Autor Wątek: zima i letnie  (Przeczytany 11394 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

zima i letnie
« dnia: Listopad 19, 2011, 18:55:08 pm »

Offline Mike93

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 204
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.4 GLI Rover
Jeździł ktoś z was całą zimę na oponach letnich?  <mysli>

Odp: zima i letnie
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 19, 2011, 19:11:39 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13901
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
JA jezdzilem i nie polecam,
jak spadnie swiezy sniezek i nie zgarna go z ulic to praktycznie nie da sie jechac,
na tyle musza byc jakies sprawne opony ,najlepiej zimowki ,to wtedy da sie jeszcze przyzwoicie jezdzic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: zima i letnie
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 19, 2011, 19:27:42 pm »

Offline Mike93

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 204
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.4 GLI Rover
hmmm....będę musiał coś się chyba zaopatrzyć w zimówki  :]

Odp: zima i letnie
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 19, 2011, 19:33:59 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Ja jedna zime przejeździłem na zimówkach z przodu i D-124 z tyłu. Dało sie jeździc całkiem normalnie, tylko jak było naprawde ślisko to tyłek lubił uciekać. Jak chcesz mieć letniaki z tyłu to załaduj sobie odrazu spory worek piachu do bagaznika bo naprawde łatwo jest sie zakopać- wystarczy ubity, wyślizgany snieg.

Odp: zima i letnie
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 19, 2011, 19:39:07 pm »

Offline Mike93

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 204
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.4 GLI Rover
Fant jest taki że z przodu mam sezonówki a z tyłu letnie i nie wiem już co mam zrobić ;D Myślałem ostatnio żeby przełożyć je do póki nie uzbieram kasy na nowe zimówki

Odp: zima i letnie
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 19, 2011, 19:48:00 pm »

Offline Mifumi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 430
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.4 Caro '96
Myślałem ostatnio żeby przełożyć je
W sensie z tyłu na przód i z przodu na tył?
Toż to nie samobójstwo?

Rozpędzić to jedno ale zatrzymać(w rozsądnej długości hamowania) i skręcać to drugie.
Cytuj (zaznaczone)
wystarczy lekko obnizyc, zaspawac rozrzad [...] powinno wystarczyc na poczatek
  ______                             ______
/_|_____\.=[oo]=O=[oo]=./_____|_\
 ___                                          ___
[___]                                       [___]

Odp: zima i letnie
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 19, 2011, 19:53:25 pm »

Offline Mike93

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 204
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.4 GLI Rover
To była tylko taka jedna myśl żeby je przełożyć.

Odp: zima i letnie
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 19, 2011, 20:27:39 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Michelin radzi żeby lepsze opony dawać na tył
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: zima i letnie
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 19, 2011, 20:31:08 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13901
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak z przodu masz lepsze to przeloz,
i tak bedziesz musial jezdzic bardzo ostroznie ,ale przynajmniej bedziesz mial stateczny samochod ,
hamowania sie nie boj ,bo i tak bedziesz musial delikatnie hamowac ,wiec tyl bedzie hamowal,
jezeli z tylu nie bedziesz mial przyczepnosci ,to nie ruszysz ,pozniej jak juz bedziesz jechal to tylek bedzie ci tanczyl ,a przy hamowaniu cie wyprzedzi,

oczywiscie do krecenia kolek i jazdy bokiem trzeba miec lepsze z przodu ,ale do jazdy po ulicy to radze mic lepsza przyczepnosc na tyle,
a tak wogole to przy RWD najlepiej miec komplet zimowek ,bo dopiero wtedy mozna normalnie (jak na warunki zimowe) jezdzic

jezeli brakuje kasy i miejsca na skladowanie to polecam uniwersalne Navigatory 2 ,dorze trzymaja na sniegu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: zima i letnie
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 19, 2011, 20:47:03 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1908
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Przejeździłem dwa sezony. Raz na jakiś Firestonach (nie za dużo bieżnika na tym było) i na Navgatorach (z bieżnikiem całkiem pokaźnym). Na Fire jakoś to szło - przyzwyczaiłem się do uślizgu przy ruszaniu i jakoś szło. Na Navi tragedia - brrr. W akcie desperacji założyłem Goodyeary w rozmiarze 165/65 żeby tylko zimę przekulać. Jednym słowem odradzam całkowicie.

