Autor Wątek: Licznik kilometrów 1000:1 Vs. 625:1 -czym zmienić przełożenie napędu linki?  (Przeczytany 6274 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Witam fachowców  ;p Moje pytanie odnosi się do montażu licznika 1000:1 zamiast 625:1.Dokładnie w cudzie techniki marki Żuk,chcę zastosować zegary z poloneza,znaczy,już zastosowałem i miałem wkładać orginalny "mały" licznik z Żuka zamiast polonezowego,ale nie chce mi się tego robić (chociaż to nie było by dużo roboty i już mam wszystko wymyślone) bo lepiej by było zastosować orginalny z poldka,bo by było ładniej i miałbym przy okazji kasowany licznik dzienny.Problemem jest tylko zeskalowanie liczników,bo po podpięciu licznika z poldka,oszukuje na prędkości gdzieś tak z 10km,może ciut więcej.Co do ewentualnych sugestii typu "przestaw sobie wskazówkę wyżej i będzie dobrze" powiem,że myślałem o tym,ale to nic nie da,bo i tak mi będzie na przebiegu walić,a nie wiadomo,czy wskazania będą poprawne na każdej wartości,czy tylko na określonej.W warszawach były chyba liczniki 1000:1,ale tam występowały szybsze mosty z innym wałeczkiem napędu licznika,z mniejszą ilością zębów.Dostanie takiego raczej nie jest dzisiaj możliwe (a może się mylę) Przydało by się coś gotowego,żeby zamontować przy skrzyni i do tego dokręcić linkę.Zwiększało by to po prostu odpowiednio obroty na licznik w celu wyrównania różnicy.Nie wiecie czasem o czymś takim?Sorry za bezsensowny temat,ale może ktoś coś poradzi  <smutny>

Odp: Licznik kilometrów 1000:1 Vs. 625:1 -czym zmienić przełożenie napędu linki?
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 22, 2011, 13:58:19 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Obawiam sie ze szybko prosto i tanio nic sie nie wymysli w tym przypadku. Rozwiazania widze dwa albo specjalnie dorobiona przekladnia o przelozeniu 1000/625=1.6 czyli np zestaw 2 kol gdzie jedno ma 10 zebow a drugie 16 lub dowolne inne ktore zapewni zblizone przelozenie tyle ze to trzeba miec dojsc do maszyn i nawet jak znajdziesz gotowe pasujace tryby to dorobic jakas obudowe, wyjscia na linki itd. Drugie wyjscie to zastosowac na wyjsciu ze skrzyni(nie wiem jak jest to w zuku rozwiazane jezeli chodzi o szegoly) i zastosowac np czujnik predkosci z abimexa i uklad sterujacy pod jakis licznik elektroniczny z innego auta np od jakiegos BMW bo tam predkosciomierze sa jako odzielne moduly w zegarach gdzie musisz podpiac +12V ,mase oraz wejscie sygnału z jego masa. Tyle ze tutaj znowu trzeba dorobic uklad elektroniczny który zasili czujnik, odczyta sygnał i nastepnie przeliczyc tak aby licznik bmw pokazywał dobrze i tutaj podejrzewam ze bez jakiegos mikroprocesora ewentualnie garsci ukladow scalonych sie nie obejdzie
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Licznik kilometrów 1000:1 Vs. 625:1 -czym zmienić przełożenie napędu linki?
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 22, 2011, 14:27:46 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Aha,czyli już wiem,że trzeba by się pobawić z jakimiś przełożeniami.Raz już coś takiego testowałem,tzn. dokładałem różne "ślimaki" z różnych napędów i prawie mi wychodziło,ale jednak brakowało jeszcze parę "metrów" do doskonałości.Zdobyłem swego czasu taki orginalny wałeczek do żuka od cholera wie czego,Tarpana,czy czegoś innego,ale nie mam jak tego sprawdzić,bo zęby są już sporo ścięte i trzeba by je jakoś nadspawać i oszlifować,żeby się zazębiały na tym wałku napędowym w skrzyni.Może by wtedy to było idealne.Ten wałek ma o jeden ząb mniej niż mój w skrzyni,więc teoretycznie powinno pasować.
Swoją drogą,w Lublinach,Honkerach itp. też są zegary z poldka,ale tam pewnie już od razu wyjście ze skrzyni jest dostosowane do skalowania licznika.Myślałem,że może jest dostępny jakiś gotowy "bajer" który by się montowało do skrzyni i zwiększał by obroty.Tak w ogóle,to po cholerę stosowali u nas dwa różne skalowania liczników.Było by prościej,gdyby było wszędzie jednakowo.
A jeszcze taka ciekawostka,to na przykład obrotomierz w ciągniku C-360 jest skalowany 62500:1  :P i po podpięciu do niego,na prędkości obrotowej (według licznika) 600obr/min,licznika 625:1 pokazuje 30km/h a 1000:1 pokazuje już 40km/h
A liczniki w Starach też były 625:1.Właśnie taki mam,do 100km/h.Orginalne z żuka były identyczne,tylko do 120km/h,a jeszcze wcześniej były stare,duże z Warszawy do 140km/h i właśnie w Warszawach występowały szybsze mosty 9/41 i wałeczek miał niby 18 zębów,a potem 17,jak podaje książka.Normalne mosty miały przełożenie 8/41 i wałeczek na 19 zębów,takie były w żukach.W tarpanach z kolei niby były wolniejsze mosty,ale jak to było,to nie wiem.Takie były niby stosowane do silników poloneza,żeby miały lżej.
« Ostatnia zmiana: Październik 22, 2011, 14:30:00 pm wysłana przez Buźka »

