Autor Wątek: A-mon 1,6 ustawienia  (Przeczytany 3311 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

A-mon 1,6 ustawienia
« dnia: Lipiec 21, 2011, 14:42:20 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 787
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Kiedyś był taki temat,ale zniknął,więc ponawiam.Chciałem zadać pytanie .Jak macie ustawienia w A-monie 1,6,w swoich poldkach[oczywiście jaśli macie taki sterownik AL 700 Autronic],aby one były najlepsze ,żeby uzyskać jak najmniejsze spalanie LPG,bez utraty dynamiki,dławienia,i.t.p.
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Odp: A-mon 1,6 ustawienia
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 21, 2011, 15:09:07 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie ma takich ustawien,
strojenie LPG to indywidualna sprawa,ustawienia programu zaleza od miksera i parownika,
jezeli masz opcje ostawienia progu sondy lambda to ustaw ja na 0.42v i na takich parametrach usrtawiaj prace silnika krokowego
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: A-mon 1,6 ustawienia
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 21, 2011, 15:24:36 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 787
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
nie ma takich ustawien,
strojenie LPG to indywidualna sprawa,ustawienia programu zaleza od miksera i parownika,
jezeli masz opcje ostawienia progu sondy lambda to ustaw ja na 0.42v i na takich parametrach usrtawiaj prace silnika krokowego
Chyba tak mam ustawione w zakładce zastrzeżone ????Muszę sprawdzić !!!
A w/g Ciebie,jakie kroki max,i min silnika krokowego powinny być przy tym progu ?????????
Mam mixer z dyfuzorem,i reduktor Tomasetto AP 07 Hp 100 .
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Odp: A-mon 1,6 ustawienia
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 22, 2011, 16:18:35 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to zarowno mikser jak i parownik sa kiepskie,
jak bys mogl to wrzuc zdjecie miksera od przodu i tylu z zaznaczona srednica - jestem ciekawy jaki to ma przelot i czy mocno dusi silnik

co do krokow to JA zazwyczaj daze do ustawienia parownika przy otwarciu 100 krokow ,a dalsze ustawienia ( + i - liczba krokow od 100) to pochodna jazdy probnej z laptopem na siedzeniu,
czasami jednak uklad mikser-parownik dziala najlepiej przy wstepnym otwarciu ~80 krokow ,wiec trzeba to poprostu wyprobowac,
niestety strojenie na parkingu dotyczy jedynie wolnych obrotow i nie ma nic wspolnego z odpowiednim wdawkowaniem w czasie jazdy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: A-mon 1,6 ustawienia
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 22, 2011, 18:07:04 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 787
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
to zarowno mikser jak i parownik sa kiepskie,
KGB nie są kiepskie !!!!!!!!! Przy tych ustawieniach co mam,a mam[ krokowiec na max 71,mnim 81] są  podobne co zasugerowałeś , poldek zapitala jak rakieta.!!!!! jest dynamiczny,nie dławi się[dusi],bardzo równo pracuje na wolnych obrotach. Na 5 -tm biegu osiąga 160 km/h.Jedyny problem co mam ,to,to że trochę dużo pali,i dlatego szukam takich nastaw żeby nie stracić to co mam,a zyskać trochę oszczędności na gazie.
Jeśli chodzi o mikser,też sceptycznie do niego podchodziłem,ale jak go zamontowałem,i wywaliłem palnikowy,to jestem mile rozczarowany.Bardzo dobrze działa. Zdjęcia narazie jego nie zrobię,bo cały czas go testuję z róznymi nastawami.Mogę tylko powiedzieć że srednica zewnętrzna wynosi 60mm,a ścianka ma może ze 4-5 mm.
to jest taki mikser http://allegro.pl/mikser-gazu-z-dyfuzorem-typu-guma-guma-fi-60mm-i1652269328.html
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Odp: A-mon 1,6 ustawienia
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 22, 2011, 19:24:58 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to go lepiej pomierz,
wazna jest srednica wewnetrzna i srednica tego talerzyka w srodku oraz szerokosc elementow tego "smigla" w srodku,
niestety,ale miksery o tej konstrukcji to niewypal - zalozenia byly nawet sluszne,ale wyszlo jak zwykle,

jezeli teraz ci dobrze jezdzi,to niestety,ale nie da sie tak,zeby jezdzil szybko i malo palil,
nikt ci nie zagwarantuje,ze na ubozszym ustawieniu nie straci na osiagach ,
jezeli ma sie takie wymagania,to potrzebna jest VIgen

