Autor Wątek: Podłączenie dodatkowych zegarów  (Przeczytany 9124 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Podłączenie dodatkowych zegarów
« dnia: Sierpień 08, 2011, 17:18:06 pm »

Black

  • Gość
Witam :) . Mama kilka pytań odnośnie dodatkowych wskaźników. Posiadam 3 zegary z Łady 2106 (wskaźnik ciśnienia oleju, temp cieczy i woltomierz) oto fotka
Posiadam również wakuometr (prostokątny) od fiata 125p. Chciałbym je zamontować w swoim aucie i nie ważne że może dla kogoś się wydawać że nie pasują stylistycznie ale po prostu mi odpowiadają i tyle :P.
W związku z tym mam kilka pytań gdyż nigdzie nic nie znalazłem co by mnie satysfakcjonowało może źle szukałem i za słabo z góry przepraszam.
Dokładnie chodzi mi o podłączenie czujników ciśnienia oleju i temperatury w moim Green Hornet`cie Atu + ;) bo z woltomierzem już sobie poradziłem :).
Oto trapiące mnie problemy:
Czy wskaźnik temperatury cieczy da się wykorzystać jako wskaźnik temperatury oleju czy jest to raczej nie wykonalne?
Gdzie można zamontować czujnik od wskaźnika temperatury o ile się wogóle da bez jakichkolwiek przeróbek?
Gdzie zamontować czujnik ciśnienia oleju bez dodatkowego wiercenia dziur?
Czy można wykorzystać czujnik od zwykłego Caro gdzie jest czujnik ciśnienie na wskaźnik jak również i kontrolkę niedostatecznego ciśnienia i podpiąć pod ten wskaźnik od Łady?
  W zwykłym Caro Minusie jest miejsce na czujniki ciśnienia oleju na wskaźnik i kontrolkę a w Plusach jest tylko na kontrolkę bo wskaźnika już nie ma no chyba że się mylę. Filtr oleju jest przykręcony do takiego jakby "kolana",
które jest przykręcone do bloku silnika. posiadam Caro Minusa na części choć nie wszystkie pasują to zastanawia mnie jedna rzecz, czy dało by radę przełożyć te całe "kolano" z Caro Minusa do Atu Plusa?
Czy jest z tym jakiś problem? Mój A+ poza poceniem się uszczelki pod pokrywą zaworów nie bierze oleju i nie przecieka więc jeśli nie dało by się tego "kolana" zmienić to wole tego nie ruszać.
Odnośnie wakuometru to znalazłem tylko opisy co gdzie podłączyć, a że nie znam się na sprawach mechanicznych tak dobrze jak bym chciał to czy ktoś nie ma jakiejś foto sesji gdzie igłę zamontować dokładnie
Jeżeli ktoś coś już kombinował z takimi wskaźnikami w swoim Plusie to byłbym wdzięczny za pomoc szczególnie
chodzi mi o jakąś fotorelacje z opisem. Z góry dziękuje i sorry jeśli coś pokręciłem.

Odp: Podłączenie dodatkowych zegarów
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 08, 2011, 17:27:48 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1747
  • Płeć: Mężczyzna
bo z woltomierzem już sobie poradziłem :)

Możesz napisać jak :D
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo; Peugeot 208
Jest: Nissan Qashqai ; Fiat 126p 1977r ; Komar "sztywniak" ; Skoda Favorit

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Podłączenie dodatkowych zegarów
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 08, 2011, 18:04:39 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
bo z woltomierzem już sobie poradziłem :)

Możesz napisać jak :D

Jeden przewód do plusa, a drugi do minusa. Co w tym skomplikownego ?  ;-|  :P
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Podłączenie dodatkowych zegarów
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 08, 2011, 18:09:33 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1747
  • Płeć: Mężczyzna
Skąd wziąć plus? Przecież nie podłączysz pod akumulator żeby cały czas pokazywał.
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo; Peugeot 208
Jest: Nissan Qashqai ; Fiat 126p 1977r ; Komar "sztywniak" ; Skoda Favorit

