Autor Wątek: Uderzenie w krawęznik przy 40km/h i problem z zawiasem  (Przeczytany 12174 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Uderzenie w krawęznik przy 40km/h i problem z zawiasem
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 03, 2011, 23:31:13 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Belka sie przesuneła i pociagnełaze soba podłuznice które sa przerdzewiałe dosc mocno. Moim zdaniem nie ma sensu tego robic, poniewaz bardzo powaznie jest naruszona konstrukcja nosna przodu, az sie dziwie ze belka razem z silnikiem nie oderwala sie od nadwozia do konca jak  wracałes po tym uderzeniu... Plus jest taki ze skoro sa tak skorodowane to moze wystarczy tylko wymiana samych podłuznic, a sam buda jest dalej prosta, tylko czy jest jeszcze do czego dospawac te nowe podłuznice
« Ostatnia zmiana: Listopad 03, 2011, 23:33:07 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Uderzenie w krawęznik przy 40km/h i problem z zawiasem
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 03, 2011, 23:35:23 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
na trzecim zdjęciu jest taka wielka dziura w podłużnicy czy mi się wydaje ?
Mi też sie tak wydawało :d to chyba musi tak być...

Odp: Uderzenie w krawęznik przy 40km/h i problem z zawiasem
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 04, 2011, 13:10:14 pm »

Offline wieclaw57

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 84
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6
Nie ma mowy zeby skończył na złomie już się do niego za bardzo przywiązałem a nowe podłożnice do czego bym przyspawał jakieś rysunki lub wytłumaczenie? Sprawdził bym te elementy może jeszcze będzie szansa ze nie są pordzewiałe. A w tym stanie jeszcze zrobiłem 100km zanim został uziemiony na dobre
« Ostatnia zmiana: Listopad 04, 2011, 20:21:00 pm wysłana przez wieclaw57 »

Odp: Uderzenie w krawęznik przy 40km/h i problem z zawiasem
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 05, 2011, 17:09:36 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Postępy korozji są takie że jedyna sensowna opcja to właściwie uciąć przód i wyspawać go od nowa, a przynajmniej dolną część.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Uderzenie w krawęznik przy 40km/h i problem z zawiasem
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 06, 2011, 12:38:27 pm »

Offline wieclaw57

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 84
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6
A dawcą musi być Polonez Caro z silnikiem Rovera czy mogą być inne wersje ?

Odp: Uderzenie w krawęznik przy 40km/h i problem z zawiasem
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 06, 2011, 15:27:55 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
poszukaj jakiegoś warsztatu gdzie fachowo by tobie to zrobili ale wiedz o tym ze życiu mu przedłożysz 2lata.... możesz kupić 2 poldka nie musi być rover ale najlepiej minus i zrobić swapa
« Ostatnia zmiana: Listopad 06, 2011, 15:29:34 pm wysłana przez Hagar »
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: Uderzenie w krawęznik przy 40km/h i problem z zawiasem
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 06, 2011, 17:25:53 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
A dawcą musi być Polonez Caro z silnikiem Rovera czy mogą być inne wersje ?
Dawcą podłużnic może być też Polonez z OHVką albo Dieslem. Niestotny silnik. Mocowania belki w tym samym miejscu.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Uderzenie w krawęznik przy 40km/h i problem z zawiasem
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 09, 2011, 21:47:52 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
a ja bym pokombinował ze wspawaniem podluznic, to driftowóz więc to czy będzie idealnie prosto jechał czy nie to nie robi większego znaczenia. sprawdź czy jest dalej do czego spawać, jak tak to wspawaj nowe + wzmocnienia ;) będzie hulać do driftu idealny ;)
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: Uderzenie w krawęznik przy 40km/h i problem z zawiasem
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 10, 2011, 14:56:17 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Jak dobrze pomierzysz to wyjedzie równiej niż w fabryce.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Uderzenie w krawęznik przy 40km/h i problem z zawiasem
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 10, 2011, 18:56:27 pm »

kazko kk

  • Gość
Tylko jak chcesz wycinac podłużnice z innego poldka to najlepiej jak by to byl MR93 lub dalej bo przed MR93 jest jeszcze wąski zawias i musiał bys przespawać mocowania wachaczy górnych.

Odp: Uderzenie w krawęznik przy 40km/h i problem z zawiasem
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 10, 2011, 21:17:31 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Uderzenie w krawęznik przy 40km/h i problem z zawiasem
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 10, 2011, 22:33:01 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
 <rotfl2>
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Uderzenie w krawęznik przy 40km/h i problem z zawiasem
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 11, 2011, 19:05:21 pm »

Offline wieclaw57

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 84
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6
Dawca będzie 1.6 Caro +. Jak zobaczyłem jego podłużnice to wiem ze cały przód mi się posypał i to grubo

Odp: Uderzenie w krawęznik przy 40km/h i problem z zawiasem
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 11, 2011, 19:51:13 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
ylko jak chcesz wycinac podłużnice z innego poldka to najlepiej jak by to byl MR93 lub dalej bo przed MR93 jest jeszcze wąski zawias i musiał bys przespawać mocowania wachaczy górnych.

