Autor Wątek: Problemy z dynamiką gaźnika na benzynie :)  (Przeczytany 2282 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problemy z dynamiką gaźnika na benzynie :)
« dnia: Wrzesień 21, 2011, 15:49:28 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
Witam, zwykle jeździłem na LPG, gdyż ciągle miałem jakies cyrki z elektryczną pompa paliwa, ale w końcu już je zażegnałem (Resytancja 3.3 Ohm przed pompą do jednopnktu zapewniła wmiare odpowiednie ciśnienie tak że trzyma stabilne jałowe obroty i nie zalewa sę komora pływakowa).

Problem niestety bywa czasem podczas jazdy, gdy dam przysłowiowego buta. To pracuje jakby nie na wszystkie gary, jak by się zalewał. dopiero po kilku sekundach jak 'przepali' nadmiar, to rusza z kopyta, od pewnych obrotów... Czy problemem może być potencjalnie zbyt wysoki poziom w komorze ? (chyba nie...) ewentualnie może źle ustawiona mieszanka na jałowych obrotach ? Drugą rzeczą jest, że gdy sprawdzam go na 'przygazówki', czyli pracuje głownie pompka przyspieszacza to silnik się również podczas ich dławi... Badałem napięcie na sondzie i wynika że podczas przygazówek jest zbyt ubogo. Ale zważywszy na pewną zwłokę cyfrowego multimetru, może być to również spowodowane 'brakiem' spalin w wydechu, więc rownie dobrze może być mieszanką za bogatą...

Moje pytanie : czy DOBRZE ustawiony gaźnik , podczas NAJszybszych możliwie przygazówek, ma prawo dławić na ten ułamek sekundy silnik ?

Odp: Problemy z dynamiką gaźnika na benzynie :)
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 22, 2011, 12:34:03 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
sprawny gaznik sie nie dlawi i podczas wcisniecia gazu wzbogaca mieszanke,
prawdopodobnie masz uboga mieszanke i moze to nie miec zwiazku pompa paliwa, ale raczej z niesprawnoscia gaznika
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Problemy z dynamiką gaźnika na benzynie :)
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 22, 2011, 13:25:42 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
Zatem zacznę od przedmuchania dysz gaźnika.

Odp: Problemy z dynamiką gaźnika na benzynie :)
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 22, 2011, 13:46:51 pm »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 344
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
Miałem podobny problem w moim poldku , tyle kombinowałem chyba z pół roku ustawianie gaznika itd i dupka blada była. 2 tygodnie temu zmieniłem gaźnik na nowszy z caro i teraz wszystko jest cacy :]
Przejściówka

Odp: Problemy z dynamiką gaźnika na benzynie :)
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 14, 2011, 13:00:40 pm »

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 257
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, PF 125p, 126p
Myślę że warto wykopać, bo problem i mnie prześladuje, a sezon benzynowy za pasem <uoee> Zjawisko w różnym nasileniu dawało o sobie znać we wszystkich moich ohv-lpg (AA, CB,2x AB). Po dłuższej jeździe na lpg zawsze były jaja z pracą gaźnika na benzynie, szczególnie po otwarciu II gardzieli. Myślę że warto to jakoś wyjaśnić  :d Gaźniki oczywiście czyste, na w miarę świeżym paliwie, ze sprawnymi pływakami.

BTW: bisz, ja u kolegi elektryczne zasilanie gaźnika ostatecznie zrobiłem na pompie od wielopunkta (rovera) :d Ale to draństwo chodzi tylko na pb i tam podobne numery nie występują, choć gaźniki były już 3.
Fiat 125p 1987- w budowie (trwale); Fiat 125p 1500 1978; Caro VVC 1996; Atu+ 1.8 - w przebudowie (też wiecznie); Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, Truck 1.9 2003

Odp: Problemy z dynamiką gaźnika na benzynie :)
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 25, 2011, 08:19:55 am »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
Problem teoretycznie zniknął, jak przeczyściłem nieco gaźnik, natomiast mam pompę od jednopunktu, ale jak na razie wciąż mimo obniżenia napięcia zalewa mi gaźnik :), myślałem na początku że jest ok ,ale było dlatego, że miałem mało paliwka w baku, a od kąd dolałem kolejne 5 L, nagle okazało się że ciągnie za mocno :D

Odp: Problemy z dynamiką gaźnika na benzynie :)
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 25, 2011, 09:36:16 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Chyba lepiej odżałować kilkadziesiąt zł na pompę el. do gaźnikowca, niż cudować z pompami od wtryskowców, one zawsze będą przelewać, mają o wiele wyższe ciśnienie i tyle.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Problemy z dynamiką gaźnika na benzynie :)
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 26, 2011, 15:11:35 pm »

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 257
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, PF 125p, 126p
Moje wnioski są te same, ale to już po fakcie :-) W końcu wyszedł mi układ działający zadowalająco i przy wykorzystaniu posiadanych już elementów, ale to bardziej wywarzanie otwartych drzwi.
Fiat 125p 1987- w budowie (trwale); Fiat 125p 1500 1978; Caro VVC 1996; Atu+ 1.8 - w przebudowie (też wiecznie); Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, Truck 1.9 2003