Autor Wątek: 3 piora a amory  (Przeczytany 4540 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

3 piora a amory
« dnia: Październik 22, 2011, 09:44:38 am »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
 Witam moj problem sklada sie z tego ze wymienilem juz most a przy okazji zalozylem 3piorowe resory polozylem na kolach i dupe wyjechala mi tak w gore ze gwiazdy sa blizej xd wyzej siedzi niz dawca mial ale teraz akurat zauwazylem ze amory nie maja tlumienia juz nie trzymajaja cisnienia i tu sie nasuwa pytanie
1 jakie zalozyc amory z tylu seryjne carowki czy szukac jakich innych bo nie wiem czy na 3 piorach nie ma wiekszego skoku amortyzator od 2piorowego
2 pytanie czy moge jakos obnizyc ciut te dupe jakis sposobem bez uciniania klepania itd slyszalem ze cos obciazyc auto i dokrecic sruby czy cos takiego 
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: 3 piora a amory
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 22, 2011, 11:28:36 am »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
2 pytanie czy moge jakos obnizyc ciut te dupe jakis sposobem bez uciniania klepania itd slyszalem ze cos obciazyc auto i dokrecic sruby czy cos takiego

Ponoć obciążanie nic nie daje trzeba klepać.

Odp: 3 piora a amory
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 22, 2011, 11:48:58 am »

piciek

  • Gość
1 jakie zalozyc amory z tylu seryjne carowki czy szukac jakich innych bo nie wiem czy na 3 piorach nie ma wiekszego skoku amortyzator od 2piorowego
z tyłu mam 3 pióra i standardowe amory, jest OK

Odp: 3 piora a amory
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 22, 2011, 16:42:52 pm »

Offline Piotr_T

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 954
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 C6
Skróć tylne mocowanie resoru i powinno być ok.
Caro Plus 1.6 GLI --> 1.4 GTI 74U - był
Caro Plus 1.4 GTI 23E - był ;(
Audi A6 C6 - tatusiowóz

Odp: 3 piora a amory
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 22, 2011, 22:13:04 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
heh latwo powiedziec skrocic skroce a krzyzaki bd szybciej padac jak to mowia cos za cos ale thx

poprawka literowki ;p
« Ostatnia zmiana: Październik 22, 2011, 22:44:00 pm wysłana przez Hagar »
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: 3 piora a amory
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 22, 2011, 22:23:54 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
heh latwo powiedziec skrocic skroce kryzaki bd szybciej padac jak to mowia cos za cos ale thx
Po co chcesz skracać krzyżaki ? :d
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: 3 piora a amory
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 22, 2011, 22:41:00 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
chodz o to mi ze skroce tylne mocowanie resoru a krzyzaki na wale beda szybciej padac literowka ;p
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: 3 piora a amory
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 22, 2011, 22:57:06 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Młot, kowadło i klepać najkrótsze pióro do odpowiedniej wysokości, to jest najlepszy sposób.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: 3 piora a amory
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 23, 2011, 22:59:44 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Z tego co czytałem gdy przy takich bardzo twardych resorach się obetnie wspornik, to most jest we właściwej odległości od nadwozia i krzyżakom nic nie grozi. Fabryczne rajdowe Polonezy dostawały resory od 125p Pick-upa właśnie w komplecie z obciętymi wspornikami.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: 3 piora a amory
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 23, 2011, 23:12:12 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1062
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
chodz o to mi ze skroce tylne mocowanie resoru a krzyzaki na wale beda szybciej padac literowka ;p
Może ktoś wytłumaczyć dlaczego tak się dzieje z tymi krzyżakami?
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Odp: 3 piora a amory
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 23, 2011, 23:34:41 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2606
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
bo są marnej jakości. innego wytłumaczenia nie ma.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: 3 piora a amory
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 24, 2011, 11:22:45 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
chodz o to mi ze skroce tylne mocowanie resoru a krzyzaki na wale beda szybciej padac literowka ;p

Może ktoś wytłumaczyć dlaczego tak się dzieje z tymi krzyżakami?

