Autor Wątek: Dioda Alarmu  (Przeczytany 5448 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dioda Alarmu
« dnia: Wrzesień 15, 2011, 20:18:31 pm »

Offline Bałcorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 263
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Megane 1.6 8v, był Caro Plus 1.6 GLi 98"
mam problem z podlaczeniem diody sygnalizujacej alarm, podpiolem ją w taki sposob ze po przekreceniu zaplonu dioda gasie a gdy gasze auto to sie zapala, problem w tym ze juz 4 diody dzialaja normalnie przez kilka minut potem im odwala i swieca ciagle czasem szybciej czasem wcale, nie wiem od czego to zalezy, nie znam sie na tym ale wiem ze jest zalozony opornik 2kg, jesli macie sprawdzony sposob na podlaczenie diody takiej jaka opisalem to napiszcie :]

Odp: Dioda Alarmu
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 15, 2011, 20:54:11 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
Jak montowałem u siebie to najpierw miałem zwykłą i nie mrugała tylko ciągle się paliła, ale zaraz się spaliła. Dopiero później pojechałem powiedziałem żeby mi dali przerywającą i do tego jeszcze przetwornice napięcia z 12v na 3v i działa do tej pory bezproblemowo.

Odp: Dioda Alarmu
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 15, 2011, 22:22:24 pm »

Offline Bałcorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 263
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Megane 1.6 8v, był Caro Plus 1.6 GLi 98"
ja kupilem taka mrugajaca kazda, ale zadna nie chodzi dobrze, nie wiem moze opornik za duzy o wariuje

Odp: Dioda Alarmu
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 16, 2011, 03:13:21 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Raczej diody po prostu kiepskie.  <mysli>
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Dioda Alarmu
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 16, 2011, 06:37:02 am »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3000
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
opornik 2kg

Opornik 2 kilogramy?

Dobierz diodę na 12v albo odpowiedni opornik do tej którą masz, w motoryzacyjnym u siebie widziałem diodę alarmu z wlutowanym na końcu kabla przy diodzie opornikiem, wersje na 12v i 24v a kosztuje to kilka złotych...

Odp: Dioda Alarmu
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 16, 2011, 07:21:22 am »

snikers

  • Gość
2 kilo to trochę dużo jak na migającą diode (ma wbudowany układ przerywający). Takie diody zazwyczaj są na konkretne napięcie (ze względu na ten układ). Więc wypada się dowiedzieć na jakie ty masz i do tego dobrać rezystor.

Odp: Dioda Alarmu
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 16, 2011, 08:06:42 am »

Offline Bałcorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 263
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Megane 1.6 8v, był Caro Plus 1.6 GLi 98"
w skelpie powiedziano mi ze 2 kilo powinien byc opornik, ale dzis kupie znowu 2 diody i oporniki jeden na 1kilo i jeden na 180 omów i zobacze czy ruszy, diody maja wbudowany uklad przerywajacy.

Odp: Dioda Alarmu
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 03, 2013, 13:51:35 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Podłączę się pod temat. Instaluję w swoim odremontowanym Plusie alarm. Mam wszystko podpięte oprócz diody. Chciałbym się wpiąć w instalację tak, żeby diodą była kłódka immobilisera w zestawie wskaźników na dole (samochód immobilisera nie posiada). Z alarmu wychodzą dwa przewody podpinane pod diodę - jeden "+" drugi masa. Czy komuś udało się tak przekombinować, żeby uzyskać efekt o jakim piszę i zastąpić diodę fabryczną kontrolką w zestawie wskaźników?
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Dioda Alarmu
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 03, 2013, 14:26:27 pm »

Offline Szyna

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 879
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lanos HB 1.5 16V
ja po prostu wsadzilem diode od alarmu w tamto miejsce, ale ogranicza to wyciaganie zegara wiec trzeba bedzie pomyslec jak tamta kostka dziala i tam sie wpiac.

Odp: Dioda Alarmu
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 03, 2013, 15:10:26 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
ja będę robił tak samo jak szyna pisze...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Dioda Alarmu
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 03, 2013, 16:02:09 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Musisz rozkminic, czym jest sterowana kontrolka w tym miejscu (plus czy masa), i podobnie, czym jest sterowana dioda z alarmu. Najpewniej obie plusem, wiec powinno wystarczyc podpiecie plusa zasilajacego diodke do odpowiedniego pinu kostki zegarow. Jesli nie, to musialbys przerobic lekko sciezki zegarow, zeby zarowka miala podany na stale jeden biegun, a sterowana byla drugim.

