Autor Wątek: Izolator cieplny kolektora ssącego  (Przeczytany 7519 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Izolator cieplny kolektora ssącego
« dnia: Sierpień 28, 2011, 12:43:52 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
Witam ,kolega gdzieś tam wyczytał że założenie izolatora cieplnego między kolektor ssący , a głowicę powoduje zmniejszenie temperatury zasysane powietrza do około 18%. Więc postanowiłem coś takiego wymłodzić . Oto fotki


Wykonałem ten izolator z Ertalonu o grubości 18mm , naturalnie 2szt (zawsze robię na zapas, może ktoś się skusi ). Pod koniec tego tygodnia będę go zakładał , oczywiście zmierzę temp. kolektora przed zamontowaniem i po. Co wy o tym sądzicie czy warto czy nie?Może ktoś już spotkał się z tym kiedyś, dodam że w eskorcie z silnikami 16v taki izolator montowany jest fabrycznie żeby wtryski się tak nie nagrzewały, a wykonany jest z 5mm ebonitu. <mysli>
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Izolator cieplny kolektora ssącego
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 28, 2011, 22:43:20 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Oczywiscie ze warto załozyc, sprawdz tylko czy nie bedzie progu na łaczeniu bo wtedy skutek bedzie odwrotny do zamierzonego.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Izolator cieplny kolektora ssącego
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 28, 2011, 23:46:19 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Rozmawiałem o tym na tegorocznych Czerniewicach ze Świętym. Praktykowali to w jakimś aucie i kolektor ssący jest wyraźnie chłodniejszy. Zresztą o takiej podkładce myślałem lata temu ale jakoś nie mogłem się za to zabrać. Dodatkowo padła sugestia aby odizolować termicznie od kolektora również szpilki poprzez dodanie tulejek dystansowych w kolektorze i podkładek pod śruby...

Ostatnio znalazłem kawałek starej płyty pod bezpieczniki i zamierzałem wyciąć ale jak to u mnie bywa ostatnimi czasy: jak zwykle zabrakło czasu.

PS. czym to robiłeś i skąd miałeś materiał na to. Może byłoby więcej chętnych. No i ile Cię to kosztowało.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Izolator cieplny kolektora ssącego
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 28, 2011, 23:47:30 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
fiat tipo 2.0 DOHC ze względu na kanały wodne na styku kolektora z głowicą miał coś podobnego , prawdopodobnie z ebonitu. Moje doświadczenia i kolegi Artka są takie że bez tego kolektor był tylko jakieś 20% zimniejszy od samego silnika, teraz różnica jest taka że silnik ma ok 90 stopni a kolektor max 40-45 stopni. Więc spokojnie temperatura się obniżyła o 15-30 stopni. Wydaje się że auto ciut lepiej ciągnie po założeniu przekładki.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Izolator cieplny kolektora ssącego
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 28, 2011, 23:50:04 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Wydaje się że auto ciut lepiej ciągnie po założeniu przekładki.
Modyfikuj wiadomość
To stanowczo w "walce o niutki" muszę to założyć...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Izolator cieplny kolektora ssącego
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 29, 2011, 21:02:32 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Na zachodnich forach też sobie chwalą izolację kolektora ssącego - ponoć warto też dać coś dielekrycznego cieplnie pod śruby , kiedyś może sam to wypróbuję :)  Do tego ja bym jeszcze owinął wydechowy jakimś bandażem do kompletu,  żeby wyraźnie zmniejszyć temperaturę w komorze silnika 
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Izolator cieplny kolektora ssącego
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 29, 2011, 23:49:30 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
do materiału mam dostęp tam gdzie pracuje , otwory wykonałem na wiertarce w robocie w nie obrobionej płycie , a reszte w domu wyżynarką do drewna .Zrobiłem 2 takie izolatory jak przetestuje to jeden będzie na zbyciu.Co do ceny to sie dogadamy . Najpierw testy.
Oczywiscie ze warto załozyc, sprawdz tylko czy nie bedzie progu na łaczeniu bo wtedy skutek bedzie odwrotny do zamierzonego.
chodzi ci o to żeby otwory przelotowe się nie mijały? Jeśli tak to ja otwory przelotowe zrobiłem o 1mm większej średnicy niż ma uszczelka gdyż otwory w głowicy ma rozborowane na wymiar  uszczelki żeby nie było żadnych zawirowań
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Izolator cieplny kolektora ssącego
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 29, 2011, 23:52:41 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
A myślałem jeszcze zrobić boczne wyjście płynu chodzącego z tej płyty żeby płyn nie płynoł tym cienkim krućcem przez kolektor , jutro to zmodyfikuje i pokaże fotki , Montaz najprędzej w sobotę oczywiście fotorelacja bedzie
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Izolator cieplny kolektora ssącego
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 30, 2011, 12:44:53 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
hmm ,18% to chyba roznica miedzy kolektorem podgrzewanym i totalnie odizolowanym,
zauwazcie,ze dla silnika 1.6 przy 3000rpm cykl napelniania powtarza sie co 40ms ,przy czym w kolektorze znajduje sie tylko czesc (wieksza lub mniejsza) ladunku potrzebnego do napelnienia cylindra,
w tak krotkim czasie powietrze nie zdazy sie odczuc roznicy  w przypadku roznicy temp. kolektora o np. 10*C ,
im szybciej silnik sie kreci tym mniejszy wplyw temp. kolektora
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Izolator cieplny kolektora ssącego
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 30, 2011, 12:50:52 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
no niby tak jak piszesz KGB, założymy, zobaczymy
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Izolator cieplny kolektora ssącego
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 30, 2011, 19:18:24 pm »

