Autor Wątek: Brak zasilania pompy paliwa!  (Przeczytany 6965 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Brak zasilania pompy paliwa!
« dnia: Sierpień 05, 2011, 15:25:40 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Po swapie auto po podaniu na krótko prądu na pompkę chodzi ale nie ma napięcia na bezpieczniku gdzie szukać? Szukałem na forum nic nie znalazlem... A może ma ktoś schemat instalacji plusorovera?
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Brak zasilania pompy paliwa!
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 05, 2011, 15:37:51 pm »

Buszek

  • Gość
Wyłącznik bezwładnościowy - przekaźniki pod kompem .

Odp: Brak zasilania pompy paliwa!
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 05, 2011, 15:41:58 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
na bezwładnościówce musi być prąd czy masa? Na te pod kompem zasilanie jest w dwóch przewodach. Na krótko pompka chodzi...
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Brak zasilania pompy paliwa!
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 05, 2011, 15:45:53 pm »

nethero

  • Gość
Ze schematem będzie ciężko, można ew doszukiwać się podobieństw z instalacją plusów z GSi.
W skrzynce bezpieczników jest tylko bezpiecznik od pompy, przekaźnika pewnie nie ma, gdyż
jest już jeden przy kompie, tak?

Na bezwładnościowym prąd na pompę.

Poza tym plusy miały takie dodatkowe złącze przelotkę (pewnie dla alarmów) w okolicy kierownicy.
Złącze to zapewniało ciągłość przewodu pompy paliwa, może masz to rozpięte jak swapowałeś wiązkę?

W którym miejscu robisz "na krótko"?  Na jakim odcinku sprawdzałeś i podajesz plus?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 05, 2011, 15:49:41 pm wysłana przez nethero »

Odp: Brak zasilania pompy paliwa!
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 05, 2011, 15:49:20 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
wiązkę wnętrza przełożyłem cała z jeżdżącego caro rovera do swojego atu i jest problem... podaje zaraz na łączeniu wiązek bo nigdzie indziej nie ma napięcia na pompkę....
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Brak zasilania pompy paliwa!
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 05, 2011, 15:52:57 pm »

nethero

  • Gość
To uściślijmy. Masz całą wiązkę wnętrza z poldrovera, ale plusa czy minusa?
Co rozumiesz przez łączenie wiązek, tzn wiązki silnika z wiązka wnętrza? :)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 05, 2011, 15:54:29 pm wysłana przez nethero »

Odp: Brak zasilania pompy paliwa!
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 05, 2011, 15:59:29 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
plusa, na łączeniu wiązek wnętrza "przodu" z "tyłem"...
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Brak zasilania pompy paliwa!
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 05, 2011, 16:09:04 pm »

nethero

  • Gość
To bierz multimetr, odepnij 13 pinowe złącze silnik-wnętrze,
i sprawdź ciągłość między tym złączem a skrzynką bezpieczników.

Nie będę Cie sugerował kolorami przewodów, bo mogą być zupełnie inne,
choć pewnie to będzie niebieski przy 13pinowym od strony wnętrza.

Odp: Brak zasilania pompy paliwa!
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 05, 2011, 16:11:56 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
bo raczej przekaźniki pompy nie mogły paść?
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Brak zasilania pompy paliwa!
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 05, 2011, 16:13:37 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
A masę pompy paliwa przykręciłeś tak jak była ? Do dekla, który odkręcasz z bagażnika ? Może był jakiś immo w tym aucie i go wywaliłeś i teraz są kable poprzecinane ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Brak zasilania pompy paliwa!
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 05, 2011, 16:16:05 pm »

nethero

  • Gość
Nie sądzę, na razie skup się na określeniu czy przerwa jest na odcinku wiązki silnika, czy między 13 pinowym a bezpiecznikami.

Skoro przy podaniu zasilania na krótko pompa działa, to co ma mocowanie masy do tego?

