Autor Wątek: Słabe ładowanie - pytanie  (Przeczytany 5645 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Słabe ładowanie - pytanie
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 05, 2011, 18:59:55 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
nie zgadłeś, o to akurat bym się nie spytał :D teraz tylko muszę kupić diody :D
Mówicie że w altku są 3 diody kurcze muszę zainwestować aż :D 48groszy :D no normalnie rozbój w biały dzień :D nie no żartuje :D
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Słabe ładowanie - pytanie
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 05, 2011, 21:05:03 pm »

Offline pigini

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 470
  • Płeć: Mężczyzna
  • Caro+/- ? 1,4 16v 1994
Trzy diody wzbudzenia.
 Pozostałe to diody prądowe które muszą wytrzymać pełny prąd który wytwarza alternator  jest ich 6 z tego co pamiętam i dostają w dupsko najbardziej  w całym alternatorze ;)
 Nie wiem czy wiesz że pod maską masz: trójfazową prądnicę synchroniczną prądu przemiennego wraz z zespołem prostownikowym oraz  regulatorem napięcia  ;p
(spokojnie możesz się tym pochwalić komuś z okolicy, na pewno będą pytać gdzie kupiłeś i ile koni dodaje ;p;p;p )
Jeśli nie potrafisz naprawić czegoś młotkiem, masz problem natury elektrycznej.

Odp: Słabe ładowanie - pytanie
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 05, 2011, 22:58:14 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
:D dobra zapamiętam ;) a to jest jakaś różnica między diodami wzbudzania, a prądowymi? Czy wszystkie są to takie same diody prostownicze? Ja z tego co wiem to mój regulator jest 9 diodowy więc to by się zgadzało chociaż występowały jeszcze wersje z 6 diodowymi
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Słabe ładowanie - pytanie
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 05, 2011, 23:04:37 pm »

Offline jasso

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 625
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSM-BB 126p '95
Diody wzbudzenia muszą wytrzymać tylko prąd wzbudzenia, który jest dość niski, więc nie są zbytnio obciążane, a tak jak napisał Pigini, diody prądowe muszą wytrzymać cały prąd z alternatora w związku z czym są bardzo obciążone i mogą paść
"вор есть вор, мент есть мент"
Były:
2x PN C+ '98 GSI
 126p '87
Pn Caro 1.5 GLE '93

Odp: Słabe ładowanie - pytanie
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 05, 2011, 23:06:50 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
to już wiem ale ja spytałem czy wszystkie diody są takie same parametrami i w ogóle bo muszę zamówić ale nie wiem jakie a jak już wymieniać to wszystkie chce :D w sensie jakbym wymienił wzbudzania na 3A 400V to czy takie same mogę dać na prądowych? Chociaż nie z tego co wcześniej było napisane to jak są uszkodzone prądowe to kontrolka się pali nawet po wyłączeniu stacyjki tak? To w takim razie ich nie muszę wymieniać ;) Bo mój problem polega na tym że poldek ma dobre ładowanie dopiero jak wchodzi powyżej 1500obr więc to chyba wina diody wzbudzania mam racje? Tylko zastanawia mnie fakt dlaczego mi kontrolka ładowania się nie pali mimo to
« Ostatnia zmiana: Listopad 05, 2011, 23:11:37 pm wysłana przez luka92 »
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Słabe ładowanie - pytanie
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 06, 2011, 01:48:07 am »

Offline jasso

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 625
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSM-BB 126p '95
3A przy 400V to jest 100A przy 12V (jeżeli dobrze wzór pamiętam) więc spokojnie, natomiast jeżeli masz padnięte diody wzbudzenia to nawet przy 5tyś obr nie będzie ładowania, bo alternator musi dostać prąd. W skrócie może przybliżę jak to działa. Jak weźmiesz mały silniczek elektryczny to w środku masz zazwyczaj dwa magnesy przytwierdzone do obudowy, oraz wirnik z nawiniętym drutem miedzianym i jak będziesz tym wirnikiem obracał to powstanie prąd, natomiast w alternatorze zamiast tych magnesów są elektromagnesy, które potrzebują prądu, żeby zacząć wytwarzać pole magnetyczne i wtedy gdy obraca się wirnik altek może wytworzyć prąd. Tak więc jeżeli diody wzbudzenia są martwe to owe elektromagnesy nie zaczną działać i nie będzie ładowania. Myślę, że wyłożyłem to dość zrozumiale, a jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić.
"вор есть вор, мент есть мент"
Były:
2x PN C+ '98 GSI
 126p '87
Pn Caro 1.5 GLE '93