Offline qziok

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 602
    • Coupé Plus
jak poczujesz różnicę to zamawiam takie do gsi :)
powodzenia

Odp: Izolator cieplny kolektora ssącego
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 30, 2011, 23:54:44 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
chciałem przerobić ten przepływ wody żeby nie był przez kolektor ale nie da się wyjścia zrobić z boku bo osłona rozrządu zawadza, może coś jeszcze wykombinuje
 
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Izolator cieplny kolektora ssącego
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 31, 2011, 07:55:39 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A do góry nie próbowałeś??
Z drugiej strony czy jest sens kombinować. Ten wężyk to odpowietrzenie głowicy i w kolektorze jest zawór więc tam płyn tylko dotyka kolektora a nie przepływa przez niego.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 31, 2011, 08:16:26 am wysłana przez Bocian_s#313 »
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Izolator cieplny kolektora ssącego
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 31, 2011, 23:40:21 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
no ja ten zaworek wywaliłem bo i tak to mi jakoś słabo działało, a i doczytałem w sieci, że przez to jak dobrze nie działa to głowica sie przegrzewa i pada uszczelka . Może i masz racje zakładam bez kombinacji , bo czy z boku czy od góry trzeba by było zrobić rurkę odprowadzającą pod kątem prostym .
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Izolator cieplny kolektora ssącego
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 04, 2011, 17:08:32 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
narazie montaż wstrzymany, trafił mi się kapitalny remont ciągnika MTZ ale w tym tygodniu powinienem założyć. Tylko niewiem jak ze zdęciami bo komputer mi nawala i nie sciąga mi zdjęć z aparatu
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Izolator cieplny kolektora ssącego
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 03, 2011, 21:28:15 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
w końcu się biore za robote , aż wstyd bo zaczołem temat i niema kiedy skończyć . Pomierzyłem narazie temp. kolektora przed założeniem izolatora
http://www.youtube.com/watch?v=r9Iz-Tvk3dA tak to wyszło
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Izolator cieplny kolektora ssącego
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 09, 2011, 12:05:09 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
izolator cieplny założony ,oczywiście małe zmiany musiały być . Po podłożeniu izolatora cały kolektor odsuwa nam się od silnika więc podpórki kolektora nie pasują . Ta od chłodnicy wyciągnołem w ogóle ,a tą od podszybia przestawiłem żeby nie zawadzała. Musimy mieć 2 uszczelki jak wiadomo i nowe śruby , bo oryginały za krótkie są . Bez problemu podchodzą 8 śruby z łbem na 13 klucz . Te 2 szpilki w głowicy wykręciłem i zastosowałem śruby. Tu pare fotek
 


.
pozostało tylko zmierzyć temperaturę kolektora, ale to dopiero jutro  po przyjechaniu z trasy tak jak ostatnio.
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Izolator cieplny kolektora ssącego
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 09, 2011, 15:01:12 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
NO to czekamy z niecierpliwością... Niemniej jednak najlepiej byłoby zmierzyć napięcie na czujniku temperatury powietrza zasilanego przy pracującym silniku bo to głownie o zmniejszenie tej temperatury nam zależy.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Izolator cieplny kolektora ssącego
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 13, 2011, 10:57:30 am »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
NO to czekamy z niecierpliwością... Niemniej jednak najlepiej byłoby zmierzyć napięcie na czujniku temperatury powietrza zasilanego przy pracującym silniku bo to głownie o zmniejszenie tej temperatury nam zależy.
Podpowiedz mi jak to zrobić to  pomierze i porównasz ze swoim . Badałem temp i teraz wynosi ona 30stopni czyli spadło 25stopni . Nagram filmik to lukniecie bo teraz tak na szybko mierzyłem . Dodam że poprzedni pomiar był wykonywany przy temp. otoczenia 23 stopnie, a teraz było 16. Według mnie spadło sporo prawie 40% a kolega jak mi o tym mówił to miało spaść maksymalnie 18% .
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Izolator cieplny kolektora ssącego
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 13, 2011, 11:47:17 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Podpowiedz mi jak to zrobić to  pomierze i porównasz ze swoim
Najgorsze jest to że ciężko to zrobić na pracującym silniku. Najlepiej byłoby podpiąć się urządzeniem diagnostycznym ale takie coś ma tylko Senn. Inna opcja  taka trochę na piechotę to wypiąć zieloną wtyczkę z kolektora ssącego i wpiąć w miejsce czujnika rezystor 1kilo żeby ECU nie stwierdziło usterki tego czujnika. W następnym kroku mierzyć oporność czujnika temperatury zasysanego powietrza i na tej podstawie porównać wskazania. Może ktoś z szanownego grona będzie miał chwilę się pobawić bo ja chwilowo nie mam czasu nawet maski otworzyć i oleju sprawdzić w aucie.  Taki pomiar pośredni będzie obarczony błędem dokładności pomiaru ale da jakiś tam pogląd na modyfikację.

No i najważniejsze opisz wrażenia subiektywne...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.