Autor Wątek: Atu 1.6'96 pali 16l/100km pb- diagnoza  (Przeczytany 5791 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Atu 1.6'96 pali 16l/100km pb- diagnoza
« dnia: Lipiec 13, 2011, 12:58:31 pm »

Offline Kris_phone_xp

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 208
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu'96 GLI Only PB WhiTe & RoSt & Omega A'92 + LPG with BLOS
Witam
Zastanawiam się co jeszcze może być przyczyną dość dużego spalania w moim polonezie. Po mieście pali 16,5l/100km benzyny. Gazu samochód nie widział. Nalatane 152tyś km  na trasie trochę mniej ale też dużo. Dostałem go od wujka, który kupił go nowego w salonie, ale od 3 lat przestał nim jeździć bo kupił inny samochód i był już tylko przepalany co jakiś czas, a od jesieni do marca stał  nie ruszany z miejsca przykryty śniegiem... Od momentu kiedy go mam zmieniłem filtr powietrza, filtr oleju filtron, olej zmieniony na orlen platinum 15w-40, pospawany wydech i zmieniona sonda lambda na nówkę, zmieniłem też świece na ngk-stare i nowe kolor mają kawa z mlekiem, oporów na kołach nie ma- hamulce sprawdzone nie trzymają i dobrze hamują. Zwija się też dobrze a nawet lepiej w porównaniu do zagazowanego atu plusa gsi kolegi.
Sondę zmieniłem bo miałem błąd 44, zaraz po wymianie sondy(komp nie resetowany)wyskoczył kod 45, ale znikł po resecie kompa i już się nie pojawił. Zanim zmieniłem sondę przy prędkości ok 100km/h wyskakiwał check engine- błąd właśnie 44- po wymianie już tego nie ma. Inne dziwne objawy oprócz dość dużego spalania to że obroty jałowe wahają się tak 950-1000obr, po uruchomieniu ma przez chwile 2000obr a potem spada do 1000 jak wyrzucę czasem na luż na światłach jest to samo.
"Koło jest okrągłe i ma dwa końce"hahahah

Odp: Atu 1.6'96 pali 16l/100km pb- diagnoza
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 14, 2011, 00:48:01 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to sprawdz dla odmiany czujnik temp. plynu chlodzacego,
zbyt duzy opor na zlaczu moze oszukiwac ECU ,
wogole to dobrze trzyma temp. ?,
moze po wymianie sondy czujnik temp zaniemogl - ot przypadek moze byc
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Atu 1.6'96 pali 16l/100km pb- diagnoza
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 14, 2011, 01:19:40 am »

Offline jasso

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 625
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSM-BB 126p '95
Nie wiem jak ze spalaniem na benzynie, ale to skakanie obrotów u mnie i u ojca powodował walnięty alternator. Sprawdź sobie miernikiem ładowanie, chociaż nie jestem pewien czy to jest to samo
"вор есть вор, мент есть мент"
Były:
2x PN C+ '98 GSI
 126p '87
Pn Caro 1.5 GLE '93

Odp: Atu 1.6'96 pali 16l/100km pb- diagnoza
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 14, 2011, 02:48:53 am »

Offline Mifumi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 430
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.4 Caro '96
U mnie podobny objaw z obrotami pojawił się gdy nie podłączyłem kabelka który jest od sondy bo mniej-więcej idzie od niej i jest wpinany bezpośrednio przy klemie(bodajże tej +), wtedy również wywalało mi błąd, z tym że obroty skakały non-stop, nie było jakiejkolwiek przerwy na luzie.
Cytuj (zaznaczone)
wystarczy lekko obnizyc, zaspawac rozrzad [...] powinno wystarczyc na poczatek
  ______                             ______
/_|_____\.=[oo]=O=[oo]=./_____|_\
 ___                                          ___
[___]                                       [___]

Odp: Atu 1.6'96 pali 16l/100km pb- diagnoza
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 14, 2011, 21:26:24 pm »