Odp: Słabe ładowanie - pytanie
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 06, 2011, 02:02:49 am »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
dobra znam mniej wiecej teorie :D na tyle żeby to rozumieć ale problem polega na tym że dobre napięcie zyskuje dopiero przy obrotach wyższych niż powinny być dlatego zastanawia mnie co jest tego przyczyną bo jeszcze rok temu było wszystko ok ładowanie nawet w najwiekszym obciążeniu nie spadało poniżej 14.15V a teraz nawet na wolnych obrotach jest dupa :( i nie mam pojęcia dlaczego :D diody są tanie więc wymienić nie zaszkodzi, a to musi być raczej wina altka bo jak włożyłem teoretycznie alternator gorszy w którym już łożysko pada to ładowanie ma on lepsze niż ten poprzedni chociaż nadal dalekie od ideału ;) ale znośne, da się wytrzymać, regulator napięcia też wymieniony więc to nie jego wina, dlatego rozbiorę alternator zobaczę czy może coś jeszcze mi się rzuci w oczy, mam nadzieje że wymiana diód pomoże jednak ;) koszt niewielki więc spróbować warto niż od razu oddawać altek do regeneracji
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Słabe ładowanie - pytanie
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 06, 2011, 02:13:36 am »

Offline jasso

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 625
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSM-BB 126p '95
podejrzewam, że mógł się częściowo spalić, chociaż nie wiem jak jest w alternatorze, ale w silniku elektrycznym jak przepali się jedno uzwojenie to silnik pracuje, ale bardzo powoli (spaliłem w życiu kilka kątówek ;P).
"вор есть вор, мент есть мент"
Były:
2x PN C+ '98 GSI
 126p '87
Pn Caro 1.5 GLE '93

Odp: Słabe ładowanie - pytanie
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 06, 2011, 02:14:42 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
masz tam dwa rodzaje diod...
Wzbudzenia - małe czarne - 1-3A.... wyglądają tak :




A diody "prądowe"
Wyglądają tak:



TO tylko trzy z nich - takie "beczułki" z "kabeloczkami"


I PIERWSZA ŚWIĘTA ZASADA !!!

DBAJ O HIGIENĘ !
Swoją, auta... I ZŁĄCZ ELEKTRYCZNYCH !

Czyli czyścić do "białej kości" i konserwować.



Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Słabe ładowanie - pytanie
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 06, 2011, 02:34:10 am »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
Rozbiorę to się dowiem co się dokładniej stało ;) mam nadzieje że się nie spalił ;) a co do czystości ;) to ja znam tą zasadę i staram się jej przestrzegać ;) z tymże jest problem bo to był poldek mojego ojca a on jakby to powiedzieć nie bardzo stosował taką zasadę ;) i teraz ciężko wszystko doprowadzić do ładu, powoli się wszystko zrobi ;)
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Słabe ładowanie - pytanie
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 06, 2011, 09:04:52 am »

Offline Yahoo

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSi & GLi
Pozwolicie chłopaki, że się podepnę pod temat.

W Plusie mam problem tego typu, że po odpaleniu mam na aku napięcie ok. 12V, dopiero po dodaniu gazu
i wejściu na obroty ok. 2,5 tyś. załącza się 14V, światła od razu się rozjaśniają.

O tyle o ile mi to nie przeszkadza, to problem jest tego typu, że samochód użytkuje moja kobieta,
a wiadomo jak z kobietami jest. Mam w nim nowy akumulator i nie chce, żeby mi padł zbyt szybko.

Co może być przyczyną? Regulator napięcia?
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.

Odp: Słabe ładowanie - pytanie
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 06, 2011, 10:42:49 am »

Offline pigini

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 470
  • Płeć: Mężczyzna
  • Caro+/- ? 1,4 16v 1994
3A przy 400V to jest 100A przy 12V
To zupełnie nie tak... przy diodach  3A  to 3A i więcej nie wytrzymają niezależnie od tego czy to 12V czy 400V ;)
 reszta OK  :-)

Jeśli nie potrafisz naprawić czegoś młotkiem, masz problem natury elektrycznej.

Odp: Słabe ładowanie - pytanie
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 06, 2011, 10:52:38 am »

Offline pigini

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 470
  • Płeć: Mężczyzna
  • Caro+/- ? 1,4 16v 1994
Pozwolicie chłopaki, że się podepnę pod temat.

