Autor Wątek: Trzeci stop  (Przeczytany 4711 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Trzeci stop
« dnia: Wrzesień 11, 2011, 15:37:37 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2993
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Takie pytanie - jak podlaczyc trzecie swiatlo stopu tak zeby oszukac kontrole zarowek?
Tzn. wiem, ze mozna podmienic mikroprocesor z Atu, mozna tez dac przekaznik - tylko tu zaczyna sie problem, bo nie chce klikania przekaznika przy kazdorazowym hamowaniu. :P
Jak wiec to rozwiazac najsensowniej? Wymiane mikroprocesora w ostatecznosci biore pod uwage...

Odp: Trzeci stop
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 11, 2011, 15:59:38 pm »

Offline KristofX

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 173
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.4GSi16v :D
Poldek Caro + czy zwykły?
Jak zwykły to normalnie podpinasz pod lampę stopu, bo minusy nie posiadają takich cudów jak kontrolka żarówek.
Cytat: BMW Autoklub
...wstąp do PTK... Poza doradzeniem w kwestii silnika i ustawień samochodu, potrafią przeprojektować pół auta na odległość.

'97 FSO Polonez Caro 1.6GLi "F-18"
'00 Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.4GSi16v "Wisienka"
'98 Subaru Impreza GT

Odp: Trzeci stop
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 11, 2011, 18:43:48 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
ja u siebie w C+ podłączyłem trzeci stop równolegle do lewej lampy i nie ma problemow :)
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: Trzeci stop
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 11, 2011, 18:48:59 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1805
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Poldek Caro + czy zwykły?
Jak zwykły to normalnie podpinasz pod lampę stopu, bo minusy nie posiadają takich cudów jak kontrolka żarówek.
Jak najbardziej posiadają tyle że jedynie żarówek świateł stop.Jak podłączysz 3 światło to w przypadku spalenia żarówki stopu może Ci tego nie zasygnalizować.Poza tym żadnych problemów nie ma.

Odp: Trzeci stop
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 11, 2011, 19:51:06 pm »

nethero

  • Gość
Jaki prąd pobiera ten twój 3 stop, ew ilu watowe żarówki? Wszystko zależy jak jest wykonana.

Odp: Trzeci stop
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 11, 2011, 20:24:51 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2993
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
bo minusy nie posiadają takich cudów jak kontrolka żarówek.

Siedziałeś kiedykolwiek w Caro?

.Jak podłączysz 3 światło to w przypadku spalenia żarówki stopu może Ci tego nie zasygnalizować.

Po podłączeniu trzeciego stopu nie gaśnie pedał hamulca i w dodatku zwiększony pobór prądu powoduje włączenie się zasilania dla przyczepki (haka ani włącznika nie mam :P).

Jaki prąd pobiera ten twój 3 stop, ew ilu watowe żarówki? Wszystko zależy jak jest wykonana.

1x21watt, żaróweczka, światło stopu by Wesem. :P

Odp: Trzeci stop
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 11, 2011, 20:38:35 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Jak dasz żarówke led to problem zniknie, ja mam taką listwe diodową i nic sie nie dzieje

Odp: Trzeci stop
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 11, 2011, 20:43:47 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2993
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Mimo wszystko bym wolał żarówkę. :P Jutro zresztą zobaczę jak to u Ciebie jest. ;)

Odp: Trzeci stop
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 11, 2011, 20:50:54 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1805
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Po podłączeniu trzeciego stopu nie gaśnie pedał hamulca i w dodatku zwiększony pobór prądu powoduje włączenie się zasilania dla przyczepki (haka ani włącznika nie mam :P).
Bo Ty masz nowszą wersję z kontrolerem świateł przyczepy.We wcześniejszych nic takiego nie było.

Odp: Trzeci stop
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 11, 2011, 21:05:28 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2993
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Bo Ty masz nowszą wersję z kontrolerem świateł przyczepy.We wcześniejszych nic takiego nie było.

Ano właśnie zastanawiałem się nad tym już kiedyś, bo u mnie pedał hamulca nie miga tak jak w starszych Caro tylko świeci światłem ciągłym do wciśnięcia.

Czyli zostaje mikroklocek z Atu bądź klikający przekaźnik? :/

Odp: Trzeci stop
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 11, 2011, 21:07:49 pm »

nethero

  • Gość
To może daj to przez jakiś 2-3A tranzystor/driver zamiast przekaźnika, skoro to tylko jedna żarówka?

Odp: Trzeci stop
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 11, 2011, 21:14:49 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Podłącz i nic sie nie bedzie dziać, mam u siebie 3 ci stop i normalnie mi gaśnie kontrolka. Ona wyłapuje jak jest za mały pobór a nie jak za duzy.