Offline Kris_phone_xp

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 208
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu'96 GLI Only PB WhiTe & RoSt & Omega A'92 + LPG with BLOS
sprawdziłem alternator i jest chyba lipa, bo trzyma ciągle 13,8v ze światłami, nie ma różnicy czy gazuje czy nie. Co do temperatury to gdzie jest ten czujnik temp. plynu chłodzącego, bo chyba są dwa, jeden od wskazówki drugi dla kompa zgadza się? Ostatnio w korku mi się zagotował- ok 95stopni aż wiatrak zaczął chodzić, ale nie dziwię się bo przez 10min zrobiłem może 100m w samo południe, a normalnie podczas jazdy miejskiej mam na tej kresce miedzy 50 a 90 stopni, trasa to samo. Płynu nie ubywa, majonezu pod korkiem nie mam.
"Koło jest okrągłe i ma dwa końce"hahahah

Odp: Atu 1.6'96 pali 16l/100km pb- diagnoza
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 14, 2011, 21:45:51 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
To że masz 95 stopni to go nie zagotowałeś, temperatura wrzenia płynu jest zdecydowanie wyższa, mocno powyżej 100 stopni C.
U mnie w korkach o tej porze roku często pojawia się ~95 stopni, ale wentylator robi robotę ;)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Atu 1.6'96 pali 16l/100km pb- diagnoza
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 15, 2011, 08:19:03 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
miedzy 50 a 90 stopn
Za mało. Termostat jest niesprawny i przez to najprawdopodobniej to spalanie. Silnik powinien trzymać 90 +/- 5st cały czas. Pewno "ssanie" się prawie nie wyłącza.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Atu 1.6'96 pali 16l/100km pb- diagnoza
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 15, 2011, 13:38:23 pm »

Offline Kris_phone_xp

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 208
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu'96 GLI Only PB WhiTe & RoSt & Omega A'92 + LPG with BLOS
W takim razie kupie nowy termostat i dam znać czy się coś zmieniło. Rozumiem że warto go najpierw sprawdzić w garnku z wodą?
"Koło jest okrągłe i ma dwa końce"hahahah

Odp: Atu 1.6'96 pali 16l/100km pb- diagnoza
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 15, 2011, 13:39:32 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Dobrze by było go sprawdzić przed montażem, bo trafiają się wadliwe.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Atu 1.6'96 pali 16l/100km pb- diagnoza
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 15, 2011, 15:19:43 pm »

Offline Kris_phone_xp

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 208
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu'96 GLI Only PB WhiTe & RoSt & Omega A'92 + LPG with BLOS
Kupiłem właśnie taki sam jak na tej aukcji http://allegro.pl/termostat-polonez-caro-plus-atu-ky9-i1674155802.html i jutro zamontuję, jeśli bedzie sprawny.
"Koło jest okrągłe i ma dwa końce"hahahah

Odp: Atu 1.6'96 pali 16l/100km pb- diagnoza
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 16, 2011, 15:04:05 pm »

Offline Kris_phone_xp

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 208
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu'96 GLI Only PB WhiTe & RoSt & Omega A'92 + LPG with BLOS
Dobra termostat wydaje mi się ze sprawny bo otwiera się we wrzątku i zamyka po wyjęciu. Zamontowałem go, ale mam problem bo wiatrak nie chciał się załączyć, wczoraj przed zamontowaniem też sie na luzie nie chciał załączyć, ale myślałem że to może termostat, le jednak nie, bo  jak na wskazówce pojawiło się ok 85 stopni otworzył się obieg i chłodnica momentalnie zrobiła się ciepła(do 85 stopni cała zimna). Wiatrak chodzi na krótko wpinając się w kostkę silnika wiatraka i dając napięcie z akumulatora. próbowałem zwierać kable przy czujniku w chłodnicy takim obok prawej lampy- zero efektu. Czytałem że jest jakiś jeszcze czujnik od uruchamiania wiatraka w chłodnicy ale nie mogę go znaleść, mam jeden wiatrak.
"Koło jest okrągłe i ma dwa końce"hahahah

Odp: Atu 1.6'96 pali 16l/100km pb- diagnoza
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 16, 2011, 20:54:03 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Czujnik jest wkręcony w chłodnicę - dochodzą do niego kable.
Jeżeli zewrzesz kable z czujnika w chłodnicy i wiatrak nie zareaguje to:
1. masz walnięty przekaźnik wentylatora,
2. musisz podpiąć go na krótko do akumulatora, jeśli nie zadziała to wentyl do wymiany.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Atu 1.6'96 pali 16l/100km pb- diagnoza
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 16, 2011, 22:03:47 pm »

