Autor Wątek: Przekaźnik rozruchowy - podłączenie  (Przeczytany 9953 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Przekaźnik rozruchowy - podłączenie
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 02, 2011, 18:04:53 pm »

nethero

  • Gość
Dobra, może w plusach realizowane jest to przez kontroler świateł.

W Caro:
Załóżmy że masz przekaźnik rozruchowy, który w stanie spoczynku zwiera 30 z 87a, a w pracy 30 z 87.
Przekaźniki świateł mijania i drogowych zasilanie są kablem brązowym który idzie na styk 87 świateł mijania (tam się rozwidla na drugi z nich).
Odcinasz ten kabel brązowy i prowadzisz go do styku 30 przekaźnika rozruchowego.
Ze styku 87a przekaźnika rozruchowego prowadzisz kabel do uprzednio uciętego 87 przekaźnika św. mijania.
Ze styku 87 przekaźnika rozruchowego prowadzisz kabel do automatu rozrusznika.
Cewka przekaźnika rozruchowego - jak wcześniej wspomniano - np. masa na 86 i wyjście rozruchu ze stacyjki na 85.

Odp: Przekaźnik rozruchowy - podłączenie
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 02, 2011, 21:07:07 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Mozna tez prosciej, jak kto woli, od kabla plusowego idacego ze stacyjki do rozrusznika puscic kabelek na przekaźnik świateł mijania, na cewkę, w miejsce masy.

Odp: Przekaźnik rozruchowy - podłączenie
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 03, 2011, 13:13:34 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Taki "ficzer" jest tylko od 1993 roku, wcześniej nie było.
Jak ktoś chce światła obsłużyć sam, to rozłącza wtyk "30" od przekaźnika świateł, i łączy jego wejście zamiast tego z tą nóżką na przekaźniku rozrusznika która jest włączona "w stanie spoczynku".
Nie napisze numerku, bo jak się rąbnę to mnie zaraz ktoś znowu opierdzieli że wprowadzam ludzi w błąd.

Odp: Przekaźnik rozruchowy - podłączenie
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 03, 2011, 16:44:22 pm »

Offline markus

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 242
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez caro plus 1998 - 1,6 GSI mpi
Przekaznik rozruchowy mozna tez umiejscowic zaraz za akumulatorem. Znajduje sie tam złącze tj. gniazdo i wtyk bezposrednio na czerwonym kablu idacym na automat elektromagnesu rozrusznika . Rozłaczamy to złacze i do kabla idacego od strony wnetrza auta podlaczamy zacisk 85 przekaźnika , zacisk 86 łączymy z masą. Z plusowego zacisku akumulatora podłaczamy zacisk 30 przekaźnika grubym kablem , a zacisk 87 przekaznika łączymy  z druga czescia rozłaczonego czerwonego kabla idacego na automat rozrusznika. Podłaczenie w tym miejscu przekaźnika znacznie skraca dlugosc kabla pradowego z akumulatora na przekaznik . wystarczy 50 cm kabla . Mozna tez wykorzystac to złacze aby samemu uruchomic rozrusznik w celu sprawdzenia czy jest iskra na swiecach. Wystarczy rozłaczyc to złacze i kawałkiem przewodu połączyć plus akumulatora z druga czescia złacza idaca na automat rozrusznika. Nalezy pamietac aby biegi były na luzie a kluczyk w stacyjce załaczony