Odp: Licznik kilometrów 1000:1 Vs. 625:1 -czym zmienić przełożenie napędu linki?
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 22, 2011, 15:06:37 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Zdobyłem swego czasu taki orginalny wałeczek do żuka od cholera wie czego,Tarpana,czy czegoś innego,ale nie mam jak tego sprawdzić,bo zęby są już sporo ścięte i trzeba by je jakoś nadspawać i oszlifować,żeby się zazębiały na tym wałku napędowym w skrzyni.Może by wtedy to było idealne.Ten wałek ma o jeden ząb mniej niż mój w skrzyni,więc teoretycznie powinno pasować.
Niestety prawdopodobnie jest sciety poniewaz był tez przełozony do innej skrzyni, nie mozna zamieniac samego wałka, trzeba zmienic komplet -czyli walek jak i kolo w skrzyni z prostego powodu- jezeli kolo ma te same wymiary, a inna liczbe zebow to musi miec inny modłuł zeba tzn katy, wysokosc zebow itd zwiazku z czym nie beda ze soba wspolpracowac tak jak potrzeba i szybko sie zniszcza albo co gorsza wyłamie zeby które wpadna do skrzyni, a nie musze chyba pisac co moze sie stac jak przy 60km/h taki kawałek metalu(albo cała ukrecona zebatka) wpadnie pomiedzy tryby

