Autor Wątek: Przekaźnik rozruchowy - podłączenie  (Przeczytany 9196 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Przekaźnik rozruchowy - podłączenie
« dnia: Wrzesień 15, 2011, 20:56:03 pm »

Offline ondre82

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96
Witam, dziś zakupiłem przekaźnik z myślą o podłączeniu go do układu rozruchowego. Na przekaźniku jest taki schemat podłączenia (na rysunku poniżej), czy ktoś może jednoznacznie co z czym połączyć zebym sobie smrodu nie narobił, niżej ten schemat. Zastanawia mnie że jest tam nóżka 87 i 87a tu jest dla mnie problem.

Odp: Przekaźnik rozruchowy - podłączenie
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 15, 2011, 21:05:23 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
Tu masz artykuł na ten temat i jak podłączyć: http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=18881.msg358368#msg358368

Odp: Przekaźnik rozruchowy - podłączenie
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 15, 2011, 21:07:16 pm »

Offline ondre82

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96


Uploaded with ImageShack.us


To ten schemat, tyle że w artykule nie pisze że są dwie nóżki 87 i 87a, a zwarcia nie chcę zrobić

Odp: Przekaźnik rozruchowy - podłączenie
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 15, 2011, 21:11:44 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
Ze schematu wychodzi że 87a i 87 jest podpięte pod jedną, więc podłączysz pod 87 i będzie dobrze. Chodź może niech jeszcze ktoś dopisze coś do tematu bo pewności nie mam i nie chce żeby było na mnie.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 15, 2011, 21:13:42 pm wysłana przez PiatasE »

Odp: Przekaźnik rozruchowy - podłączenie
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 15, 2011, 21:18:15 pm »

Offline ondre82

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96
no to poczekam do jutra może się ktoś jeszcze wypowie, ale dzięki za odp

Odp: Przekaźnik rozruchowy - podłączenie
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 15, 2011, 22:26:47 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
85 do kabla ze stacyjki a 86 do masy (albo na odwrót, bez różnicy), 30 do stalego plusa, 87 do rozrusznika, 87a zostaw wolne albo wykorzystaj do światel mijania, zeby gasly na czas rozruchu.

Odp: Przekaźnik rozruchowy - podłączenie
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 15, 2011, 22:52:26 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
87 i 87a to to samo wyprowadzenie w przekazniku
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Przekaźnik rozruchowy - podłączenie
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 15, 2011, 23:01:42 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Niekoniecznie. Jeśli są połączone ze sobą, to oba są oznaczone 87. Jeśli jest 87 i 87a, to może być przekaźnik przełączający między jednym a drugim stykiem - taki najczesciej mozna dostac w sklepach elektronicznych.

Odp: Przekaźnik rozruchowy - podłączenie
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 15, 2011, 23:11:03 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Jeśli jest 87 i 87a, to może być przekaźnik przełączający między jednym a drugim stykiem - taki najczesciej mozna dostac w sklepach elektronicznych.
W tych od poloneza(zelmot) 87i 87A to ten sam styk, reszta swiata moze stosowac inne oznaczenia stykow i wtedy moze byc tak jak mowisz. Na szczescie na wiekszosci przekaznikow (czy to samochodowych/elektrycznych/elektronicznych) jest z boku rysunek z podanym schematem wewnetrznym ale nalezy sprawdzic przed podlaczeniem poniewaz w poszczegolnych przekaznikach polozenie stykow 87/30/ oraz 86/85 moze byc inne, mimo ze przekaznik wyglada identycznie


85 do kabla ze stacyjki a 86 do masy (albo na odwrót, bez różnicy)
Z zasady liczba nieparzysta oznacza poczatek wiec na 85 podaje sie +12V a jezeli chodzi o podłaczenie 30 i 87 to zawsze napiecie podawajcie na 30 a odbior na 87 -jest to zwiazane z budowa przekaznika i faktem iskrzenia oraz palenia sie łuku elektrycznego -odwrotne podłaczenie moze zmiejszyc trwałosc stykow albo spowodowac ich zaspawanie
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 15, 2011, 23:18:18 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Przekaźnik rozruchowy - podłączenie
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 15, 2011, 23:17:51 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5099
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Osobiście nie spotkałem się z przekaźnikiem,który miał ten sam styk oznaczony 87 i 87a.Zawsze były to osobne styki,stąd to "a"  :P Te w poldkach,np. od świateł mają tylko 87 i 87,ten sam styk,a te żółte np. od wentylatora chłodnicy mają o jeden styk mniej,bo tam zasilanie cewki z jednej strony jest łączone ze stykiem 30 i podłącza się tam wspólne zasianie,albo masę.

