Autor Wątek: Jak połączyć obrotek GSI z silinikiem rovera  (Przeczytany 5796 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jak połączyć obrotek GSI z silinikiem rovera
« dnia: Sierpień 28, 2011, 15:29:11 pm »

Offline zastava

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 100
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso Polonez Atu Plus 1.4 Rover / Caro 1.6 GLI / 3x Zastava1100p/ FSO 1500c
    • domki
Może i moje pytanie będzie banalne, może i gdzieś jest na nie odpowiedz, ale nie znalazłem jej jednoznacznie nie umiem, a szukam od 2 dni. Otóż mam poloneza Atu Plus oryginalnie był w nim silnik 1.6 GSI, a od miesiąca jest 1.4 rovera, wszystko cyka ładnie prócz obrotomierza, bo nie mam pewności jak go podłączyć. W Gsi Sygnał szedł z kompa, a w roverach niby idzie bezpośrednio z cewki. Czy można sygnał z cewki bezpośrednio podpiąć pod ten obrotek? Czy on to przeżyje?

Odp: Jak połączyć obrotek GSI z silinikiem rovera
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 28, 2011, 15:36:47 pm »

Offline Młody#

  • To jest bardzo ładny polonez
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 905
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.5C / 125p
przezyje przezyje podlaczas z cewki bezposrednio pod kostke z licznika. ja mam tak u siebie
Poloneza, za milion czterysta?

Odp: Jak połączyć obrotek GSI z silinikiem rovera
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 28, 2011, 16:19:57 pm »

Offline zastava

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 100
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso Polonez Atu Plus 1.4 Rover / Caro 1.6 GLI / 3x Zastava1100p/ FSO 1500c
    • domki
I wskazywać będzie poprawnie? A nie wiesz czasem pod który kabek się wpiąć - myślę tu  o instalacji, chyba że nie ma innej opcji jak bezpośrednio do licznika (dolna kostka drugi pin w jej górnej części licząc od lewej?).

Odp: Jak połączyć obrotek GSI z silinikiem rovera
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 28, 2011, 16:47:30 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
mi też  obrotek nie działał w moim atu+ ale miałem oryginalny od rovera i wstawiłem go w moje zegary. Trzeba go inaczej podłączyć w zegarach i troche podciąć obudowy zegarów co nieco bo grubszy jest.
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Jak połączyć obrotek GSI z silinikiem rovera
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 28, 2011, 18:08:03 pm »

Offline KristofX

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 173
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.4GSi16v :D
I wskazywać będzie poprawnie?
Tak
A nie wiesz czasem pod który kabek się wpiąć - myślę tu  o instalacji, chyba że nie ma innej opcji jak bezpośrednio do licznika (dolna kostka drugi pin w jej górnej części licząc od lewej?).
Ja wpiąłem się bezpośrednio w kostkę przy zegarach (najprościej i najskuteczniej) i działa jak należy.
Cytat: BMW Autoklub
...wstąp do PTK... Poza doradzeniem w kwestii silnika i ustawień samochodu, potrafią przeprojektować pół auta na odległość.

'97 FSO Polonez Caro 1.6GLi "F-18"
'00 Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.4GSi16v "Wisienka"
'98 Subaru Impreza GT

Odp: Jak połączyć obrotek GSI z silinikiem rovera
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 28, 2011, 19:43:58 pm »

Offline zastava

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 100
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso Polonez Atu Plus 1.4 Rover / Caro 1.6 GLI / 3x Zastava1100p/ FSO 1500c
    • domki
Wielkie dzieki za odpowiedz i to szybka. Jutro wyciągane licznik i podłącze obrotomierz :)

Odp: Jak połączyć obrotek GSI z silinikiem rovera
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 28, 2011, 22:33:56 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3793
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Obrotomierze w Plusach są zamienne i każdy z nich jest taki sam. Rover, Bosch, GSi mają identyczną elektronikę. Inny jest tylko od klekota, ale to oczywiste.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Jak połączyć obrotek GSI z silinikiem rovera
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 29, 2011, 15:28:54 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
W Gsi Sygnał szedł z kompa, a w roverach niby idzie bezpośrednio z cewki.
A cewka to niby skąd też z ECU.

