mniejsze. pyzatym wsuwki na każdy przekaźnik są znormalizowane niezależnie  od przekroju przewodu.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 11, 2011, 13:11:03 pm wysłana przez Mariusz#1926 »
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: grube kable i cienkie konektory.
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 11, 2011, 19:20:58 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Występują grubsze konektory-do mocniejszych przekażników i innych odbiorników. Grubszy konektor jest np. przy żarówce reflektora. Przekażniki mam, wyciągnięte z Toyoty, 50A i dochodzą tam konektory znaczne grubsze.
A z tymi przekrojami, to jest jednak jeszcze jedna sprawa-odległość.  Mamy wzór R=ρ*l/S gdzie ρ jest oporem właściwym, l długością kabla a S polem jego poprzecznego przekroju.
Zmierzam do tego, że biorąc 2 kable jednakowej długości, jeden gruby, drugi cienki, to ten grubszy będzie miał lepszą przewodnośc, pomimo, że jeden i drugi zakończymi jednakowymi konektorami.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: grube kable i cienkie konektory.
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 11, 2011, 23:30:08 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
i o to właśnie koledze chodziło;)