Odp: zima i letnie
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 19, 2011, 21:07:30 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
na letnich da się jechać w zimie :D fakt że nie jest to może dla każdego przyjemne, ale mi się akurat podobało :D człowiek przynajmniej nauczy się panować na autem w miarę :D ale fakt że więcej trzeba uważać
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: zima i letnie
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 19, 2011, 21:16:07 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1908
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
człowiek przynajmniej nauczy się panować na autem w miarę
Niedoświadczony zdobędzie doświadczenie na drzewie

Odp: zima i letnie
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 19, 2011, 21:42:12 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
czy ja wiem całą zimę przejeździłem na letnich a odebrałem prawko w dniu w którym spadł śnieg i jakby to powiedzieć nie lubię takiego gadania niedoświadczonym :D bo sory ale tych doświadczonych znowu gubi rutyna bo uważają się za doświadczonych, ja nie mówię że młody kierowca jest mistrzem kierownicy ale bez przesady jednemu idzie lepiej drugiemu nie, przy jeździe na letnich wystarczy zdrowy rozsądek w zimie, da się przejeździć zimę na letnich, przykładem jest mój ojciec który całe 32 lata przejeździł na letnich oponach i żadnego wypadku w swojej karierze nie miał, ale fakt że najlepiej w zimie pojechać najpierw na wolny oblodzony plac i zobaczyć jak auto zachowuję się w takiej sytuacji jedni załapią szybciej inni później ja przynajmniej nie wyznaje zasady że kierowca który jeździ i ma dłużej prawko to znaczy że jest doświadczony :D bo nieraz widzę na ulicy czajnika który jeździć nie potrafi a chwali się że ma Mercedesa albo BMW :D a pozatym poldek nie jest demonem :D którym od razu zaliczymy 360 albo i 720 :D jak mój brat swoim fordem probem, pozatym w zimie nie zapier.... się 100 jak niektórzy w mieście :D do swobody przemieszczania wystarczy 40 na trasie max 60-80 zależy od warunków
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: zima i letnie
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 19, 2011, 21:51:10 pm »

piciek

  • Gość
do swobody przemieszczania wystarczy 40 na trasie max 60-80 zależy od warunków
a pozniej dziwić się, ze są korki, sorry, ale jak dla mnie to za zbyt wolną jazdę powinni gorzej mandatami karać niż za jazdę szybką... jest raptem w zimę kilka dni, kiedy drogi są ośnieżone, wtedy oczywiście nie da się szybciej jeździć, ale w pozostałe dni nie widzę przeszkód by jeździć z zamuleniem...

