Autor Wątek: Termostat z poloneza w DOHC  (Przeczytany 1529 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Termostat z poloneza w DOHC
« dnia: Lipiec 20, 2011, 22:10:02 pm »

waszczo

  • Gość
Chciałem zastosować w DOHC termostat z poloneza (czytałem na motonews, że można), byłem pewien, że nie będzie z tym problemu, bo w dawcy nie było zewnętrznego termostatu, więc założyłem, że termostat z poloneza siedzi sobie już z głowicy i tylko wymienię go na nowy.... jednak okazało się, że termostatu nie było w ogóle..... Teraz pytanie, czy termostat ma być włożony tak:

czy tak?


Kolejne pytanie, to czy zakładając, że duży obieg będzie przegiegał tak: pompa-chłodnica-wieżyczka z termostatem, to czy ten termostat jednak z niewielkim zakresem otwarcia nie zdławi zbyt mocno obiegu wody i czy nie będzie się to przegrzewać?

Odp: Termostat z poloneza w DOHC
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 20, 2011, 22:15:08 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Mam tak zamontowany termostat w dohc i jest super. Jes zamontowany jak na pierwszym zdjęciu, dekielek z dołu termostatu usunięty. Auto pięknie się nagrzewa ( te termostaty na węzu to chyna nigdy nie działają ok, pozatym są drogie) Z przegrzewaniem też nie ma problemu. Mam wąską chłodnicę
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Termostat z poloneza w DOHC
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 20, 2011, 22:28:57 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
te termostaty na węzu to chyna nigdy nie działają ok, pozatym są drogie
Wystarczy kupic NOWy od ritmo 1600 za 60zl. Problem z tym termostatem w głowicy polega na tym ze jak padnie w polozeniu zamkniety to przegrzejesz motor, dlatego kazdy go zawsze wywala chociaz orginalnie były montowane(przez pewien czas) jeden i drugi
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Termostat z poloneza w DOHC
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 21, 2011, 08:30:57 am »

waszczo

  • Gość
Ok, dzięki :) Jednak zaloże w głowicy i zobaczę jak będzie się to sprawować, jak coś będzie nie tak, to będę kombinował z tym na wężu.

Odp: Termostat z poloneza w DOHC
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 21, 2011, 10:59:44 am »

Offline Malina

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 41
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez caro 1,4 GLI 96'
A tak na marginesie to słupek ten który jest w środku sprężyny który się nagrzewa i odpowiada za otwieranie zawsze ma być od strony silnika (głowicy).... żeby mógł sie prawidłowo nagrzewać i otwierać termostat  <spoko>
Na prostej szybkie samochdy, w zakrętach szybcy kierowcy...

Odp: Termostat z poloneza w DOHC
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 22, 2011, 01:33:03 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2610
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
to po jaką cholerę, termostat w DOHC, wisiał oryginalnie na przewodach cieczy chłodzącej? niech mi to ktoś wytłumaczy.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.