Autor Wątek: FSO Patrol - siłowniki master i slave  (Przeczytany 4150 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

FSO Patrol - siłowniki master i slave
« dnia: Lipiec 25, 2011, 21:40:14 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3000
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Pytanie - czy da się podłączyć do centralki Patrolowskiej siłowniki master na przód?

Wiem, że w oryginale są 4x slave, ale mam ze złomu (dostałem z blachami montażowymi od szybek elektrycznych) dwa mastery po "demontażu" które wyglądają na zewnątrz identycznie jak siłowniki od Patrola (z tym, że są czarne a nie niebieskie).

Rozbierał ktoś może siłowniki z Patrola i ma zdjęcia jak to w środku wygląda? :P
« Ostatnia zmiana: Lipiec 25, 2011, 21:50:28 pm wysłana przez kuba92 »

Odp: FSO Patrol - siłowniki master i slave
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 25, 2011, 22:14:43 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Pewnie sie da, wystarczy podpiac dwa kabelki z silownika, a nie pięć.

Odp: FSO Patrol - siłowniki master i slave
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 25, 2011, 22:31:41 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3000
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Nie nie, ja chcę zamontować mastery na przód i chce je ożywić. :)

Odp: FSO Patrol - siłowniki master i slave
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 25, 2011, 23:08:33 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
To nie powinien być za duży problem - przecież te dodatkowe kable, to po prostu lecą do wejść sterowania. Ostatnio się temu przyglądałem.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: FSO Patrol - siłowniki master i slave
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 25, 2011, 23:47:08 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3000
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Czyli centralka obsłuży normalnie te siłowniki tj. po otwarciu przednich drzwi otworzą się/zamkną wszystkie?

Odp: FSO Patrol - siłowniki master i slave
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 26, 2011, 02:20:12 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Tak. Centralka wysyła dwoma przewodami napięcie do silników w siłownikach, a dwoma otrzymuje komendy zamknij <->otwórz czyli masę na moment. Jest jej wszystko jedno czy to idzie z alarmu, czy z siłowników master. W zamku centralnym Mera nie ma nawet oddzielnych wejść do sterowania tylko alarm podłącza się do przewodów idących z masterów. Notabene jakby się kto uparł, to można by zrobić sterowanie przyciskiem na desce rozdzielczej.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: FSO Patrol - siłowniki master i slave
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 26, 2011, 07:41:21 am »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3000
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Dzięki za odpowiedź, w takim razie będę instalował mastery (chodzi mi o to, żeby się zamknąć od środka jak coś, a i mieć możliwość zamknięcia kluczykiem samochodu bez włączania alarmu). :) O przycisku myślałem, ale skoro grzybkiem drzwi przednich da radę to nie potrzebuje. ;P

Odp: FSO Patrol - siłowniki master i slave
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 26, 2011, 13:39:27 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
No wiesz - przycisk to taki fajny bajer do robienia wrażenia na pasażerach (pasażerkach). ;) Jedną ręką go naciskasz, drugą pstrykasz palcami i zamknięte!  <lol2>
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: FSO Patrol - siłowniki master i slave
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 12, 2011, 22:27:53 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3000
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
No panowie, to już dorwałem Patrola, teraz problem mam z wpięciem się masterem w centralkę.

Już rozkminiłem na jakiej zasadzie działa przycisk/czujnik w siłowniku, teraz zostało tylko pytanie - gdzie podpiąć te kable? Tzn. na który kabel powinien dostać masę żeby się otworzyć/zamknąć?

Odp: FSO Patrol - siłowniki master i slave
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 13, 2011, 22:58:54 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3000
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Więc jak, ma ktoś wiedzę i ochotę żeby wspomóc? Próbuje się rozczytać na tych schematach które mam, ale niestety nie da się bo połowy nie widać...


Ogólnie zależy mi na zamontowaniu siłownika master w drzwiach kierowcy cobym mógł się zamknąć od środka/zamknąć samochód kluczykiem bez włączania alarmu. :)

Odp: FSO Patrol - siłowniki master i slave
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 13, 2011, 23:41:57 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Ja bym spróbował połączyć wyjścia z mastera z wejściami - sprawdź, na którym kablu wychodzącym z mastera pojawia się sygnał przy zamykaniu, a na który przychhodzi sygnał zamykania z centralki - połącz jedno z drugim, moze zadziala. Analogicznie z otwieraniem. Ewentualnie, połącz wyjścia z mastera z sygnałami pomiędzy centralką alarmu a centralką zamka - jeśli to nie jest zamek z alarmem w jednym, nie widzialem tego w zyciu.