Wpinasz i jedzie.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Jak połączyć obrotek GSI z silinikiem rovera
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 31, 2011, 18:12:44 pm »

Offline zastava

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 100
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso Polonez Atu Plus 1.4 Rover / Caro 1.6 GLI / 3x Zastava1100p/ FSO 1500c
    • domki

Wpinasz i jedzie.
No właśnie nie jedzie. Podpiąłem się i nic, obrotek się nie rusza. Po przekręceniu kluczyka jak by drgną, a po odpaleniu zero reakcji.
Zauważyłem natomiast że gdy odczepiłem kabel od cewki i spadł mi on na kabel który łączy cewkę z aparatem zapłonowy to z obrotomierz wskazywać, i to nawet precyzyjnie. Problem jednak w tym że tylko i wyłącznie na biegu jałowym. Gdy się doda gazu to wskazówka wariuje, tylko przy bardzo delikatnym zwiększaniu obrotów obrotomierz wskazuje w miarę poprawnie. Dodam że autko pracuje równiutko.

Odp: Jak połączyć obrotek GSI z silinikiem rovera
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 31, 2011, 18:22:15 pm »

nethero

  • Gość
Może przez przypadek podpiąłeś pod plusową końcówkę cewki, a nie masową?
Mam obrotek z GSi i w roverze bezproblemowo mi działa.

Odp: Jak połączyć obrotek GSI z silinikiem rovera
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 31, 2011, 18:38:38 pm »

Offline zastava

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 100
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso Polonez Atu Plus 1.4 Rover / Caro 1.6 GLI / 3x Zastava1100p/ FSO 1500c
    • domki
Sam tak myślałem i nawet wyjąłem cewkę aby sprawdzi, do tego już w ramach testu przytknąłem kablem do plusowej strony i oczywiście nic. Teoretycznie wszystko ok, komp od GSI odłączony, a nie działa.

Ps jeszcze jedno mi się nasunęło. nie obcinałem kabla który jest tam oryginalnie podciągnięty, a jedynie podpiąłem się pod niego, a właściwie pod samą złączkę w kostce.

Odp: Jak połączyć obrotek GSI z silinikiem rovera
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 01, 2011, 14:13:04 pm »

Offline zastava

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 100
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso Polonez Atu Plus 1.4 Rover / Caro 1.6 GLI / 3x Zastava1100p/ FSO 1500c
    • domki
Mój problem chyba niespotykany :/
Zauważyłem że po odłączeniu kabelka którym biegnie sygnał do obrotomierza i położeniu tegoż kabelka na kablu wysokiego napięcia który łączy cewkę z aparatem zapłonowym obrotomierz zaczyna działać. jednak jest tak tylko i wyłącznie na wolnych obrotach, ewentualnie przy bardzo powolnym zwiększaniu obrotów też wskazania są poprawne. Natomiast przy gwałtowniejszym dodaniu gazu zaczyna wariować - kręci się jak oszalały.

Odp: Jak połączyć obrotek GSI z silinikiem rovera
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 01, 2011, 18:30:38 pm »

Offline KristofX

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 173
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.4GSi16v :D
Wiązkę masz oryginalną z poldorovera czy jakąś wydumkę?
Cytat: BMW Autoklub
...wstąp do PTK... Poza doradzeniem w kwestii silnika i ustawień samochodu, potrafią przeprojektować pół auta na odległość.

'97 FSO Polonez Caro 1.6GLi "F-18"
'00 Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.4GSi16v "Wisienka"
'98 Subaru Impreza GT

Odp: Jak połączyć obrotek GSI z silinikiem rovera
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 01, 2011, 18:47:41 pm »

nethero

  • Gość
Wiązka wiązką, weź wyjmij obrotka i sprawdź go na krótko, tzn omijając wiązkę i zegary.
Możliwe że sam obrotomierz jest częściowo padnięty (np wywalone kondensatory elektrolityczne) -
choć faktycznie dziwne jeśli pracował prawidłowo w Twoim GSi.

