Autor Wątek: Osiowe ustawienie skrzynia-most  (Przeczytany 3852 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Osiowe ustawienie skrzynia-most
« dnia: Wrzesień 08, 2011, 13:46:05 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Witam,
Po swapie mam u siebie problem z wibracjami, szczególnie wyczuwalne przy prędkościach rzędu 10-15 km/h, przy wyższych amortyzują to opony (po podniesieniu tyłu na koziołkach trzęsie jak cholera bo jest sztywno).

Gołym okiem widać, że przy kręceniu wałem skrzynia biegow opada i się podnosi co 180' (tzn idzie sinusoidą), to samo z ruchami na boki gdy odkręcę podporę wału.

Macie jakieś sprawdzone metody na ustawienie równoległe wałka wyjściowego skrzyni i wałka atakującego mostu?

Wał był robiony w zakładzie i był wyważany - zresztą, niewyważenie nie powodowałoby podnoszenia skrzyni z silnikiem.

Pozdrawiam.

Odp: Osiowe ustawienie skrzynia-most
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 08, 2011, 14:27:46 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Przyjrzyj się pod jakim kątem jest ustawiony wielowypust skrzyni do wielowypustu wału napędowego.
Ja mam za wysokie poduszki silnika i skrzynia jest pod kątem, konsekwencją tego jest pojawianie się wibracji w okolicach od 100 km/h w górę.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Osiowe ustawienie skrzynia-most
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 08, 2011, 14:40:53 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Nie mam wielowypustu na wale. Mam tylko wielowypust w skrzyni. N9

"Na oko" wszystko wyglądało OK, ale to nie jest akurat robota gdzie można coś robić "na oko".

Pozdr

Odp: Osiowe ustawienie skrzynia-most
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 08, 2011, 15:24:49 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Z obu stron jest wielowypust, oba są przykręcane do gumowego łącznika wału.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Osiowe ustawienie skrzynia-most
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 08, 2011, 18:19:14 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Ale ja nie mam wału z poldoforda... Tylko ze Sierry...

Odp: Osiowe ustawienie skrzynia-most
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 08, 2011, 21:12:38 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Musisz albo opuscic skrzynie nizej albo podniesc podpore w tunelu w zaleznosci jaka sytuacja wystepuje u Ciebie. Rozumiem ze podpora jest w jednej osi ze skrzynia ?  U młodego kiedy skrzynia była za wysoko rwało poduszki na wale co 3 dni
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Osiowe ustawienie skrzynia-most
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 08, 2011, 23:39:44 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Póki co nie pałuję tak, żeby rwało gumowy przegub. Ale gdy regulowałem podporę wału to patrzyłem na ten przegub czy się nigdzie nie przegina i wygląda na to, że znosi posługę w miarę dobrze.
Na dniach zrobię nową łapę pod skrzynię, bo na starej nie miałem regulacji, tylko na podporze wału. Ale teraz robię remont garażu a w międzyczasie chcę zebrać know-how, więc czekam na dalsze pomysły. Konkretnie - gdy mam możliwość regulacji to jak sprawdzić czy skrzynia/podpora są dobrze ustawione? Jakaś poziomica? Na oko? Dokręcić, odpalić, poprawić?

Pozdr

Odp: Osiowe ustawienie skrzynia-most
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 15, 2011, 22:59:07 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Konkretnie - gdy mam możliwość regulacji to jak sprawdzić czy skrzynia/podpora są dobrze ustawione?
Maja byc mniej wiecej osiowo w tunelu ,jest spora tolerancja poniewaz silnik i skrzynia podczas jazdy zmieniaja swoje polozenie wgledem wału. Wazne jest natomiast osiowe umocowanie podpory wału w stosunku do mostu i kat na krzyzaku -jezeli podpora jest zbyt wysoko w tunelu to wał jest skrecony pod duzym katem a to  moze powodowac problemy
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Osiowe ustawienie skrzynia-most
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 15, 2011, 23:19:36 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
wal miedzy skrzynia a podpora powinien byc w osi. inaczej narazamy skrzynie na jej uszkodzenia mechaniczne m.in lozysko na walku z wielowypustem do ktorego przykrecamy wal. natomiast czesc miedzy podpora a mostem powinna miec kat, poniewaz brak katu powoduje szybsze zuzycie sie krzyzakow (sprawdzone w praktyce nie jednokrotnie). jezeli masz mozliwosc regulacji podpory walu gora dol to staraj sie to wyosiowac sugerujac sie ugieciami przegubu elastycznego. jezeli uda sie ustawic za pierwszym razem tak ze nie bedzie czuc wibracji to jest ok. jezeli wibracje beda przesuwaj podpore tak az wibracje ustana badz zmniejsza sie. pod uwage nalezy wziac ewentualne niesprawnosci krzyzakow badz zle wywazenie walu napedowego
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 15, 2011, 23:21:16 pm wysłana przez śledzik#1934 »
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Osiowe ustawienie skrzynia-most
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 16, 2011, 08:04:23 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Macie jakieś sprawdzone metody na ustawienie równoległe wałka wyjściowego skrzyni i wałka atakującego mostu?
Ja mam jedną. Nazywa się szczęście.

Tak na poważnie to jak czytam ten temat to aż mi się włos na głowie jeży ile rzeczy mogło mi się nie udać przy wkładaniu skrzyni N9 z forda... Nie wiem jak ty masz podparty wał ze sierry ale ja mam przerobioną podporę na wzór podkowy czyli w podstawie podpory dospawane nakrętki a całość jest postawiona na wsporniku polonezowskim. Nic nie wibruje nie uderza. Skrzynia wyjmowana i wkładana wielokrotnie i nie było żadnych problemów...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Osiowe ustawienie skrzynia-most
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 13, 2011, 12:00:50 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
Wał był robiony w zakładzie i był wyważany
Zapodał byś mi namiary na tą firme?
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Osiowe ustawienie skrzynia-most
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 13, 2011, 15:35:41 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Firma starszego fachowca + syn http://www.e-podlasie.pl/wizytowka/warsztat_boguslowicz_robert_boguslowicz_893988.html
W tej samej miejscowości druga firma (bardziej profi sprzęt), okazja do targowania się http://czex.pl/kontakt.html

Ja niestety o tej drugiej firmie nie wiedziałem, może dałoby się coś taniej załatwić. Zorientuj się jak sprawa u Ciebie będzie wyglądała i daj znać dla potomnych.