Pamietajcie tez ze licznik nie musi klamac liniowo tzn +/- 5Km/h w calym zakresie, moze byc równiez taka sytuacja ze np miare wrostu predkosci przeklamanie maleje, przy powiedzmy 70-80Km pokazuje idealnie, po czym znowu zaczyna zaczyna rosnac i potem np pokazuje 170 a naprawde jedziemy tylko 140
« Ostatnia zmiana: Październik 22, 2011, 15:11:46 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Licznik kilometrów 1000:1 Vs. 625:1 -czym zmienić przełożenie napędu linki?
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 23, 2011, 10:52:33 am »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Licznik od stara ten do 120, a obrotonierz od c-360 ten do 2800 to te same bebechy, różnią się tylko 'cyferblatem' i w liczniku mth ostatnia cyfra jest zasłonięta. To tak w ramach informacji bo kiedyś za pomocą jednego naprawiałem drugie. Więc może jakaś przekładnia z ciągnika bo przy około 2000 obrotów wału daje 100km/h, ale teraz nie pamiętam czy przypadkiem nie bierze napędu z rozrządu...
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Odp: Licznik kilometrów 1000:1 Vs. 625:1 -czym zmienić przełożenie napędu linki?
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 23, 2011, 11:57:37 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Tak,zgadza się,to to samo.Ja u siebie wypiłowałem tą blaszkę nad ostatnim rzędem cyfr,bo widać wtedy,czy się przebieg kręci,bo tamte cyferki to są tak jakby "setne" a dopiero później są "dziesiątki" oznaczone na żółto lub czerwono.ja też się bawiłem w zamienianie cyferek i jest to samo.W licznikach polonezowych,ale nie plusach,też jest to samo,tylko napęd tych kółeczek ma mniej zębów

Odp: Licznik kilometrów 1000:1 Vs. 625:1 -czym zmienić przełożenie napędu linki?
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 23, 2011, 23:01:01 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
A w Lublinie to jaki jest napęd?
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Licznik kilometrów 1000:1 Vs. 625:1 -czym zmienić przełożenie napędu linki?
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 23, 2011, 23:11:51 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Za cholerę nie wiem  <co> W pierwszych modelach,to chyba stosowali skrzynie 4-ro biegowe z żuka,ale później to już inna bajka.Co by nie było,to fabryka zawsze sobie z takimi pierdołkami poradzi.W Lublinach od początku były liczniki 1000:1,najpierw te kwadratowe,a później z car minusa.Obecnie już chyba plusowe dają w Pasagonach,bo w nowych Honkerach są plusowe.Fabryka na pewno odpowiednio dostosowała napęd linki do licznika.W "Żulach" od początku były liczniki 625:1 i teraz jest problem  <smutny>

Odp: Licznik kilometrów 1000:1 Vs. 625:1 -czym zmienić przełożenie napędu linki?
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 24, 2011, 08:57:57 am »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
W Pssagonach i nowych Honkah to już chyba są elektryczne liczniki a już na pewno mają cyfrowe liczniki przebiegu
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: Licznik kilometrów 1000:1 Vs. 625:1 -czym zmienić przełożenie napędu linki?
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 24, 2011, 10:53:04 am »

piciek

  • Gość
W Pssagonach i nowych Honkah to już chyba są elektryczne liczniki a już na pewno mają cyfrowe liczniki przebiegu
ciekawe czy da rade do poldka go założyć.

Odp: Licznik kilometrów 1000:1 Vs. 625:1 -czym zmienić przełożenie napędu linki?
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 24, 2011, 12:41:15 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: Brysiek#1957 w Dzisiaj o 08:57:57

    W Pssagonach i nowych Honkah to już chyba są elektryczne liczniki a już na pewno mają cyfrowe liczniki przebiegu

ciekawe czy da rade do poldka go założyć.
Ja mam coś podobnego bo u mnie prędkościomierz nie ma linki. Fakt że wygląda jak seryjny mimo że pochodzi z saxo (nawet tarcza zegarów pasowała) ale jest elektronika i sensor na kole. Więc pewnie dałby się i jakiś w pełni elektroniczny pod warunkiem że współpracuje z generatorem impulsów prostokątnych i jest niezależnym modułem w desce rozdzielczej...

A wracajac do tematu to przełożenie 625/1000 fabryka zastosowała chyba w poldfordach. W skrzyni N9 wychpdzi chyba właśnie coś ok 625obrotów/km i jest to spięte z FSOwskim licznikiem K1000. Tyle że zdobycie tego "elementu" graniczy z cudem. Szybciej założysz licznik od sierry czy innego forda. Zresztą uderzaj do BARTKA#1925. On chyba uskuteczniał licznik sierry w PNie.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.