Odp: Jak połączyć obrotek GSI z silinikiem rovera
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 01, 2011, 19:12:35 pm »

Offline zastava

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 100
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso Polonez Atu Plus 1.4 Rover / Caro 1.6 GLI / 3x Zastava1100p/ FSO 1500c
    • domki
NIe mam oryginalnej wiązki z porovera bo nie miałem do dyspozycji całego dawce, a jedynie z"zestaw" do swapu .  W GSI aż do samego koca chodził poprawnie. Ale spróbuje sprawdzić go na krótko.

Odp: Jak połączyć obrotek GSI z silinikiem rovera
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 01, 2011, 21:02:57 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Też miałem podobny problem, obrotek w GSI chodził do końca a po... zmianie silnika, były problemy. Po podmiance na inny obrotomierz okazało się, że w moim padł właśnie prawdopodobnie kondensator i łapał strasznie zakłócenia.

Także polecam pożyczyć od kogoś obrotomierz i sprawdzić.
Pozdr

Odp: Jak połączyć obrotek GSI z silinikiem rovera
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 04, 2011, 02:02:44 am »

Offline KristofX

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 173
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.4GSi16v :D
Zauważyłem natomiast że gdy odczepiłem kabel od cewki i spadł mi on na kabel który łączy cewkę z aparatem zapłonowy to z obrotomierz wskazywać, i to nawet precyzyjnie.
To pokazuje, że obrotek działa.

NIe mam oryginalnej wiązki

W oryginale kabel do oborotka jest "przedłużeniem" kabla komputer-cewka.
Spróbuj się wpiąć tym kablem od obrotomierza w konektorek, który nasuwasz na cewkę, bo może być też taka sytuacja, że ta wsuwka znajdująca się na cewce nie łączy czy coś w ten deseń.
Cytat: BMW Autoklub
...wstąp do PTK... Poza doradzeniem w kwestii silnika i ustawień samochodu, potrafią przeprojektować pół auta na odległość.

'97 FSO Polonez Caro 1.6GLi "F-18"
'00 Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.4GSi16v "Wisienka"
'98 Subaru Impreza GT

Odp: Jak połączyć obrotek GSI z silinikiem rovera
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 11, 2011, 19:54:57 pm »

Offline zastava

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 100
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso Polonez Atu Plus 1.4 Rover / Caro 1.6 GLI / 3x Zastava1100p/ FSO 1500c
    • domki
Dzięki wielkie wszystkim za pomoc. Problem rozwiązany - pomogła wymiana obrotomierza i wstawienie tegoż elementu od GLI. Niestety ten z GSI nie chce współpracować z roverem. Oba obrotki nawet budowę mają inną.
Poniżej porównanie dla potomnych:
obrotomierz GSI:
http://zapodaj.net/7276add60376.jpg.html

Obrotomierz GLI:
http://zapodaj.net/5f48fba3eecf.jpg.html
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 11, 2011, 20:01:20 pm wysłana przez zastava »

Odp: Jak połączyć obrotek GSI z silinikiem rovera
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 11, 2011, 20:00:34 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3793
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Linki nie działają.

Widocznie zwalił Ci się obrotomierz. Mój działa jak należy i bankowo jest z GSi, tak sam jak na zdjęciu. Ten drugi różni się budową dlatego, że jest to najnowszy typ zegarów (2000 w górę). Takowy miałem oryginalnie w swoim. Też NT97A.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 11, 2011, 20:03:10 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Jak połączyć obrotek GSI z silinikiem rovera
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 11, 2011, 20:02:18 pm »

Offline zastava

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 100
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso Polonez Atu Plus 1.4 Rover / Caro 1.6 GLI / 3x Zastava1100p/ FSO 1500c
    • domki
już poprawiłem