Autor Wątek: Ciężko pali na zimnym silniku GSI  (Przeczytany 8142 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Ciężko pali na zimnym silniku GSI
« dnia: Wrzesień 15, 2011, 11:03:14 am »

gruby09899

  • Gość
Witam borykam się dłuższy czas z problemem odpalania silnika zwłaszcza kolejnego dnia po nocy muszę pokręcić z 4 razy by odpalił próbowałem robić ciśnienie załączając pompę kilka razy i nic, odpali pochodzi z 2 sekundy i gaśnie .Dodam ze robiłem w nim już nowe wtryski ,filtr paliwa,pompa paliwa ,czyszczenie baku . Po sprawdzeniu i zwarciu styków A i B  w złączu diagnostycznym wyświetla mi następujące błędy 12 i 93 jak mam szukać przyczyny odnośnie błędu 93 szukałem i nic nie mogę znaleźć

Odp: Ciężko pali na zimnym silniku GSI
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 15, 2011, 12:50:22 pm »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
"uszkodzenie układu QDSM"
sprawdz mase immo ,obadaj styki przy kompie pod fotelem
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 15, 2011, 12:53:35 pm wysłana przez SeBa »
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

Odp: Ciężko pali na zimnym silniku GSI
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 15, 2011, 13:03:18 pm »

gruby09899

  • Gość
a co to jest ten układ QDSM ?? jest to komputer ten pod siedzeniem???
a i powiedz mi gdzie znajdę masę tego immo ?? w stacyjce?


Odp: Ciężko pali na zimnym silniku GSI
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 15, 2011, 16:41:09 pm »

Offline Yahoo

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSi & GLi
Mam ten sam problem, pod odpięciu aku (prawdopodobnie) zaczęły dziać się takie cyrki.
Samochód odpala tylko raz i po kilku sekundach gaśnie, tak jak by go immo blokował...
Po tym pierwszym odpaleniu już później w ogóle nie odpala... Nie mam pojęcia co mu jest..
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.

Odp: Ciężko pali na zimnym silniku GSI
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 16, 2011, 05:04:56 am »

gruby09899

  • Gość
z tego co szukałem to dużo osób ma ten problem a żadnego rozwiązania nie ma albo nikt na temat konkretnie  nic nie napisał  <smutny>

Odp: Ciężko pali na zimnym silniku GSI
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 16, 2011, 09:31:56 am »

Offline Yahoo

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSi & GLi
Mam nadzieję że ktoś pomoże bo w chwili obecnej mój poldek całkowicie przestał odpalać i nie mam
pojęcia co mu może być...  <co> szukałem złącza diagnostycznego ale nie mogę znaleźć. Patrzyłem i za schowkiem i pod fotelem...
no nie ma a wydaje mi się że to chyba jedyna szansa żeby odgadnąć co mu dolega...
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.

Odp: Ciężko pali na zimnym silniku GSI
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 16, 2011, 10:04:09 am »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
złącze diagnostyczne masz napewno pod schowkiem/dywanikiem ,obadaj dokładnie -to jest tak duza wtyczka ze nie ma opcji jej nie zauwazyc,widocznie ktos dobrze ją w fabryce skitrał pomiedzy wentylatorem a sciana grodziową

co do immo -znajdziesz go przy scianie grodziowej od strony pedału gazu,szare pudełeczko z napisem Daewoo-FSO ,poruszaj wtyczką od niego , wyciagnij fotel pasazera i zerknij do tego kompa czy nie są powypalane styki ,jesli nic nie pomoze to trzeba bedzie chyba podmienic kompa razem z immo i pastylka przy stacyjce z innego GSi
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

Odp: Ciężko pali na zimnym silniku GSI
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 16, 2011, 13:20:09 pm »

Offline Yahoo

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSi & GLi
No i nie znalazłem tego złącza... szukałem za schowkiem, pod dywanem i nie ma...  ;-|

Kolega zaholował mnie dzisiaj na CPN i zalałem trochę gazu, silnik po kilku próbach na reszcie odpalił :D
Po przełączeniu z gazu na benzynę samochód dalej pali, ale po dodaniu gazu gaśnie ble...
Na szczęście chodzi na gazie więc już pół sukcesu...
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.

Odp: Ciężko pali na zimnym silniku GSI
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 16, 2011, 14:08:05 pm »

gruby09899

  • Gość
ja żeby znaleźć złącze musiałem odkręcić po prawej stronie od drzwi taki narożnik i było od strony błotnika te gniazdo poszukaj dokładnie nawet pod wiatrakiem


I pytanie szukałem tego immo i nie mogę znaleźc tego  <co>
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 16, 2011, 16:17:06 pm wysłana przez gruby09899 »

Odp: Ciężko pali na zimnym silniku GSI
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 17, 2011, 14:30:14 pm »

gruby09899

  • Gość
Dalej nie mogę znaleźć tego immo ...

sprawdzałem kompa wszystkie wtyki ładne czyste nie wypalone ale dziwi mnie jedno nie znam sie zbytnio dlatego proszę o odpowiedz

1. Jak odpaliłem auto na benzynie ściągnąłem wtyczkę od krokowca i samochód nic nie reaguje jak chodził tak chodzi
2. Ściągnąłem także wężyk od regulatora ciśnienia paliwa na zapalonym aucie i zatkałem ten miedziany kanalik w kolektorze ssącym i chodzi tak samo ??