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Podłączenie dodatkowych zegarów
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 08, 2011, 18:26:13 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5327
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
A ja tak z innej beczki:czy nie lepiej zamontować wskaźniki mechaniczne?Elektryczną temperaturę mamy już fabrycznie,więc co za sens zakładać drugą?Voltomierz,oczywiście,w porządku,to musi byś elektryczne.Sam mam taki,tylko z łady 2107,ale co do innych wskaźników,to osobiście bym Ci radził zamontować mechaniczne.Ja mam taki do ciśnienia oleju i paliwa.Ze Stara,dwie skale w jednej obudowie   :P

A tutaj masz wskaźnik mechaniczny za grosze.Ruski bo ruski,ale tamte z łady też ruskie  :P Możesz założyć 2 sztuki do temperatury wody i oleju.  <lol>
http://moto.allegro.pl/wskaznik-z-czujnikiem-temperatury-cieczy-ursus-mtz-i1757347552.html
A tu masz ładniejszy,też mechaniczny,ale cena już nie taka fajna  <uoee>
http://moto.allegro.pl/wskaznik-z-czujnikiem-temperatury-cieczy-170cm-mtz-i1716663455.html
Skąd wziąć plus? Przecież nie podłączysz pod akumulator żeby cały czas pokazywał.
Ukash bez obrazy,ale gdybyś chwilę pomyślał,to byś wpadł na to,że dajesz zwykły przekaźnik,który załącza obwód do voltomierza z chwilą przekręcenia zapłonu i analogicznioe go rozłącza po zgaszeniu silnika.Ja tak mam i działa git  :P

Odp: Podłączenie dodatkowych zegarów
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 08, 2011, 18:37:29 pm »

Black

  • Gość
Ukash ja plus mam podpięty pod oświetlenie zapalniczki działa mi dopiero "po stacyjce" tak samo jak podświetlenie pokręteł nawiewu mam gdzieś foty jak to działa jak znajdę to wrzucę. Co do tych wskaźników mechanicznych i tych co widziałem na allegro od ciebie Buźka to nie podobają mi się zbytnio mam te z łady więc chce je wykorzystać a nie wydawać kasę na kolejne po za tym te złady wyglądają prawie identycznie jak te z wcześniejszych modeli Ferrari ;)

Odp: Podłączenie dodatkowych zegarów
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 08, 2011, 18:50:21 pm »

Black

  • Gość
Tutaj fotki

Silnik zgaszony



Po przekręceniu kluczyka



Pracujący silnik



A tak to na razie wygląda



wiem wiem niezbyt elegancko ale jak uda mi się podpiąć pozostałe wskaźniki to zrobię jakąś ładną obudowę :):)

Odp: Podłączenie dodatkowych zegarów
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 09, 2011, 20:30:15 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Oto trapiące mnie problemy:
 Czy wskaźnik temperatury cieczy da się wykorzystać jako wskaźnik temperatury oleju czy jest to raczej nie wykonalne?
 Gdzie można zamontować czujnik od wskaźnika temperatury o ile się wogóle da bez jakichkolwiek przeróbek?
 Gdzie zamontować czujnik ciśnienia oleju bez dodatkowego wiercenia dziur?
 Czy można wykorzystać czujnik od zwykłego Caro gdzie jest czujnik ciśnienie na wskaźnik jak również i kontrolkę niedostatecznego ciśnienia i podpiąć pod ten wskaźnik od Łady? 
 W zwykłym Caro Minusie jest miejsce na czujniki ciśnienia oleju na wskaźnik i kontrolkę a w Plusach jest tylko na kontrolkę bo wskaźnika już nie ma no chyba że się mylę.
 Filtr oleju jest przykręcony do takiego jakby "kolana",które jest przykręcone do bloku silnika. posiadam Caro Minusa na części choć nie wszystkie pasują to zastanawia mnie jedna rzecz, czy dało by radę przełożyć te całe "kolano" z Caro Minusa do Atu Plusa?