Najlepiej jakby to był mr83, to by się mu jeszcze fajny przód wsadziło:)

Odp: Uderzenie w krawęznik przy 40km/h i problem z zawiasem
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 11, 2011, 22:32:06 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Dawca będzie 1.6 Caro +. Jak zobaczyłem jego podłużnice to wiem ze cały przód mi się posypał i to grubo

Jak cały ładny to może lepiej przełożyć silnik.

Dobrze będzie go wash primerem przed położeniem właściwego podkładu pokryć.
« Ostatnia zmiana: Listopad 11, 2011, 22:38:45 pm wysłana przez Sparrow »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Uderzenie w krawęznik przy 40km/h i problem z zawiasem
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 16, 2011, 16:52:43 pm »

Offline zazikupl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 616
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.8GTI 16V Rover L-98, Polonez Caro 1.8GTI 16V Rover L-90
jak tak czytam tutaj o możliwych usterkach to aż mnie w fotel wciska... W niedzielę miałem podobny przypadek jak wieclaw57. Uderzyłem lewym przednim kołem o krawężnik na kołach lekko skręconych. Jechałem na pewno wolniej niż 40km/h ale w efekcie uderzenia pękła mi alufelga (powietrze nie zeszło). Po zmianie koła samochód dosyć mocna ściąga mi w lewą stronę. Sadziłem ze to wina zatartego tłoczka który cały czas hamował ale dziś go odblokowałem i nadal ściąga. Do wymiany na pewno mam sworznie dolne i górne obu wahaczy oraz drążek. Po zdjęciu koła oglądałem wszystko i nie widać skrzywień złamań itd. Pytanie tylko czy to aż tak mocna awaria jak u kolegi który założył ten temat
Polonez Caro 1.8GTI 16V Rover L-98 96'
Polonez Caro 1.8GTI 16V Rover L-90 96'
Mazda 6 2.0 16V Sedan "Exclusive" 03'
3x Romet Chart 210/211 89', 2x Romet Ogar 200 89', MZ ETZ 250 88', 4x WSK 125 68' 83', Romet Pegaz 710, WFM M06 125 59' 62'

Odp: Uderzenie w krawęznik przy 40km/h i problem z zawiasem
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 16, 2011, 18:00:21 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
moim zdaniem powinieneś poddać elementy zawieszenia i podłużnice dokładnym oględzinom i pomiarom, bo tak to można sobie gdybać.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Uderzenie w krawęznik przy 40km/h i problem z zawiasem
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 16, 2011, 18:01:05 pm »

Offline wieclaw57

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 84
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6
Jak felga pękła to chyba też ładnie przywaliłeś. U mnie nic z alusami się nie stało a reszta się posypała. Samochodu nie ściąga na żadna stronę ale przy hamowaniu grubo wyrywa kierownice

Odp: Uderzenie w krawęznik przy 40km/h i problem z zawiasem
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 16, 2011, 21:22:19 pm »

Offline zazikupl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 616
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.8GTI 16V Rover L-98, Polonez Caro 1.8GTI 16V Rover L-90
no u mnie przy hamowaniu też ściąga dużo mocniej. ojj chyba narobiłem sobie kłopotu. Dziś patrząc na oba koła nie zauważyłem różnic w odchyleniu itd, ale wiadomo że wcale nie musi być widać. Poszukam kanału i przejrzę zawieszenie
Polonez Caro 1.8GTI 16V Rover L-98 96'
Polonez Caro 1.8GTI 16V Rover L-90 96'
Mazda 6 2.0 16V Sedan "Exclusive" 03'
3x Romet Chart 210/211 89', 2x Romet Ogar 200 89', MZ ETZ 250 88', 4x WSK 125 68' 83', Romet Pegaz 710, WFM M06 125 59' 62'

Odp: Uderzenie w krawęznik przy 40km/h i problem z zawiasem
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 17, 2011, 22:36:34 pm »

Offline zazikupl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 616
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.8GTI 16V Rover L-98, Polonez Caro 1.8GTI 16V Rover L-90
dziś byłem na kanale i z tego co widać to na szczęście ani belka ani podłużnice nie dostały. Ucierpiał wahacz i drążek reakcyjny. Dlatego właśnie poldka ściąga podczas jazdy. Reszta wydaje się być cała :)
Polonez Caro 1.8GTI 16V Rover L-98 96'
Polonez Caro 1.8GTI 16V Rover L-90 96'
Mazda 6 2.0 16V Sedan "Exclusive" 03'
3x Romet Chart 210/211 89', 2x Romet Ogar 200 89', MZ ETZ 250 88', 4x WSK 125 68' 83', Romet Pegaz 710, WFM M06 125 59' 62'