Odp: Dioda Alarmu
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 03, 2013, 16:43:47 pm »

piciek

  • Gość
https://www.youtube.com/watch?v=o1lmmZitsSo sterowanie jest masa, nie pamietam, ale chyba w brazowy przewod trzeba sie w piac w zlacze wiazki glownej z silnikowa.

Odp: Dioda Alarmu
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 03, 2013, 18:05:42 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Tak, sterowanie jest masą. Złącze w zegarach 4 pinowe jest do ikonek: spalona żarówka, immobiliser i termometr (chyba przegrzanie związane z układem klimatyzacji). Ostatnie miejsce jest to podany na stałe "+" (chyba 2 lub 3 pin).

Można zrobić tak jak pisze Szyna (tak było wcześniej). Zanim skorzystam jednak z tej opcji wolę sprawdzić czy nie da się tego zrobić w bardziej profesjonalny sposób. Swoją drogą ten sposób powoduje, że kontrolka jest słabo widoczna.

chyba w brazowy przewod trzeba sie w piac w zlacze wiazki glownej z silnikowa.
Czy możesz coś przybliżyć? Jeśli chodzi o kolory przewodów w złączu zegarów z wiązki głównej to są tylko 2: czerwony i niebieski. Tak jakby było sterowanie tylko ikoną od żarówek. Widziałem po schematach, że obwód immobilisera zaczyna się już w przyłączu do sterownika silnika. U mnie jednak nie ma tego obwodu (silnik Bosch, gdzie nie było immo w standardzie). Czy wystarczy, że jeden z przewodów od diody (masowy) wepnę w puste (właściwe) miejsce w kostce przy zegarach i to zacznie działać?
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Dioda Alarmu
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 04, 2013, 06:46:27 am »

piciek

  • Gość
Tak, powinienes dolozyc przewod od alarmu do kostki. Masz jeszcze stara, nie zunifikowana wiazke, stad brak przewodu immo.

Odp: Dioda Alarmu
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 04, 2013, 09:12:50 am »

Offline Szyna

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 879
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lanos HB 1.5 16V
ale chwilunia to starczy jak pociagne masowy do zegarow do odpowiedniego pinu? kiedy z alarmu wychodza mi 2 zylki (+ i -)

Odp: Dioda Alarmu
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 04, 2013, 10:19:46 am »

piciek

  • Gość
kiedy z alarmu wychodza mi 2 zylki (+ i -)
a jak jest dioda sterowana? jest stały plus i masa z przerywaczem, czy na odwrót? jeśli jest stały plus to tak, jeśli nie to trzeba sterowanie przerobić na masowe lub najprościej odlutować starą diodę z płytki i dać diodę clear 5mm w jej miejsce w obudowę zegarów.

Odp: Dioda Alarmu
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 04, 2013, 11:34:52 am »

Offline Szyna

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 879
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lanos HB 1.5 16V
znaczy chodzi mi o to czy mam doprowadzac do zegarow 2 zylki czy jedna?

Odp: Dioda Alarmu
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 04, 2013, 12:19:33 pm »

piciek

  • Gość
napisałem post wyżej co należy zrobić?

Odp: Dioda Alarmu
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 04, 2013, 17:41:35 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2227
znaczy chodzi mi o to czy mam doprowadzac do zegarow 2 zylki czy jedna?
Najbezpieczniej jest pociągnąć 2 przewody i zrobić po drodze złączę a diodę wkleić w licznik. Tylko nie wiem po co te spiny jak złodzieje się z tych fabrycznych immobiliserów śmieją i boją się tylko dokładanych alarmów dobrze ukrytych z ze zmiennym kodem pilotów. Do większości marek istnieją emulatory immo takie jak te :
http://allegro.pl/immo-off-dezaktywacja-seat-audi-vw-skoda-ecd15-16-i2995046671.html i dezaktywacja immo zajmuje ok 30 sekund.

Odp: Dioda Alarmu
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 04, 2013, 17:45:01 pm »

Offline Szyna

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 879
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lanos HB 1.5 16V
ja to myslalem albo po bozemu ta diode wlutowac w zegary, albo pociagnac az obok rygielka tak jak w vw.