Po kolei:
Tak
Można zrobić tak jak to proponował mój kolega. W starych Polonezach czujnik do wskaźnika przykręcany był razem z czujnikiem od lampki poprzez taki specjalny trójnik. Można go wykorzystać i zamiast wkręcać czujnik od wskaźnika ciśnienia wkręcić czujnik od wskaźnika temperatury.
Żeby założyć czujnik od wskaźnika w Plusie, to trzeba by chyba wymienić wspornik filtra oleju na "minusowy". Nie wiem - nie zaglądałem w to miejsce w Plusie i nie porównywałem.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Podłączenie dodatkowych zegarów
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 13, 2011, 16:44:55 pm »

Black

  • Gość
Grzech#1938 czyli jednym słowem aby w plusie podpiąć wskaźnik ciśnienia oleju razem ze wskaźnikiem trzeba by przełożyć kolano od filtra oleju z Minusa, a żeby podpiąć czujnik temp oleju trzeba coś pokombinować hmmm więc muszę coś nad tym pomyśleć jeszcze ale dzięki :). A co z tym wakuometrem ktoś ma jakieś foto gdzie dokładnie wbić te igłę w Plusie?

Odp: Podłączenie dodatkowych zegarów
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 13, 2011, 19:14:25 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Igłę od wakuometru trzeba wbić w przewód idący do serwa. :) Czyli dokładnie tak samo jak w 125p. :)

Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Podłączenie dodatkowych zegarów
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 14, 2011, 11:00:11 am »

Black

  • Gość
Czytałem o tym Grzech#1938 ale przydałoby się jakieś foto gdzie to dokładnie bo jestem noga sorki :| jak ktoś ma to byłbym wdzięczny bardzo :).

Odp: Podłączenie dodatkowych zegarów
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 14, 2011, 11:07:51 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2985
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Podłączenie dodatkowych zegarów
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 16, 2011, 13:02:38 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
ale robicie problemy z czegoś gdzie ich w ogóle nie ma, czujnik ciśnienia oleju wystarczy wkręcić w blok na trójniku razem z czujnikiem od kontrolki oleju. Mega druciarko wyglądają te przewody i zaciski od wskaźnika na desce rozdzielczej.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 16, 2011, 13:04:32 pm wysłana przez Mariusz#1926 »
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: Podłączenie dodatkowych zegarów
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 18, 2011, 17:25:00 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Do wskaźnika owszem, ale koledze chodziło o czujnik do mierzenia temperatury oleju.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Podłączenie dodatkowych zegarów
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 18, 2011, 21:28:51 pm »

Black

  • Gość
Maciejowski wielkie dzięki za linka do posta :) <ok> widać za słabo szukałem sorki :(. Ta instrukcja sporo mi wyjaśniła szkoda, że moje waku nie było z instrukcją ale nie ważne, dzięki raz jeszcze :) Ale jakaś fota z podpięcia tego w plusie GLI by się przydała i tak :):).

Mariusz#1926 bez obrazy ale jak by wszyscy byli wszechwiedzący to by nie było potrzebne żadne forum, nie każdy jest doświadczony i m.in. chyba po to to forum powstało, żeby zasięgnąć języka w sprawach, o których się nic nie wie oraz czegoś nowego się dowiedzieć nie sądzisz? No chyba że się mylę to przepraszam. Co do wyglądu to napisałem przecież że to tylko na razie jak uda mi sie podłączyć wszystkie czujniki to wskaźniki zabuduje jakąś ładną obudową.

Grzech#1938 chodziło mi o montaż czujników temperatury wody (chce by mierzył temperaturę oleju) jaki również ciśnienia oleju od łady 2105/2106 na silniku Atu Plus z silnikiem GLI, bo jak już napisałem na początku posta mam wskaźniki z Lady 2106.

Odp: Podłączenie dodatkowych zegarów
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 19, 2011, 19:37:46 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Ale one są kompatybilne z polonezowskimi z tego co się orientuję. :) Na pewno działają poprawnie z czujnikami od Poloneza wskaźniki poziomu paliwa i temperatury wody,  więc przypuszczam, że i wskaźnik ciśnienia oleju będzie dobrze działać. Zresztą czujnik od wskaźnika w Ładzie powinien mieć analogiczną konstrukcję i pewnie taki sam gwint do wkręcania. Jeśli masz taki czujnik, to daj fotkę i zmierz gwint to Ci powiem czy jest taki sam.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 19, 2011, 19:44:36 pm wysłana przez Grzech#1938 »
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Podłączenie dodatkowych zegarów
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 23, 2011, 16:44:49 pm »

Black

  • Gość
Grzech#1938 na razie nie mam czujników, zalatany jestem jak diabli :/. Jak tylko znajdę chwile czasu to pod skocze do sklepu i dam znać co i jak przy okazji z góry dzięki chłopie :)  <piwo>