Odp: zima i letnie
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 19, 2011, 21:51:44 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Zimówki rzecz dobra, doceniłem je dopiero w moim trzecim aucie, czyli w Polonezie.
Wcześniej trzy zimy przejeździłem na letnich.
W sumie zaliczyłem Poldem siedem zim, teraz będzie ósma.
Nie chce już wracać do jeżdżenia na letnich w zimę.
Zimą dla mnie normalne jest jeżdżenie poza miastem 80-90 km/h, byle z głową i zachowaniem odpowiednich odległości od innych pojazdów.
Z resztą wtedy widuję "supernowoczesne" auta jazdące 20-40 km/h, kiedy ja bez stresu jadę sobie 80-90 km/h.
Od razu uprzedzam, że nikomu tym stylem jazdy krzywdy nie zrobiłem.
jedyne co zauważyłem, że w zimę często się kontruje kierownicą na prostej, bop lubi dupa tańczyć, ale kilka dni śniegu na drogach i już się człowiek przyzwyczaja. Nawet moja Matula, która podczas pierwszej przejażdżki w ostatnią zimę, kiedy spadł śnieg, mówiła mi:"ale ty szybko jedziesz, zwolnij", po dwóch tygodniach przy wyprzedzaniu "supernowoczesnych" auta mówiła do mnie:"co oni się tak wloką, powinni byli w domu zostać, a nie ruch spowalniają" świadczy o wpływie aury na weryfikację umiejętności jazdy po "śliskim".
Proszę też nie odbierać tego w sposób taki, że jestem super kierowcą. Za takiego się nie uważam i nigdy się nie uważałem, jednak wk***ia mnie jak widzę że można śmiało jechać te 80 km/h, a takie kabany wloką się 30 km/h. Uważam że jak nie czują się pewnie, niech zostawią auto pod domem i wsiądą w autobuś, który w takich samych warunkach jedzie sobie spokojnie 60 km/h.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: zima i letnie
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 19, 2011, 21:58:32 pm »

Offline Mike93

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 204
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.4 GLI Rover
widzę trochę opinii się nazbierało :) Będę szukał czegoś w dobrym stanie za rozsądną cenę a na razie prawdopodobnie zrobię "roszadę" kół. Ewentualnie wujek od którego dostałem Polonka powiedział że sam nie jeździł na zimówkach a tylko spuszczał trochę powietrza i hulał po mieście normalnie bez problemu. :)

Odp: zima i letnie
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 19, 2011, 22:00:10 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1747
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
BARTEK#1925, święta prawda... i ponadczasowa.
Cytuj (zaznaczone)
Jak Polak potrafi, widać najlepiej, gdy tylko warunki nieco się pogorszą Kiedy zrobi się mokro to się
wydaje, ze po ulicach jeździ dwa razy więcej samochodów niż normalnie: korki przed skrzyżowaniami, żółwie
tempo jazdy. Gdy jest ślisko, część kierowców w obawie przed następstwami wypadku woli w ogóle nie
ruszać swych ,,pięknych maszyn. Większość kierowców, którzy się zdecydują na jazdę, jeździ bardzo
powoli. Rzadko się widzi kierowców swobodnie i bezpiecznie poruszającego się na zaśnieżonej drodze
Cytat z książki "Sportowa jazda autem"
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: zima i letnie
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 19, 2011, 22:02:06 pm »

piciek

  • Gość
popieram, bo teraz wieczorem zrobienie trasy warszawa - lublin to jest masakra, wloką się tak, że ostatnio 160km zajęło mi 4h(np. wyprzedzam tira, bo myślę, ze to on tak zamula, a tu przed nim jedzie gość z nosem w kierownicy 60km/h i oczywiście tuż przy osi jezdni, bo sie boi pobocza złapać, wtedy człowieka szlag trafia), gdzie przy normalnej jeździe 2h to już z przerwą na tankowanie i hot-doga się robi

Odp: zima i letnie
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 19, 2011, 22:37:29 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Zimówka z przodu, letnie Passio z tyłu. Pół poprzedniej zimy przejeździłem tak typowo dla zabawy. Do ćwiczenia kontroli nad samochodem w sam raz i do jazdy lekkim bokiem na wprost również (bardzo dziwiło to wielu pseudokierowców). Znudziło mi się to, że musieli mnie wpychać i wypychać z miejsca parkingowego. Założyłem nówki zimówki i skończyła się zabawa, a zaczęło się wgryzanie opony w śnieg. Różnica kolosalna pomiędzy letnią a zimówką.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: zima i letnie
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 19, 2011, 23:02:53 pm »

Offline Mike93

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 204
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.4 GLI Rover
Hmmm no ok. Więc jakie by było najlepsze rozwiązanie. Przekładać czy po prostu wolniej jeździć na mniejszym ciśnieniu ?