Autor Wątek: Most w trucku 1,9  (Przeczytany 5588 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Most w trucku 1,9
« dnia: Styczeń 29, 2004, 13:14:57 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Witka.

Jestem znany w klubie z tworzenia dziwnych i absurdalnych postów więc oko kolejny ;).

Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie taka myśl. Z informacji na temat 1,9 diesel obiło mi się o uszy stwierdzenie że ma on moment obrotowy około 160Nm. (jakby co to proszę korektę). Jest to nieco więcej niż ma rover i nawet 2000fiat. Z drugiej strony truck ma podobno przłełożenie 4:55. daje to zatem dużo większy monemt obrotowy na kołach niż na moście od osobówki. Tyle wprowadzenia a teraz konkrety. Chodzi mi o to  żeby założyć w obudowie mostu osobowca mechanizm różnicowy i półośki z trucka 1,9D. Proszę znawców tematu o wypowiedzenie się na temat parametrów mostów jak w temacie. Napiszcie też co myślicie o takim połączeniu. No i jeszcze jedno. Jak wygląda sprawa hamulców na tylnej osi. Czy podejdzie z osobówki czy trzeba całośćz trucka wkładać.

NO to teraz możecie się śmiać.  :lol:
A tak poważnie to czekam na konkretne info i wasze opinie.
POzdrawiam.
Bocian_s#313
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Most w trucku 1,9
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 29, 2004, 14:10:06 pm »

BASSER#1605

  • Gość
trucki maja na moscie bebny i to wieksze( fele14) ale cały układ jest taki sam

 tylko jak ja dobrze wiem to jak rozbierzesz polski most poloneza niezależnie którego to  juz go niezłozysz niejeden prubował ale po paru kilometrach ..... ZONK!  heheh i niema jazdy   tam sa poprostu jakies podkładki które trzeba wyliczac i jakos to na zegar składac ( dokładnie niewiem na polibudzie  sie nie uczę:P )

całego mostu niezamienisz bo niepasuje no mozna by sie pobawić z dospawaniem uchwytów mocujacych

w czasach jak jeszcze nasza rodzinka jezdiła polonezem caro 1,9 to w ostatnim roku jego exploatacji poldi chodzi łna 3 moscie  

i wegług mnie to jak by juz ci sie udąło to dało by to tylko przyśpieszenie a predkośc max by zmalała  bo jak powszechnie wiadomo trucki nietylko 1,9 to 120  no max 130   wycisna ( z dobrym wiatrem)dlatego ze maja taki most

Most w trucku 1,9
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 29, 2004, 18:16:12 pm »

Czaku

  • Gość
Diesel ma moment max 120Nm

Most w trucku 1,9
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 29, 2004, 22:45:05 pm »

Wafel

  • Gość
Jakoś mało - AB ma chyba 130 NM

Most w trucku 1,9
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 29, 2004, 22:56:47 pm »

Czaku

  • Gość
Typ   Xud9 A/L   
Pojemność    1905 cm&sup3;   
Śr. cylindra   83,0 mm   
Skok tłoka   88,0 mm   
Stopień sprężania   23   
Moc max.   51 kW (71 KM)   
ciśnienie sprężania   3,2-3,4 Mpa (min 1,8)   
Prędkość obr. mocy max.   4600 obr/min   
Moment max.   120 Nm   
Prędkość obr. momentu max.   2000 obr/min   
Dopuszczalna prędkość obr.   5100 obr/min   
Prędkość obr. biegu jałowego   750...800 obr/min   
Luz roboczy zaworów (na zimno)      
-ssący   0,15...0,25 mm   
-wydechowy   0,35..0,45 mm   
typ pompy wtryskowej   Bosch VE R 425-5

Most w trucku 1,9
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 30, 2004, 07:49:02 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Czaku#1802"
Diesel ma moment max 120Nm
:shock:  :shock:  :(
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Most w trucku 1,9
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 30, 2004, 09:37:31 am »

GeOrGe#411

  • Gość
Naprawde ciężko złożyć potem dobrze taki most. Są tam tak jak pisze BASSER podkładki które ustwiają cały mechanizm różnicowy, łączne z kołem talerzowym względem wałka atakującego. Z tego względu jest badzo trudno to wyregulować. A w przypadku złego złożenia wyszstko bedzie oczywiście działać, może zmniejszy się przebieg jaki przekładnia wytrzyma ale napewno bedzie "wyć". Jak bedzie Źle ustawione koło tależowe względem wałka atakującego to poprosu zęby bedą Źle współpracować ze sobą. Co do momentu AB to chyba ktoś tam przesadził! 130Nm? Może mam zły silnik na myśli ale polskie silniczki nie wykręcą takiego momentu.

