Autor Wątek: Wymiana uszczelki wałka atakującego  (Przeczytany 2370 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wymiana uszczelki wałka atakującego
« dnia: Październik 10, 2011, 16:49:41 pm »

Offline Spoksik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 218
Witam.
Ostatnio podjąłem sie wymiany  simmeringu w moscie ktory już bardzo przeciekał.
Potrzebne do tego bedą nastepujące narzedzia:
klucz 13
nasadka 30
śrubokręt
młotek
imbus 12
oraz 4-ro paczek piwka.
Zaczynamy od odkrecenia 4 śrub (r.13) na wale:

Ukazuje nam się taki widok:



Przyszedl czas odgiąć zgięte kanty nakretki. Po tej czynnosci odkrecamy nakrętke (r. 30) Potrzebna do tego mocna nasadka, rurka i klucz. Oczywiscie odkrecamy odwrotnie do wskazówek zegara. Pamietajcie o wyjeciu podkładki ktora znajduje sie w głebi.
Ja osobiscie użylem tej nakretki drugi raz.
Teraz musimy wybić ten grzybek do ktorego byl przykręcony wał.
 Jak nam sie to uda widzimy takie cos:

U mnie strasznie "spocone":)
 I wyciągamy sławetny simmering. Ja robilem to śrubokrętem. bardzo ciezko wychodz.
Kiedy uda sie nam to zrobić mamy oto taki widok:

Czyscimy z resztek oleju.
Przed montażem simmeringu dobrze jest go posmarować olejem.
Przyszedl czas na montaz. Teraz czas na browarka! Ja mialem taką rure ktora pasowała akurat pod tą uszczelke, wiec wbijało sie dosyc lekko.
U mnie została wbita troche głebiej niz była:


Składamy w odwrotnej kolejnosci. Najpierw grzybek, pozniej dystans, na koncu skrecamy srube.

Przykrecamy wał, wlewamy nowy olej i cieszymy sie nieprzeciekającym mostem;)
Pozdrawiam

I teraz czas opić swoje dzieło;)
Spoksik
« Ostatnia zmiana: Październik 10, 2011, 16:54:46 pm wysłana przez Spoksik »
Brum, brum
Abimexem toczyc sie:)

Odp: Wymiana uszczelki wałka atakującego
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 10, 2011, 16:51:52 pm »

Offline berecik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 155
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo
A tylko mi nie śmigają zdjęcia?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Odp: Wymiana uszczelki wałka atakującego
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 10, 2011, 16:57:52 pm »

Offline DaMaGe

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1263
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 1.6 GLI `2000
mnie dzialaja...moze sie przydac;)

Odp: Wymiana uszczelki wałka atakującego
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 11, 2011, 13:54:41 pm »

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v LPG
Proponuję podwiesić Temat !
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.

Odp: Wymiana uszczelki wałka atakującego
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 14, 2011, 23:38:08 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Rozumiem ze koncowka pracujaca w uszczelniaczu nie miała rowka ? Jak tak to w niedługim czasie zacznie znowu leciec tak jak leciało jezeli nie sciasniles zimeringu
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Wymiana uszczelki wałka atakującego
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 16, 2011, 09:28:36 am »

Offline Spoksik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 218
Rowek był, simmering zostal wbity w inne miejsce takze on nie pracuje w tym samym miejscu;)
Brum, brum
Abimexem toczyc sie:)