Odp: Trzeci stop
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 11, 2011, 21:24:01 pm »

Offline KristofX

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 173
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.4GSi16v :D
Siedziałeś kiedykolwiek w Caro?
Zajrzyj do mojej sygnaturki. Mam Caro z końca '97.

Po podłączeniu trzeciego stopu nie gaśnie pedał hamulca i w dodatku zwiększony pobór prądu powoduje włączenie się zasilania dla przyczepki
Mam podpięte tak jak pisałem na początku pod lewą lampę stopu i działa elegancko. Jedynie czasem w czasie deszczu mignie kontrolka pedała hamulca i to wszystko, ale to wynika raczej z jakości wykonanego podłączenia niż z samego faktu posiadania 3-go stopu.
Cytat: BMW Autoklub
...wstąp do PTK... Poza doradzeniem w kwestii silnika i ustawień samochodu, potrafią przeprojektować pół auta na odległość.

'97 FSO Polonez Caro 1.6GLi "F-18"
'00 Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.4GSi16v "Wisienka"
'98 Subaru Impreza GT

Odp: Trzeci stop
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 11, 2011, 21:30:02 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Racja, powinna świecić się tylko jak jest za mały pobór, tak było jak wstawiłem ledowe żarówki, działało to coś jak kontrolka hamulców w ikarusach hehe :)

Odp: Trzeci stop
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 11, 2011, 21:38:04 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2993
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Mam Caro z końca '97.

No to nie Caro tylko Caro Plusa. :P

Odp: Trzeci stop
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 11, 2011, 22:21:51 pm »

Offline KristofX

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 173
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.4GSi16v :D
No to nie Caro tylko Caro Plusa. :P
Jakby to był Plus to bym tak napisał.
Cytat: BMW Autoklub
...wstąp do PTK... Poza doradzeniem w kwestii silnika i ustawień samochodu, potrafią przeprojektować pół auta na odległość.

'97 FSO Polonez Caro 1.6GLi "F-18"
'00 Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.4GSi16v "Wisienka"
'98 Subaru Impreza GT

Odp: Trzeci stop
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 11, 2011, 22:59:45 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2993
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
A mówimy o dacie produkcji czy o dacie pierwszej rejestracji? Bo minusy w marcu 97 się skończyły...

Odp: Trzeci stop
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 12, 2011, 02:44:18 am »

Offline KristofX

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 173
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.4GSi16v :D
Nie pamiętam daty produkcji i teraz nie sprawdzę do auto w domu czeka, ale wiem że było kupione po wakacjach.
Czyli jest to jeden z ostatnich minusów, a trzeci stop podpięty po lewą lampę działa jak należy.
I nie tylko ja twierdzę, że taki sposób działa. Więc spróbuj, a jak się pojawią problemy z kontrolką to wtedy zmienisz sposób podłączenia (dostęp łatwy, a i sama czynność nie jest trudna)
Cytat: BMW Autoklub
...wstąp do PTK... Poza doradzeniem w kwestii silnika i ustawień samochodu, potrafią przeprojektować pół auta na odległość.

'97 FSO Polonez Caro 1.6GLi "F-18"
'00 Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.4GSi16v "Wisienka"
'98 Subaru Impreza GT

Odp: Trzeci stop
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 12, 2011, 06:24:53 am »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2993
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Więc spróbuj,

Jak pisałem wcześniej, podłączyłem pod lampę i efekt jest taki, że włącza mi się zasilanie przyczepki (efektem ubocznym są szybko migające kierunkowskazy bo wykrywa spalenie żarówek w przyczepce).
Moja Carówka jest z ostatniego miesiąca produkcji minusów czyli z marca 97, wiec może i wtedy im się zdarzyło wkładać różne typy tego urządzonka mikroprocesorowego.

Czyli zostaje coś prócz przekaźnika/mikroprocesora z Atu?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 12, 2011, 06:26:55 am wysłana przez kuba92 »

Odp: Trzeci stop
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 12, 2011, 09:09:32 am »

nethero

  • Gość
No to ci napisałem, wstaw power MOSFET do sterowania tym światłem,
najlepiej w obudowie lampy, jeśli jest tam gdzieś miejsce.
Ta żarówka ciągnie poniżej 2A, więc dobierz taki z lekkim zapasem.

Mosfety sterowane są napięciowo (nie prądowo) więc tym bardziej powinny
być "niewidoczne" dla mikroprocka. Maksymalne Vgs mają na ogół na ok 20V,
pełne wysterowanie 10V, więc powinno to hulać.