Most w trucku 1,9
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 30, 2004, 11:34:03 am »

Guciu1801

  • Gość
Sa to dane z oficjelnej strony daewoo dotyczacej Modelu ATU + GLI i GSI

Moc  = 56KW@5000 RPM (76KM)     moment = 121Nm@3600 RPM
Moc  = 62KW@5000 RPM (84KM)     moment = 130Nm@3800 RPM
Wydaje mi sie ze te dane sa i tak wyzsze niz osiagi gaznikowego AB zwlaszcza w porownaniu do GSI

Most w trucku 1,9
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 30, 2004, 12:17:53 pm »

Wafel

  • Gość
rotfl - AB - 60,5 kw = 82,28 KM (5200rpm) 114 Nm (3400rpm)
CB (1,6) - 64 kw = 87.04 KM (5200rpm) - 132 Nm (3800 rpm)
1,5 kat wtrysk  56 kw = 76,16 (5400) 115 Nm (2800 rpm)
1,6 kat wtrysk 59 kw = 80,24 KM (5200) 125 Nm (3200)
dane morawski.

Most w trucku 1,9
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 30, 2004, 12:29:04 pm »

GeOrGe#411

  • Gość
Upsss, sorry!
Wydawało mi się że silnik diesla 1,9 bedzie miał większy moment niż silnik 1.5 i 1.6 :(
Dzięki za sprostowanie ;)

Most w trucku 1,9
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 10, 2004, 18:58:17 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Hmm a ciekawe jakie przyspieszenie by mial 1.4 na takim moscie  :mrgreen: , ale pewnie by trzeba czesciej mielic biegami? Tak? No i ciekawe jaka by byla predkosc max, co prawda 200km/h mi nie potrzebne, ale juz tak zeby chociaz bylo te 170-180  ;)
to ja, byly Marcin#839

Most w trucku 1,9
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 10, 2004, 19:30:56 pm »

anonim

  • Gość
w cartescie wychodzi ze niewiele, raptem pol sekundy albo i mniej

Most w trucku 1,9
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 10, 2004, 19:34:27 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Hmm, ale taki most od trucka, brak katalizatora, przelotowy wydech, nowy kolektor wydechowy no i cos z tego moze by wszylo, ze 1-3 sekundy moze mniej  ;)  :mrgreen: Taaaaak, tak planuje kiedyyyyyyssssss zrobic ;)
to ja, byly Marcin#839

Most w trucku 1,9
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 11, 2004, 13:04:14 pm »

Cyneq

  • Gość
Oczywiście że jest jeden podstawowy bajer:
- użyteczny zakres obrotów 1.9 to 2000-4500. Jak dasz tak krótki most to będzie się fajnie zbierał, ale będziesz musiał szybko mielić biegami, i max speed nie wiem czy Ci do setki dojdzie ;)

Most w trucku 1,9
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 11, 2004, 13:13:25 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja mam w robocie Trucka na 1,6 Gli i spokojnie nim 120 się lata. Tyle że to chyba najwięszky z trucków z dużą budą więc cudów po nim nie możan się spodziewać.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Most w trucku 1,9
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 27, 2004, 20:01:21 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Dzis mechanik mi mowil, ze do tego nowego trucka to podobno mosty sprowadzaja z zagranicy. Ciekawe czy dobre beda te mosty? :mrgreen:
to ja, byly Marcin#839

Most w trucku 1,9
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 28, 2004, 08:56:50 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Gdzie kiedy jak  :shock:

Za ile  :?:  :?:  :eek:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Most w trucku 1,9
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 28, 2004, 20:19:55 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "Bocian_s#313"
Gdzie kiedy jak  :shock:

Za ile  :?:  :?:  :eek:

Jezeli to do mnie zapytanie Bocian, to ja wiem tylko to co napisalem wyzej
to ja, byly Marcin#839

Most w trucku 1,9
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 31, 2004, 20:32:22 pm »

Dupafon

  • Gość
A jechal ktos truckiem? Bo ciekawe czy tam tez wyja mosty :mrgreen:. Chociaz tam pewnie ich nie slychac, nawet jak wyja

To ja marcin#839

Most w trucku 1,9
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 01, 2004, 10:00:28 am »

Waluś

  • Gość
Cytat: "Wafel#473"
rotfl - AB - 60,5 kw = 82,28 KM (5200rpm) 114 Nm (3400rpm)
CB (1,6) - 64 kw = 87.04 KM (5200rpm) - 132 Nm (3800 rpm)
1,5 kat wtrysk  56 kw = 76,16 (5400) 115 Nm (2800 rpm)
1,6 kat wtrysk 59 kw = 80,24 KM (5200) 125 Nm (3200)
dane morawski.


troszkę dorzucę:
Fakt fakltem w moim morawskim też pisze że 1,9 D ma 120 Nm przy 2000 obr/min

He, heW moim morawskim pisze że przy dieslu truck ma przełożenie mostu 10:41 czyli identyko jak dla 1,5 wszelkich maści.

Ale co najciekawsze to w moim morawski są w truckach wymienione wersje z kierownicą z prawej strony. (Źródło: "Bud. Nap. Ekspl. Polonez" E.Morawski. wydanie z 2003 r. strona 309 tabela nr12-1 pt: "Wersje samochodu truck")

Czyżby szły one do anglii. A tak odnośnie Anglii to w numerze 44/2004 tyg. "Motor" Napisali że Anglicy zaliczyli Poloneza do listy 50 największych porażek motoryzacyjnych. NIc innego np. Maluch, Syrena itp. Tylko POLONEZA. CO za Obraza. Fuck!!!!!!!!!! :twisted:

JAk coś to podrzucę ten artykuł do działu Artkuły.