Bardzo proste: Jak klepiesz resor to nic się nie dzieje bo ustawienie mostu jest takie same tylko on jest na innej wysokości. A jak jeden z drugim bez pomyślunku zaczyna od ścinania wieszaków zamiast klepać resor to przecież nie utnie poprzecznicy żeby dostosować wysokość mocowania przedniego resoru, resory ustawiają się pod innym kątem do nadwozia ,a co za tym idzie cały most, idzie przeciążenie na krzyżaki i stąd problemy.

Fabryczne rajdowe Polonezy dostawały resory od 125p Pick-upa właśnie w komplecie z obciętymi wspornikami.

Może wtedy gdy ustawiali auto na mega glebę co się zdarzało właściwie tylko do 79 roku, tyle przynajmniej wynika ze zdjęć.
« Ostatnia zmiana: Październik 24, 2011, 11:27:39 am wysłana przez Sparrow »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: 3 piora a amory
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 24, 2011, 17:14:11 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
a klepanie resorów nie spowoduje osłabienie resoru? I czy one po klepaniu nie stracą właściwości sprężystych? z tego co wiem z szkoły resory są wykonywane z stali sprężystej niskostopowej lub niestopowej i specjalnie nadaje się im kształt łuku dzięki temu ułożeniu uzyskuje się napięcie wstępne. Ehh zaczynam lekko żałować że zamontowałem 3 pióra chyba lepiej było na 2 piórach i zastosować drążek Panharda odpowiednia wysokość i sztywność
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: 3 piora a amory
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 24, 2011, 17:35:30 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Bardzo proste: Jak klepiesz resor to nic się nie dzieje bo ustawienie mostu jest takie same tylko on jest na innej wysokości. A jak jeden z drugim bez pomyślunku zaczyna od ścinania wieszaków zamiast klepać resor to przecież nie utnie poprzecznicy żeby dostosować wysokość mocowania przedniego resoru, resory ustawiają się pod innym kątem do nadwozia ,a co za tym idzie cały most, idzie przeciążenie na krzyżaki i stąd problemy.
Kolego mam sklepane 3 pióra (będą jeszcze bardziej klepane) plus obcięte kolumienki i jakoś tak jeżdzę i nic się nie dzieje... krzyżak oryginalne po 211tys km (możecie wierzyć lub nie) nic się z nim nie dzieje

Odp: 3 piora a amory
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 24, 2011, 19:25:27 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Nie przesadzajmy. Przecież są samochody w których krzyżaki cały czas pracują pod kątem i jakoś się nie rozpadają.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: 3 piora a amory
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 24, 2011, 19:28:58 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
No wiesz Grzech#1938 znam ludzi co twierdzą że w Polonezie krzyżaki lecą co 15tys km
Ja u siebie nie długo (może miesiąc) dam 3 pióra do klepania totalnie na płask plus amorki ta technix gazowe o skróconym skoku (na 80% będą pasować z astry II)

Odp: 3 piora a amory
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 24, 2011, 22:27:46 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Ja też takich znam, ale wymieniałem je w swoich autach może raz w każdym. W 125p kombi po jakichś 120 000 mimo że tył był podniesiony i utwardzony, w 2 paskach nadal są oryginalne (resory twardsze niż standard) po 186 000, w Kombi były zmieniane teraz czyli po 160 000, a w GLE nie wiem, bo jestem 3 właścicielem.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: 3 piora a amory
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 29, 2011, 16:14:00 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Kolego mam sklepane 3 pióra (będą jeszcze bardziej klepane) plus obcięte kolumienki i jakoś tak jeżdzę i nic się nie dzieje...

Pomyśl... jak masz sklepany resor mocno to wał jest ustawiony bardziej równolegle w stosunku do nadwozia, czyli niweluje wykrzywienie krzyżaka spowodowane przez pochylenie mostu. Zasadniczy problem pojawia się kiedy resor nie jest sklepany ,a ktoś ścina kolumienki... i wtedy zwiększa jeszcze wygięcie krzyżaka.

Osobną sprawą jest to że różne krzyżaki mogą mieć różną trwałość.
« Ostatnia zmiana: Październik 29, 2011, 16:17:16 pm wysłana przez Sparrow »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E