Nie straszcie ludzi obywatele.
Wymiana jest prosta. Od środka bagażnika demontujemy tapicerkę, później dobieramy się do opaski zaciskowej (cybant) i luzujemy ją, starą gumę wedle upodobania rozcinamy, albo zsuwamy z rury wlewu w dół. Teraz pora na dolną obejmę gumy, dojście do niej jest od spodu pojazdu, nie trzeba zazwyczaj opuszczać baku (chyba, że jakiś jegomość tak zakręcił cybant, że awykonalne jest jego odkręcenie gdy zbiornik jest zamontowany w samochodzie). Po odkręceniu cybantu ściągamy gumę i wyjmujemy ją. Montaż w kolejności odwrotnej z tym, że bez różnicy jest czy wpierw zamocujemy nową gumę na baku czy na wlewie. Poleca się przy okazji dobrze nasmarować koniec który wchodzi na bak, pójdzie dużo łatwiej. Jeśli stare cybanty są "na oko" mocno zużyte to prostsza i szybsza wymiana będzie gdy stare po prostu zerwiemy wbijając pod nie śrubokręt i kręcąc nim na boki.
Zazwyczaj czas wymiany to kilkanaście minut.
Są dwa rodzaje gumy, krótsza i o ździebko innym kącie wygięcia, oraz dłuższa. Jak dobrze pamiętam długa do szerokiego caro i wzwyż, krótka do borków.