Proszę o szybką odpowiedz i jesli ktoś by mógł niech podrzuci jakies foto gdzie jest te  immo

Odp: Ciężko pali na zimnym silniku GSI
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 17, 2011, 16:42:05 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Jeżeli chodzi na gazie, to Immobiliser działa prawidłowo. Trzeba zdjąć konsolę, osłonę nagrzewnicy i będzie pod tym, Trzeba rozebrać cały przód nad lewarkiem biegów, wszystko.
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Ciężko pali na zimnym silniku GSI
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 17, 2011, 19:12:23 pm »

gruby09899

  • Gość
no tak ale tu chodzi o samo poranne odpalanie . Mam taki gaz że nie mam możliwości odpalania z samego gazu ta instalacja nie ma trybu awaryjnego dlatego jestem zdany na benzynę wiadomo gdy jest ciepły to odpala od ząbka tylko rano problem 

ps. odpowie ktoś czy to normalna reakcja??

1. Jak odpaliłem auto na benzynie ściągnąłem wtyczkę od krokowca i samochód nic nie reaguje jak chodził tak chodzi
2. Ściągnąłem także wężyk od regulatora ciśnienia paliwa na zapalonym aucie i zatkałem ten miedziany kanalik w kolektorze ssącym i chodzi tak samo

Odp: Ciężko pali na zimnym silniku GSI
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 17, 2011, 19:34:43 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
wymień sobie czujnik temp płynu  i nie panikuj.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: Ciężko pali na zimnym silniku GSI
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 17, 2011, 19:41:22 pm »

gruby09899

  • Gość
czujnik kupiłem jakieś 3 mies. temu nowy ...

Odp: Ciężko pali na zimnym silniku GSI
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 18, 2011, 12:50:49 pm »

Offline Wackas

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 19
  • Płeć: Mężczyzna
  • Toro Rosso
    • Polonez Atu Plus 1.6 Gsi
też mam taki problem z odpalaniem, i nie tylko porannym,i co do czujnika temp.może być uwalony i dalej dobrze pokazywać?
Samochód jest Bogiem,
Prędkość nałogiem,
Nitro zabawą,
Tuning podstawą!

Odp: Ciężko pali na zimnym silniku GSI
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 18, 2011, 12:55:44 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Nie chodzi o czujnik do wskaźnika, bo on na pracę silnika wpływu nie ma. Chodzi o czujnik temperatury do ECU, na podstawie, którego komputer ustala sobie mieszanke dla zimnego silnika. W roverze jak spadła mi wtyczka to ciężko odpalał i gasł na zimno. W termostacie masz dwa czujniki, ten z hermetyczną wtyczką jest do komputera.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Ciężko pali na zimnym silniku GSI
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 18, 2011, 12:56:48 pm »

nethero

  • Gość
Wackas W GSi masz 2 czujniki temperatury, jeden dla kompa, drugi dla zestawu wskaźników, nie należy ich mylić.

Odp: Ciężko pali na zimnym silniku GSI
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 18, 2011, 14:41:00 pm »

gruby09899

  • Gość
logiczne jest że chodzi o ten z 2 pinami wymieniałem go już wiele razy na 3 różne używki i wkońcu nowy kupiłem i nic dalej kicha wiec nie ma co się oszukiwac ze to nie czujnik

Odp: Ciężko pali na zimnym silniku GSI
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 21, 2011, 10:01:04 am »

gruby09899

  • Gość
Temat dalej aktualny dla kolegi spokoju podmieniłem ten czujnik wody i dalej nic wiec proszę o pomoc

Odp: Ciężko pali na zimnym silniku GSI
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 21, 2011, 11:04:40 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
wyjmij listwę wtryskowa z  wtryskiwaczami podstaw pod każdy szklankę  przekręć zapłon i zobacz jak rozpyla każdy
może banał ale czy  na cewce podpięte odpowiednio przewody wg. kolejności zapłonów?. czy na każdym garze jest iskra?
jakie jest ciśnienie sprężania w poszczególnych komorach? jakie po probe olejowej?
wcześniej silnik nie klepał?  co by mogło wskazywać na zacierający się zawór? lub  wytartą krzywkę wałka rozrządu. nie brakowało mocy?

co do QDSM
czy kluczyki są oryginalne?
czy kłódka na zestawi wskaźników miga z określona częstotliwością?
czy po przekręceniu kluczyka w zapłon zapala się na 5  ok 5 sek. i gaśnie?
jeśli tak to proponuje skasować pamięć komputera
przy pomocy czerwonego kluczyka  zaprogramować na nowo kluczyki.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 21, 2011, 11:15:15 am wysłana przez Mariusz#1926 »
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem