Autor Wątek: wolny obieg cieczy w roverze  (Przeczytany 6481 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: wolny obieg cieczy w roverze
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 26, 2011, 16:09:41 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Dobrze kombinujesz z rurką. Ja polecam to wywalić jak najdalej od auta.
Masz plusa, więc prowadzisz mały obieg szeregowo- głowica->nagrzewnica->parownik->obudowa termostatu. Żadne trójniki czy coś. Kolejnośc parownik/nagrzewnica można zmienić, zależy na czym Ci zależy, na mocnym i szybkodziałającym ogrzewaniu w zimę, czy na szybkim przełaczeniu na gaz.
Będzie dobry przepływ małym obiegiem, to termostat będzie lepiej i szybciej nagrzewany i sprawa wróci do normy.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: wolny obieg cieczy w roverze
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 26, 2011, 19:46:02 pm »

Offline gateway

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
Mam szeregowo.
termostat wylatuje w nowe miejsce

Odp: wolny obieg cieczy w roverze
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 31, 2011, 21:21:01 pm »

Offline Pedrogsi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 431
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN CARO - 1,6 16V 96' PN ATU+ 2,0 8V 97'
Koledzy podebne sie pod temat:

Ja właśnie prykminiam zastosowanie zewnętrznego termostatu PRT bo z tego co wyczytalem na forum ROVERki zastosowanie tego termostatu ma powodować rownomierne nagrzewanie sie silnika a niżeli skoków temp przy otwieraniu i zamykaniu sie termostatu. Taka niby pomoc przy opóżnianiu HGF-a




Dlatego zrobiłem taki super szybki projekt zamontowanie tego w wersjach 2ch :p





myśle teraz czy zastosowanie tego i w tai sposób faktycznie może pomóc

Po za tym macie pomysły na zastosowanie jakies innej chlodnicy wiekszej co by pasiła do poldka - chyba ze diesla jakąs dorwać
The Worst Foe Lies Within The Self....

Odp: wolny obieg cieczy w roverze
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 31, 2011, 21:50:26 pm »

Offline gateway

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
PRT vol 1 masz źle narysowany.
Wyjście 3 ma iść do króćca z głowicy, nr 2 do rurki nagrzewnicy, a nr 1 do chłodnicy.

Vol 2 może będzie działać, ale ja bym zrobił wg pierwszego pomysłu, tylko inaczej podłączone.

Odp: wolny obieg cieczy w roverze
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 31, 2011, 22:32:14 pm »

Offline Pedrogsi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 431
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN CARO - 1,6 16V 96' PN ATU+ 2,0 8V 97'
PRT vol 1 masz źle narysowany.
Wyjście 3 ma iść do króćca z głowicy, nr 2 do rurki nagrzewnicy, a nr 1 do chłodnicy.

Vol 2 może będzie działać, ale ja bym zrobił wg pierwszego pomysłu, tylko inaczej podłączone.

mhh moze troszeczke tak na szybko to rozrysowałem i może niezbyt jest to czytelne - ale jakby iść Twoją teoria i jeszcze dobrze to zrozumialem to w takim połaceniu plyn z głowicy w strone bypass i nie było by ogrzewania w aucie póki by sie nie otworzył termostat zamknął by przjescie w strone chlodnicy (1) a otworzył by przejscie na nagrzewnice.. nie wiem czy dobrze to zrozumiałęm - bo to wogole taki dziwny temat i niegdzie nie ma dokłądnych rozpisek jak to podłaczyć...
Natomiast patrzac na te schematy czy 1 i 2 zdjecie które wkleiłem w moim poście wygląda ze nie ma to nic wspolnego z podłaczeniem pod nagrzewnice tylko tak aby w trakcie rozgrzewania silnika płyn mieszał sie z wyjscia silnika z zimnym plynem z chlodnicy i w postaci ciepłej parł do pompy - przez to stabilnie by sie nagrzewał az do pełnego otwarcia termostatu
The Worst Foe Lies Within The Self....

Odp: wolny obieg cieczy w roverze
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 01, 2011, 08:58:45 am »

Offline Pedrogsi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 431
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN CARO - 1,6 16V 96' PN ATU+ 2,0 8V 97'
własnie poczytałem troche lepiej na ten temat jak to jest zamontowane w roverkach - i to jest podłaczone tylko i wyłącznie do dużego obiegu!! mały obieg zostawia sie bez zmian - kwestia tylko ze bypass standard nie steruje termostatem
The Worst Foe Lies Within The Self....

Odp: wolny obieg cieczy w roverze
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 01, 2011, 17:55:18 pm »

Offline gateway

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
tylko trzeba zwrócić uwagę, aby mały obieg ogrzewał termostat w nowej obudowie, bo inaczej się nie otworzy.

Odp: wolny obieg cieczy w roverze
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 02, 2011, 01:00:54 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
dziwne... ja mam dwa wentyle i halogeny w atrapie.... nigdy mi sie auto nie zagrzało nawet przy dłuższej jeździe z Vmax... tak przez 5-10km...

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: wolny obieg cieczy w roverze
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 03, 2011, 23:27:30 pm »

Offline szelest

  • DRUCIARZ
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 275
  • Płeć: Mężczyzna
    • Pn C- 95'
Sebek bo "dizle" się nie grzeją:P

Odp: wolny obieg cieczy w roverze
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 09, 2011, 22:46:20 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6762
  • Płeć: Mężczyzna
i nie było by ogrzewania w aucie póki by sie nie otworzył termostat

Z punktu widzenia silnika to by było właśnie dobre.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E