W Plusie mam problem tego typu, że po odpaleniu mam na aku napięcie ok. 12V, dopiero po dodaniu gazu
i wejściu na obroty ok. 2,5 tyś. załącza się 14V, światła od razu się rozjaśniają.

O tyle o ile mi to nie przeszkadza, to problem jest tego typu, że samochód użytkuje moja kobieta,
a wiadomo jak z kobietami jest. Mam w nim nowy akumulator i nie chce, żeby mi padł zbyt szybko.

Co może być przyczyną? Regulator napięcia?

W pierwszej kolejności obstawiałbym regulator a co za tym idzie szczotki, może się po prostu już skończyły.

Sprawa druga to właśnie diody wzbudzenia, od temperatury mogły się porobić zimne luty na łączeniach, albo któraś z diod po prostu upaliła się  "na przerwę"  rzadko spotykane ale się zdarza .

Sprawa trzecia  to sam obwód wzbudzenia czyli  kabelek do zegarów, żaróweczka w zegarach i sam konektorek na alternatorze , czasami zdarza się im zaśniedzieć i takie cyrki odstawiać.

Obstawiałbym jednak regulator, bo one najczęściej w plusach padają, a jak już wytarmosisz  alternator  to możesz się pokusić o zmianę łożysk, jesli już hałasują  ;)
Jeśli nie potrafisz naprawić czegoś młotkiem, masz problem natury elektrycznej.

Odp: Słabe ładowanie - pytanie
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 06, 2011, 18:55:01 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
Dobra rozebrałem alternator, ale jest problem sprawdziłem go miernikiem z tymże niewiem jakie wartości powinien on wykazywać wie ktoś może jakie powinny być te wartości bo mi wskazuje tak
1 dioda - ok.6.5-6.6
2 dioda - ok.7.15-7.20
3 dioda - ok.6.9-7
Czy to znaczy że diody są dobre? Bo ja już niewiem, ciężko nawet ocenić czy uzwojenie jest dobre bo on cały jest brudny i niewiem czy to jest spalone czy nie :D chociaż jakby był spalony to chyba by wogóle nie ładował :D
« Ostatnia zmiana: Listopad 06, 2011, 20:04:06 pm wysłana przez luka92 »
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Słabe ładowanie - pytanie
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 06, 2011, 21:40:10 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Diody należy sprawdzać (podobnie jak każdy element) po odlutowaniu go od płytki (w przypadku diody wystarczy jedna nóżka)

Diody powinny wykazywać jednolitą rezystancję (od około 550 do 800Ohm) i przewodzić tylko w jednym kierunku.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Słabe ładowanie - pytanie
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 06, 2011, 22:07:14 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
czyli poczekaj dobrze rozumiem że każda dioda powinna mieć taką samą wartość w sensie wszystkie trzy tak samo? Przewodzić przewodzą w jednym kierunku. A czy jest jakiś sposób na sprawdzenie uzwojenia w alternatorze?
Bo wskazują mi
1- 608Ohm
2-ok.670Ohm
3-ok650Ohm
« Ostatnia zmiana: Listopad 06, 2011, 22:09:16 pm wysłana przez luka92 »
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Słabe ładowanie - pytanie
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 06, 2011, 22:33:16 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Taka tolerancja jest dopuszczalna (kwestia dokładności pomiaru)

Co do uzwojeń należy je odlutować od mostka i sprawdzić każde po kolei czy nie ma przebicia do obudowy stojana lub wirnika, a także między sobą.
Diody prądowe też można sprawdzić - zbyt duża rezystancja i będzie problem.

Szczotki, regulator napięcia i higiena wszystkich złącz.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Słabe ładowanie - pytanie
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 07, 2011, 19:27:18 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
ma ktoś schemat tego starego alternatora :D bo zastanawiam się czy wszystko teraz dobrze złożę a lepiej żebym nie musiał go znowu rozbierać bo czegoś zapomnę :D dlatego wolałbym mieć wzgląd na jakiś schemacik :D
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Słabe ładowanie - pytanie
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 08, 2011, 01:55:07 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
źle się nie da....

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Słabe ładowanie - pytanie
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 08, 2011, 11:55:11 am »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
:D wiem już złożony :D wszystko poczyściłem jak mogłem wygląda o niebo lepiej :D ale on nie ma wyglądać tylko działać dobrze :D w każdym razie w środku też wszystko poczyściłem i wogóle, ogółem miernikiem posprawdzałem i teoretycznie wszystko działa, wiec mam nadzieje że wystarczyło go przeczyścić
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)