Offline Kris_phone_xp

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 208
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu'96 GLI Only PB WhiTe & RoSt & Omega A'92 + LPG with BLOS
Hmm wiatrak sprawny, opcję drugą już sprawdzałem i napisałem to w poście wyżej, a co do przekaźnika to chodzi o ten w skrzynce bezpieczników pod kierownicą czy jest gdzieś indziej? przekaźniki po stronie pasażera pod schowkiem odpowiadają za światła czy za coś innego? Jeśli ten ze skrzynki bezpieczników to podmieniałem go na inny i nic to nie dało.
"Koło jest okrągłe i ma dwa końce"hahahah

Odp: Atu 1.6'96 pali 16l/100km pb- diagnoza
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 16, 2011, 22:05:30 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Na 90% procent masz padnięty włącznik w chłodnicy.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Atu 1.6'96 pali 16l/100km pb- diagnoza
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 17, 2011, 10:46:22 am »

Offline Kris_phone_xp

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 208
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu'96 GLI Only PB WhiTe & RoSt & Omega A'92 + LPG with BLOS
Mógłbyś mi przybliżyc gdzie go szukac bo tak jak pisałem nie wiem gdzie jest ten włącznik
"Koło jest okrągłe i ma dwa końce"hahahah

Odp: Atu 1.6'96 pali 16l/100km pb- diagnoza
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 17, 2011, 14:31:29 pm »

Offline Malina

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 41
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez caro 1,4 GLI 96'
Taki duży czujnik wkręcony w chłodnice... jak staniesz przed maska i nachylisz sie nad chłodnicą to jest bodajże po lewej stronie chłodnicy
A tak na marginesie sam ostatnio go wymieniałem... koszt: około 15 zł na czujniku który kupiłem wybite jest ze włacza wiatrak przy 90st.C a wyłacz przy 80st.C
« Ostatnia zmiana: Lipiec 17, 2011, 14:33:17 pm wysłana przez Malina »
Na prostej szybkie samochdy, w zakrętach szybcy kierowcy...

Odp: Atu 1.6'96 pali 16l/100km pb- diagnoza
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 22, 2011, 18:41:07 pm »

Offline Kris_phone_xp

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 208
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu'96 GLI Only PB WhiTe & RoSt & Omega A'92 + LPG with BLOS
Dobra mineło pare dni i teraz spalanie po mieście na emeryta mam ok 11-11,5l/100km, głównie robie krótkie odcinki po pare km i ponowna jazda jeszcze zanim silnik się jeszcze nie schłodzi. Termostat wydaje się że jest już spawny(mera tv35-85 C ) o którym pisałem wyżej trzyma mniej więcej 85stopni patrząć na wskażnik w zegarach, błędów też już brak. Obecne spalanie jest już w normie czy jeszcze kombinować?
"Koło jest okrągłe i ma dwa końce"hahahah

Odp: Atu 1.6'96 pali 16l/100km pb- diagnoza
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 23, 2011, 00:10:14 am »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
11,5l pali OHV po mieście emeryt stajl?
Eh... to jednak wolę tego "rovera".... zapier... niczam nim cały czas, też głównie krótkie odcinki i 10l po mieście pali benzyny :)
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: Atu 1.6'96 pali 16l/100km pb- diagnoza
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 23, 2011, 00:21:08 am »

Offline Kris_phone_xp

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 208
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu'96 GLI Only PB WhiTe & RoSt & Omega A'92 + LPG with BLOS
Puki co doprowadzam go do przyzwoitego stanu, bo przez ostatnie kilka lat był mocno zaniedbany a nawet praktycznie zapomniany:)
"Koło jest okrągłe i ma dwa końce"hahahah

Odp: Atu 1.6'96 pali 16l/100km pb- diagnoza
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 23, 2011, 10:40:09 am »

Offline Malina

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 41
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez caro 1,4 GLI 96'
Wydaje mi sie że 11,5 L przy takim stylu po miescie to dość duzo... Moja OHV ka na abimexie po miescie paliła 8-9 litrów max tylko że nie przekraczałem 2,5 - 3 tys obrotów, ale jezeli chodzi o jazde to w miare dynamicznie śmigałem  ;p
Na prostej szybkie samochdy, w zakrętach szybcy kierowcy...