Odp: Przekaźnik rozruchowy - podłączenie
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 15, 2011, 23:51:14 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Jak można tak komplikować tak banalną sprawę ?
Przekaźnik ma 4 nóżki (ewentualnie pięć)

jedna nóżka do plusa z aku, druga do automatu rozrusznika.
jedna nóżka do stałej masy, druga do plusa ze stacyjki.....


Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Przekaźnik rozruchowy - podłączenie
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 16, 2011, 01:46:28 am »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Komplikujecie, ale kolegę który wkleił obrazek wprowadzacie w błąd.
To jest przekaźnik przełączający. Bez napięcia łączy 30 z 87, a po podaniu napięcia 87a (o ile cewka na rysunku "przyciąga").
Czyli obwód który chcemy włączyć dajemy miedzy 30 a 87a, a ten drugi styk olewamy. Albo, jak ktoś wspomniał - i ja tak właśnie mam - druga nóżka stanowi wejscie na światła mijania. Wtedy w stanie "spoczynku" działają normalnie, ajak przekaźnik włacza rozrusznik to gasną.

Odp: Przekaźnik rozruchowy - podłączenie
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 16, 2011, 14:53:12 pm »

Offline ondre82

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96
Czyli mam rozumieć że tak ma być:
85 - do stacyjki
86 - masa
87 - do automatu
30 - do akumulatora
Czy każdy się pod tym podpisuje? Bo tych odpowiedzi było dużo, to dobrze, ale ja czytając je głupieję jeszcze bardziej

Odp: Przekaźnik rozruchowy - podłączenie
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 16, 2011, 18:32:10 pm »

nethero

  • Gość
Tak, ma tak działać.

Odp: Przekaźnik rozruchowy - podłączenie
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 16, 2011, 20:16:52 pm »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 542
    • polonez 1500 88r.
ja się podpisuję obunóż i oburącz jak potrzeba to też uchem :P

Odp: Przekaźnik rozruchowy - podłączenie
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 16, 2011, 20:36:53 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Ondre - popieram, w koncu tak napisalem:) a Ty Cyneq nie wprowadzaj kolegi w blad, bo tez pomyliles 87 i 87a - na rysunku zawsze jest pokazany przekaznik taki, jaki jest w stanie spoczynku - dlatego 30 ma polaczenie z 87a.

Elwood - a w skrzynce poldkowej mr93 jest chyba na odwrot niz piszesz - napiecie wchodzi na 87, wychodzi do odbiornika z 30, a przez drugie 87 jest podawane na nastepny przekaznik:)

Odp: Przekaźnik rozruchowy - podłączenie
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 17, 2011, 02:24:53 am »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Nikogo nie wprowadzam w błąd. Użyłem słowa "o ile". Poza tym łatwo sprawdzić.
Swoją drogą dziwne, stawiałbym raczej na to że cewka przyciąga stycznik do siebie, widocznie źle to sobie wyobrażam.

Odp: Przekaźnik rozruchowy - podłączenie
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 01, 2011, 12:01:01 pm »

Offline ondre82

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96
Pany, jeszcze jedno odnośnie tego przekaźnika, ktoś wcześniej pisał o podłączeniu świateł do tego przekaźnika, żeby w chwili rozruchu gasły i po zapaleniu auta zaświecały się. Moje pytanie jest takie, skąd pociągnąć ten kabel od świateł, który to jest i do której nóżki przekaźnika go podpiąć

Odp: Przekaźnik rozruchowy - podłączenie
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 01, 2011, 23:37:36 pm »

nethero

  • Gość
A po jaką cholerę jak to zadanie realizują styki stacyjki? Tak samo działa w każdym normalnym polonezie.
Przekaźnik masz jedynie na tym przewodzie rozruchu idącym od stacyjki aby zmniejszyć prąd przez niego
płynący, natomiast logika działania stacyjki i obwodów świateł się nie zmienia.

Odp: Przekaźnik rozruchowy - podłączenie
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 01, 2011, 23:46:14 pm »

Offline Master82

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 234
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pabianice
A po jaką cholerę jak to zadanie realizują styki stacyjki? Tak samo działa w każdym normalnym polonezie.
to ja mam nienormalnego poloneza bo mi nie gasną światła przy rozruchu, ciekawe co mam pomodzone, że tak jest?
wszyscy mają tajne projekty, mam i ja ;)