Odp: FSO Patrol - siłowniki master i slave
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 13, 2011, 23:47:13 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3000
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
To jest centralka z zamkiem w jednej obudowie. :)

http://allegro.pl/alarm-patrol-centralny-zamek-oryginal-fso-polonez-i1721306010.html to cudo dokładniej mówiąc

Gdyby to były dwa osobne urządzenia to nie było by żadnego problemu...

Odp: FSO Patrol - siłowniki master i slave
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 14, 2011, 01:25:29 am »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Coz, spróbuj polaczyc kable przy samym masterze, moze coś to da.

Odp: FSO Patrol - siłowniki master i slave
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 14, 2011, 13:10:01 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3000
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Powiem tak: tyle to ja sam wiem. :P Ja nie pytam CO zrobić tylko JAK zrobić, bo co zrobić wiem świetnie. :D

Centralka wg. isntrukcji powinna obsłużyć siłownik master, z tym, że połączenie (zasilania) siłowników różni się całkowicie od slave'ów, chodzi mi o to czy ktoś już przerabiał i poratowałby jakimś schematem - w instrukcji jest ale skan jest takiej jakości, że połowy nie widać...

Zresztą sam spójrz:

Odp: FSO Patrol - siłowniki master i slave
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 14, 2011, 13:14:15 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
No panowie, to już dorwałem Patrola, teraz problem mam z wpięciem się masterem w centralkę.

Już rozkminiłem na jakiej zasadzie działa przycisk/czujnik w siłowniku, teraz zostało tylko pytanie - gdzie podpiąć te kable? Tzn. na który kabel powinien dostać masę żeby się otworzyć/zamknąć?
Już sobie przypomniałem jak to leci.
Do wszystkich 4 siłowników doprowadzone są takie same w kolorach pary przewodów i to jest zasilanie. (U mnie to to są czerwony i niebieski)

Natomiast do masterów czyli do sterowania dodatkowo jest zestaw 3 czyli "masa" "zamknij" "otwórz". Od masy jest czarny, a od sterowania u mnie są fioletowy i brązowy. Żeby sprawdzić który jest od zamykania, a który od otwierania wystarczy na momencik zewrzeć każdy z nich do masy. Czy ja to jakoś sensownie objaśniłem?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 14, 2011, 14:16:18 pm wysłana przez Grzech#1938 »
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: FSO Patrol - siłowniki master i slave
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 14, 2011, 15:50:39 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3000
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Bardzo sensownie, ale niestety tyle ile napisałeś wiedziałem sam. :)

Ja problem mam z połączeniem elektrycznym tego, wiem co ale nie wiem gdzie i jak to podłączyć. :P

Odp: FSO Patrol - siłowniki master i slave
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 14, 2011, 15:59:29 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Chyba sie nie rozumiemy:) połącz przy masterze czerwony z fioletowym a niebieski z brązowym, i zobacz co się będzie dziać. Jak central zgłupieje albo nie będzie na nic reagował, podłącz odwrotnie - czerwony z brązowym, niebieski z fioletowym.

Odp: FSO Patrol - siłowniki master i slave
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 14, 2011, 16:10:27 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3000
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Czyli ogólnie mówisz żeby spróbować podać masę na jeden z kabli zasilających sam silnik?

Odp: FSO Patrol - siłowniki master i slave
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 14, 2011, 16:30:49 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Ogolnie zeby podac impuls masy, jaki wychodzi z mastera, na wejscie sterujące siłownikiem.

Odp: FSO Patrol - siłowniki master i slave
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 14, 2011, 16:53:12 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3000
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
U mnie kolorystyka jest taka: czerwony z niebieskim od zasilania siłowników, czarny masa przycisku w siłowniku, biały w siłowniku to pozycja otwarty, brązowy to zamknięty.

Krótkie (dłuższe zresztą też) zwarcie masy na niebieski lub czerwony przewód nie daje absolutnie nic.