Odp: Brak zasilania pompy paliwa!
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 05, 2011, 18:09:34 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
Posłuchaj ja ten temat mam obeznany dość dobrze :) Kabel idący od przekaźników, jest brązowo/kremowy i łączy się na tej dużej wielopinowej złączce bodajrze z niebieskim kablem z czerwonym paskiem o ile pamiętam. Sprawdź czy tam gdzieś nie ma problemu :)
Poza tym, podałeś zasilanie do przekaźników?
Przekaźniki pompy mogły paść, u mnie przetarł się kabelek od pompy paliwa i zrobił zwarcie do masy - efekt? pierwszym byly uszkodzone przekaźniki [wypalona ścieżka, choć po zlutowaniu i tak nie działa juz...] a po kilku kilometrach wyszło że właśnie w tej złączce wytopił się styk i nie przewodziło prądu ;)
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: Brak zasilania pompy paliwa!
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 05, 2011, 19:00:33 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
w przekaźnikach jest zasilanie, na brązowym i na brązowo/kremowym i do kostki wchodzi też niebiesko/czerwony ale nie ma na nim prądu wcale ni w całym kabelologi pompki.

Jeszcze jedno pytanie czemu trzyma wysokie obroty w granicach 3tyś. tylko na benzynie??
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Brak zasilania pompy paliwa!
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 05, 2011, 19:14:40 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
No to jeśli dochodzi do przekaźników zasilanie a nie wychodzi to chyba morał jest prosty że przekaźniki są walnięte
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: Brak zasilania pompy paliwa!
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 05, 2011, 19:16:40 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
a na których przewodach powinno być napięcie?
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Brak zasilania pompy paliwa!
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 06, 2011, 00:31:18 am »

nethero

  • Gość
Przekaźnik pompy paliwa jest załączany przez obwód kabli białego i czarno-czerwonego,
gdzie biały kabel jest podłączony do +12 zapłonu, a czarno-czerwony to masa sterowana
przez komputer.

Załączenie przekaźnika powoduje połączenie +12 stałego pochodzącego z przewodów brązowych
(co sprawdziłeś) z przewodem brązowo-szarym (czy tam kremowym). Dalej ten przewód idzie na wyłącznik
bezwładnościowy.

Jeżeli masz napięcie na brązowo-szarym, to znaczy że przekaźnik działa i trzeba szukać na dalszym odcinku.
Jeżeli nie, to prawdopodobnie masz walnięty przekaźnik, uszkodzone połączenia wewnątrz puszki przekaźników,
albo nie ma masy na czarno-czerwonym kablu w czasie pracy komputera.

I proszę Cię, pisz pełne zdania z interpunkcją, bo nie zawsze wiadomo o co Ci chodzi :)

Odp: Brak zasilania pompy paliwa!
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 06, 2011, 00:49:01 am »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Za brak interpunkcji sorry bo pisałem z garażu na szybko :)

Sprawdziłem przejścia czy kable nigdzie nie przerwane jest niby wszystko ok, ale nie pokazuję się prąd między przekaźnikami a złączem 13krotnym przez wiązkę silnika. Jutro jeszcze sprawdzę czy jest przejście prądu z kostki przekaźników na bezwładnościowy.

A może być tak że na którejś z mas nie ma przejścia? Bo są wszystkie oczyszczone i przykręcone niby ale tak już dumam że może któraś masa nie łączy.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Brak zasilania pompy paliwa!
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 06, 2011, 01:09:02 am »

nethero

  • Gość
Skoro komputer pracuje normalnie, to masę masz.
Jeżeli masz napięcie na brązowo-szarym wychodzącym z przekaźników,
to nie pozostaje Ci nic innego jak sprawdzić ciągłość odcinka przekaźniki-bezwładnościowy-złącze 13p.
Jak nie, to tak jak pisałem w poprzedniej wiadomości  :]

Odp: Brak zasilania pompy paliwa!
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 06, 2011, 02:10:36 am »

Offline krzychumy4

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 829
Ja np mam ominięty ten czujnik bezwładnościowy gdzie dałem kawałek przewodu łącząc na wtyczce pierwsze wejście z trzecim. Chciałem żeby wszystko pod maską było jak w oryginale ale...  przełożyłem sprawny czujnik na chwile, który działał w innym Poldku GTI  o dziwo w moim, nie chciał działać  ;-| <co> Więc pozostałem przy kawałku druciku i jest ok <spoko> Warto spróbować  taki myk :-)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 06, 2011, 02:45:14 am wysłana przez krzychumy4 »

Brak swiateł postojowych i przeciwmgielnych!
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 06, 2011, 23:36:48 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
znalazło się zasilanie :) tylko nie ma świateł postojowych....
« Ostatnia zmiana: Sierpień 06, 2011, 23:40:13 pm wysłana przez RSilak »
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v