Witam.Jak wspomniałem,zakładam taki temat,bo mnie dziś natchnęło na taki bajer.

Każdy,kto zmieniał deskę na plusową bez zmiany nagrzewnicy,wie doskonale jakie wynikają z tego problemy.U mnie problemem nr. 1 był słaby nadmuch na przednią szybę,jako że w plusach jest to organizowane za pomocą tunelu przykręconego do deski,nie da rady normalnie tego podłączyć bez modyfikacji.Ja miałem wcześniej wycięte otwory w tunelu i wpuszczone bezpośrednio węże,ale efekt był daleki od oczekiwanego

.Innym problemem jest ciasnota,bo ten nieszczęsny tunel zajmuje sporo miejsca.Ale przejdźmy do konkretów

Odkręcamy ten tunel od deski i bierzemy te dwa "spłaszczone" wyloty powietrza na szybę z caro minusa.
Następnie tak jak na zdjęciu obcinamy tą dłuższą stronę (bo nie są równe) i oba końce (kolor żółty) a w odpowiednim miejscu robimy wycięcie,bo wyloty w plusie są dzielone (kolor czerwony) Wygląda to tak

Z jednej strony wciskamy ten wylot między plastikowe wyloty w desce,a blachę,z drugiej dajemy na zewnątrz,bo nie ma niestety miejsca,żeby też wpuścić.Na zdjęciu zaznaczyłem gdzie ma wypadać to wycięcie,żeby było jasne o co chodzi

Identycznie postępujemy z drugim wylotem,z tym,że wylot za licznikami dałem bardziej od strony nagrzewnicy ,a wylot dla pasażera od samej prawej strony.Jest to ważne,ponieważ wyloty z minusa nie "obstaną" całego wylotu plusowego i jedna jego część zostaje na wierzchu i dalej trzeba rzeźbić,ale o tym za chwilę.Przy takim montażu jak u mnie od strony kierowcy został mi wolny wlot od lewej skrajnej strony,a od pasażera wlot od strony nagrzewnicy.Rozwiązałem ten problem przedłużając wylotu z minusa kawałkiem "rury" którą gaziarze osłaniają przewody gazowe.Przykręciłem do wylotów i uszczelniłem silikonem,jak całą resztę,Chodziło o to,żeby nawiew działał jak w orginale na całej szerokości wylotu,ale to się jeszcze okaże.

Wygląda to mniej więcej tak.Wiem,że druciarnia,ale ważne,żeby działało,a pod spodem i tak nie widać


I jeszcze bliższe ujęcie


Teraz najważniejsze.Pojawia się problem z tym nieszczęsnym daszkiem,który osłania wlot do nagrzewnicy,ponieważ jeden z wylotów o niego "dobija" i nie można tego wszystkiego zamontować.Są dwa rozwiązania.
1 Zamontować wylot prawidłowo.tzn. od skrajnej lewej strony (wolny zostaje wtedy fragment wylotu od strony nagrzewnicy,inaczej niż u mnie)
2 Potraktować daszek szlifierką i młotkiem,co też uczyniłem i waham się teraz,czy pokazać to zdjęcie,ale oto ono


Da się założyć to wygłuszenie,bo po odpowiednim sklepaniu i przycięciu blachy,nawet z wygłuszeniem wylot nie wadzi i wtedy nic nie widać

Teraz pragnę wytłumaczyć,dlaczego nie zrobiłem tego sposobem nr.
1 Otóż w plusach licznik jest trochę węższy niż w minusach i okazało się,że po prawidłowym zamontowaniu wylotu,nie było by możliwe podpięcie linki do licznika,bo drogę akurat przesłania jej wylot,który schodzi się w tym miejscu w "okrąg" do nasunięcia węża od nawiewu.Tutaj nasunęło mi się rozwiązanie nr.3,czyli wywiercenie odpowiedniego otworu w wylocie,przez który można przeciągnąć linkę,a następnie uszczelnić ją wokół otworu

Nie była by to większa druciarnia niż do tej pory.Wolałem jednak zamontować to tak i sklepać ten daszek.Opisuję to dokładnie,żeby ewentualni zainteresowani nie brali się za to w ciemno

To tak po krótce tyle,a tutaj jeszcze zdjęcie poglądowe jak mam zrobione podłączenie węzy od nawiewów na desce,po prostu dane części nawiewów minusowych i okręcone porządnie taśmą izolacyjną czarną (znowu druciarnia)

Te pojedyncze nawiewy z boków są zrobione identycznie.
A tu może nie w temacie,ale tak mniej więcej będzie wyglądać miejsce na przełączniki tylnych szybek z (wycięte orginalnej plusowej ramki)Na razie tylko wstępnie przyklejone,jutro dalszy ciąg pracy

Wspominałem o malowaniu deski i pozostałych elementów składowych,więc jak farba wyschnie,to wszystko zamontuję i porobię fotki jak to wygląda w środku.Po wstępnych przymiarkach mogę śmiało powiedzieć,że wywalenie tunelu zrobiło zajebistą różnicę,bo węże teraz bez problemu mieszczą się z każdej strony i nie trzeba ich tyle upychać

Na koniec tylko proszę o darowanie sobie komentarzy typu "druciarnia" bo po 1 sam o tym wiem najlepiej,a po 2 wspomniałem o tym już 2 razy,więc chyba wystarczy

Robiłem to z "materiałów"dostępnych w domu i praktycznie zerowym kosztem,więc nie musi być wykwintnie.
edit:
Założyłem dzisiaj deskę i porobiłem fotki ja to wygląda na gotowo z tymi wylotami
Wyloty na szybę wypadają praktycznie na przeciwko przednich wyjść z nagrzewnicy,czyli odwrotnie niż w orginale



A tu widać jak wychodzi linka do licznika.