co ci moge teraz poradzic,
wkrec srube na parowniku tak,by krokowiec osiagnal 90 na wolnych obrotach,
oczywiscie daj szerszy zakres krokowemu,bo 10 krokow to tak jakbys na srubie jezdzil,
jezeli uznamy PWA 90 za wyjsciowe polozenie ,to MAX daj 120 ,a MIN 50 ,
wtedy dopiero sterownik bedzie mial co robic,
wtedy mozna zobaczyc w czasie jazdy jak pracuje  krokowiec
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: A-mon 1,6 ustawienia
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 22, 2011, 19:36:22 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 787
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Dobra przemyślę to co napisałeś. <spoko> Narazie będę jeździł na swoich nastawach,bo muszę wreszcie zobaczyć ile będzie palić,bo prawie ostatnio coś zmieniam. :]
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Odp: A-mon 1,6 ustawienia
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 25, 2011, 10:36:12 am »

cypekm

  • Gość
Witam

W innym temacie opisałem swoją awarię (została naprawiona). Teraz tylko zostaje poprawna regulacji gazu.
Ponieważ do tej pory tylko bawiłem się instalacją Igen., czy możecie powiedzieć jak powinno wyglądać prawidłowe wyregulowanie instalacji ze sterownikiem Autronica AL700 w programie  A-Mon) zaczynając od chwili zakończenia montażu instalacji?
Ja początkowo ustawilem śrubę czułości - czyli włożyłem wężyk do wody, podłączyłem +12V do elektrozaworów i ustawiłem tak aby gaz powoli wypływał (pojedyńcze bombelki).
Jak ustawić wolne obroty dążąc do 100 kroków na silniczku krokowym?  - rozumiem że przy początkowym ustawieniu na MIN i MAX ustawione na 100,  kręce tylko śrubą regulacji wolnego biegu (czułości nie ruszam) aby doprowadzić krokowca w pobliże 100? Czy jak.
Proszę przynajmniej o ten podstawowy opis bo w opcji programowanie, A-Mon ustawił mi krokowca Min 136 a Max 111 ? A według waszego opisu powinno być znacznie niższe i zdroworozsądkowo odwrotnie czyli Max > Min.

Z góry dziękuję za podpowiedzi

Odp: A-mon 1,6 ustawienia
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 25, 2011, 13:48:46 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
z pewnoscia min powinno byc mniejsze niz max - nie wiem jakim cudem program ustawil odwrotnie,
co prawda dawno w autronicu nie grzebalem,ale z tego co pamietam to nie bylo tam takich anomalii

druga sprawa to zastanow sie co piszesz - jezeli ustawisz sztywno krokowca na 100 ,to jak wyregulujesz parownik tak tak by krokowiec osiagnal 100 ? (przeciez caly czas ma 100),
mozesz ustawic min 50 i max 150 i wtedy krecac sruba obserwowac wartosci jakie osiaga krokowiec,

nie wiem skad wy bierzecie te ustawiania na bąbelki ,ale mniemam,ze w necie latwo znalezc opis skoro tylu ludzi bawi sie w takie badziewne strojenie,
babelki gazu to mozna sobie zrobic w wannie podczas kąpieli ,a gaz w samochodzie stroi sie na wskazania przyrzadow lub czujnikow,
IIgen stroi sie na sonde lambda,
jak juz sobie babelki ustawiles to proboj baypasem osiagnac 100 krokow ,ale na nic to sie nie zda,jezeli podczas jazdy krokowiec osiagnie inne wartosci,
wtedy trzeba wyregulowac membrane parownika ,by krokowiec pracowal w okolicy 100
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: A-mon 1,6 ustawienia
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 25, 2011, 15:33:41 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 787
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Proszę przynajmniej o ten podstawowy opis bo w opcji programowanie, A-Mon ustawił mi krokowca Min 136 a Max 111 ? A według waszego opisu powinno być znacznie niższe i zdroworozsądkowo odwrotnie czyli Max > Min.
jakiej firmy masz krokowiec.Bo u mnie A-mon ustawiał przy kalibrowaniu automatycznym,na Sockenobezie- max-88;min 98,a na lovato gdzie w tej chwili go mam,ustawił mi max-60;min-70 kroków,i narazie tak jeżdźę,i jest O.K.  <ok>
Te ustawienia które A-mon ustawia z tego co się zorientowałem są prawidłowe,t.z.n max jest mniejsze,od mnimum,i tak ma być.Zweryfikowałem to osobiście kiedy odwrotnie ustawiłem krokowca,t.z.n. max jest większe od mnimum,i co się działo ? silnik się dławił kiedy był rozgrzany,i po krótkim np. postoju,i ruszeniu następowało też dławienie.
Poradzę Ci żebyś zresetował ustawienia A-mona,i dokonał auto kalibracji od nowa.A-mon sam Ci ustawi prawidłowe wartości,tylko je później zatwirdź,i dokonaj jazdy próbnej powinno być dobrze.Kwestia jest tylko jednego rodzaju: ile Ci będzie palić LPG ??????????? <mysli> No i jak by było coś jeszcze nie tak ,to dokonasz korekty w parametrach.
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123