Autor Wątek: napęd gaźnika FOS Łódź w DOHC- u.  (Przeczytany 2586 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

napęd gaźnika FOS Łódź w DOHC- u.
« dnia: Wrzesień 17, 2011, 21:01:52 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
następny problem z DOHC-em. chcę zastosować gaźnik Poloneza do zasilania silnika DOHC. trudność polega na tym że oryginalny gaźnik- WEBER pierwszy przelot ma od strony nadkola, dzięki temu jest dość miejsca na układ dźwigni. gaźnik FOS pierwszą przepustnicę ma od strony silnika- miejsca na dźwignie brak. jak rozwiązaliście ten problem, proszę o zdjęcie lub opis.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: napęd gaźnika FOS Łódź w DOHC- u.
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 22, 2011, 01:07:18 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
 brak odpowiedzi ze strony tych, którzy mają silniki Fiat DOHC w polonezach świadczy o tym, że zrobili to marnie, byle było i byle jeździło i nie mają się czym chwalić. szkoda.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: napęd gaźnika FOS Łódź w DOHC- u.
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 22, 2011, 01:19:44 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Dziwne... u kolegi w dohcu gaxnik z poldka... wszedł, pasuje , działa... z czym masz problem ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: napęd gaźnika FOS Łódź w DOHC- u.
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 22, 2011, 01:25:03 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
oczywiście, że wchodzi, że działa. tylko jakim układem dźwigni go sterować, bo linka biegnie i załamuje się pod takim kątem, że szlag trafi ją po miesiącu. o to mi chodzi.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: napęd gaźnika FOS Łódź w DOHC- u.
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 22, 2011, 01:31:47 am »

Offline Mifumi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 430
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.4 Caro '96
Nie wiem, nie znam się, nie jestem jakoś w temacie tego silnika.
Ale mam pewien idea, może dałoby rade zrobić coś takiego jak ta huśtawka tzw. "konik"(nie wiem jak to się nazywa ;P) która działa na zasadzie równowagi(cholewcia, za późno żeby coś sensownie pisać), może graficznie przeleje co mam na myśli.

Położenie np. przy wciśniętym pedale
-----\
        \
-------\

Położenie np. przy puszczonym pedale
-------/
        /
-----/

Nie wiem czy takie coś ma prawo bytu, idę spać zaraz :s
Cytuj (zaznaczone)
wystarczy lekko obnizyc, zaspawac rozrzad [...] powinno wystarczyc na poczatek
  ______                             ______
/_|_____\.=[oo]=O=[oo]=./_____|_\
 ___                                          ___
[___]                                       [___]

Odp: napęd gaźnika FOS Łódź w DOHC- u.
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 22, 2011, 02:44:04 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Niestety nie mam zadnego foto ale sprobuje to opisac -potrzebny jest naped mocowany na dwie sruby na pokrywie głowiczki  ilinka od 132 albo  krotka od poloneza jezeli dobrze kojarze. Linka ma  pasowac na polonezowskie pedały i byc krótka. Od drugiego konca idzie wygiete ciegno sterowania gaznikiem polonezowskim pod katem okolo 90 stopni tak aby jak odciagasz pedałem mechanizm to on idzie w gore i ciagnie za soba ciegno od gaznika ktore sie otwiera -wsystko jest na kulkach jak przy gazniku wiec nie ma strachu. Niestety ten sposob powoduje dosc szybkie wytarcie sie osi przepustnic.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: napęd gaźnika FOS Łódź w DOHC- u.
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 22, 2011, 10:10:02 am »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
wrb ale marudzisz :)
Pół nocy Ci na gg opisywałem, a działa mi dobrze od pierwszego podłączenia bez komplikacji.
Nie ma potrzeby komplikować rzeczy bardzo prostej, opis jeszcze raz dla wszystkich.
Kupujemy linkę od starego borewicza - najdłuższą jaka istnieje. Linka ta nie współpracuje z "milicjantem" który był na pokrywie w OHV tylko kończy się sprężyną i plastikowym zatrzaskiem (który przy układzie z "milicjantem" był osobnym elementem). Na szybko zdjęcie znalazłem w tej aukcji allegro : http://allegro.pl/linka-gazu-polonez-stary-typ-i1834520995.html

Trzeba tylko przykręcić mały kawałek blaszki do jednej ze szpilek głowiczki ssącej żeby się o nią zapierała ta część z gwintem i dwoma nakrętkami.
Linka się nie zgina jakoś strasznie, bo idzie łagodnym łukiem, prowadzisz ją najpierw w stronę kolektora wydechowego równolegle do podszybia, potem do przodu, potem znowu w stronę kolektora ssącego, potem w tył do kabiny i już. Po prostu zamiast jednego ostrego zakrętu o 90 stopni n a kilku centymetrach, linka robi nad całym silnikiem łagodny łuk 270 stopni. Zrobie fote jeszcze chyba coby jasne było.
Powodzenia :)

Odp: napęd gaźnika FOS Łódź w DOHC- u.
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 22, 2011, 12:28:40 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)
oczywiście, że wchodzi, że działa. tylko jakim układem dźwigni go sterować, bo linka biegnie i załamuje się pod takim kątem, że szlag trafi ją po miesiącu. o to mi chodzi.
Nic z tych rzeczy:) Jeździ już dwa lata. Przerabia się  troszeczkę orginalne mocowanie linki , odpowiednio wygina. Jak się Smar algo Jerzy odezwie to moze fotkę wrzuca.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: napęd gaźnika FOS Łódź w DOHC- u.
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 22, 2011, 13:36:19 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79



Wszystko widać.
Przerabianie mocowania z "milicjantem" radzę sobie darować :)
jak robiłem swapa to męczyłem się godzinę, zamontowałem to w końcu poziomo zamiast pionowo, ale gazem nie bardzo dawało sie sterować. Wkurzyłem się, poszedłem do sklepu po linkę od borewicza, wróciłem, 5 minut na montaż, po problemie.