Autor Wątek: Patent na schłodzenie silnika.  (Przeczytany 2895 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Patent na schłodzenie silnika.
« dnia: Grudzień 02, 2011, 10:50:00 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
Zwłaszcza w Roverach boimy się o przegrzanie. Jak wiemy silnika nie należy wyłączać póki pracuje elektrowentylator chłodnicy. Jest jednak jeszcze jeden sposób by pomóc silnikowi się schłodzić już po zgaszeniu. Wraz ze wzrostem obrotów silnika przyspiesza się obieg cieczy chłodzącej, obieg ten stopniowo ustaje po wyłączeniu silnika. Sugestię znalazłem w instrukcji starego Mercedesa: dobrze nagrzany silnik przed wyłączeniem należy trochę wkręcić na obroty i wyłączyć. Spowoduje to zamieszanie płynu w układzie i lepsze schłodzenie. Zimna woda z chłodnicy po wyłączeniu elektrowentylatora zaraz dostanie się do silnika i go schłodzi, a po wyłączeniu dłużej woda będzie krążyć po układzie i chłodzić silnik niż przy wyłączeniu bez wkręcania.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Patent na schłodzenie silnika.
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 02, 2011, 11:30:40 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5097
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Najlepszym "patentem" byłoby ominięcie pompy wody tzn. przerobienie jej napędu nie przez pasek rozrządu,tylko za pomocą silnika elektrycznego jak w wentylatorze chłodnicy.Wtedy,to już niezależnie od obrotów silnika,czy też od tego,czy jest uruchomiony,czy nie,mielibyśmy stały napęd pompy,nawet po wyłączeniu silnika.Wyłączanie samej pompy po "jakimś" okresie czasu od zgaszenia silnika można by realizować czymś w rodzaju wyłącznika czasowego oświetlenia wnętrza  <mysli>
To takie moje przemyślenia na szybko.Nie bierzcie sobie tego zbytnio na poważnie  :P :P

Odp: Patent na schłodzenie silnika.
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 02, 2011, 11:34:59 am »

piciek

  • Gość
ciekawe, co na taki patent powiedziałby altek i aku.

Odp: Patent na schłodzenie silnika.
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 02, 2011, 11:42:49 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5097
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Jak to,co by powiedział? WIĘCEJ MOCY  <lol2> <lol2> Przecież już co niektórzy instalują sobie "elektrownie" w poldkach,więc co za różnica?  :P :P

Odp: Patent na schłodzenie silnika.
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 02, 2011, 17:50:37 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
Można taką pompę zamontować ale dodatkową, włączającą się po wył. silnika.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Patent na schłodzenie silnika.
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 02, 2011, 18:18:21 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
Można taką pompę zamontować ale dodatkową, włączającą się po wył. silnika.
glupie to to nie jest, tylko czy koszt i nakłady pracy [na pewno trzeba by zmienić alternator na lepszy] oraz sam koszt takiej pompy montaz itp czy to dało by odpowiednie skutki. Ja póki co stosuję taką metodę, że jak już jestem w okolicy domu - ok 1km włączam wentylator - zawsze i chłodzę silnik delikatnie jadę wjeżdżam na plac zamykam bramę i gaszę silnik oraz wentylator, póki co żadnych oznak uszczelki choć już prawie dwa lata tak robię, a silnik dostaje po tyłku.
Dodam, że gdy planuję "pociśnięcie" silnika to nie włączam wentylatora po zabawie tylko przed... pomaga to utrzymać stałą odpowiednią temperaturę i przy takiej metodzie nawet przy jakimś upalaniu temperatura nie wychodzi ponad 90*C
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: Patent na schłodzenie silnika.
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 02, 2011, 20:38:16 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
Nie wiem nie planuję, ale patentem z przegazówką postanowiłem się podzielić. Moim zdaniem przy odrobinie uwagi i sztuczkach takich jak ta jest to zbędne choć znacząco ułatwiłoby eksploatację i zwiększyło zakres dostępności osiągów w czasie.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Patent na schłodzenie silnika.
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 08, 2011, 17:37:04 pm »

Offline Młody95

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 382
  • Płeć: Mężczyzna
    • Boski rover
To ja mam jakiegoś zepsutego rovera :D Mi nawet po upalaniu temperatura nigdy nie wychodzi poza pion .
Bokiem :D

Odp: Patent na schłodzenie silnika.
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 09, 2011, 20:49:30 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
Primo teraz jest zimno, secundo- jak przed upalaniem nie przejechałeś przynajmniej 15km to upalałeś zimny silnik  <rotfl2>
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Patent na schłodzenie silnika.
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 09, 2011, 20:53:52 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
jak przed upalaniem nie przejechałeś przynajmniej 15km to upalałeś zimny silnik
Otóż to, ostatnio jak jeżdżę po mieście, to w momencie gdy widzę 80-85 stopni, przeciągnę na jedynce czy dwójce do 5-6tys to odrazu się robi 70 stopni, i jednak okazuje się, że silnik nie jest rozgrzany...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Patent na schłodzenie silnika.
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 09, 2011, 22:35:33 pm »

Offline Młody95

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 382
  • Płeć: Mężczyzna
    • Boski rover
Nie nie upaliłem zimnego BX :)
Bokiem :D

Odp: Patent na schłodzenie silnika.
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 09, 2011, 22:48:21 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Najlepszy patent to jest elektryczna pompa wody (np taka jak z BMW) sterowana dwutorowo-
1. obwód - włączana razem z wentylatorem chłodnicy (jeden przewód więcej pod maską)

2. obwód - włączana razem z wentylatorem nagrzewnicy - pseudo ogrzewanie postojowe korzystające z ciepła silnika.


Ja tak mam i jest zayebiście.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Patent na schłodzenie silnika.
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 11, 2011, 17:09:16 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Dodatkowa pompa elektryczna może zakłócić zwykły obieg wody. Trzeba tutaj uważać. Jak miałem 1.4 też o tym myślałem ale jak miałem już tą pompe elektryczną w łapkach to sie okazało że jak nie ma prądu to woda leci wolniej :( ...była z mercedesa jakiegoś. Także trzeba uważać...

Do chłodnicy mam 2 wentylatory... w po jeździe wystarczy na 20 sekund włączyć i przytrzymac gaz na 2-3 tys obr a temepratura spada z 85 na jakieś 70. MOżna spokojnie gasić.
Druga sprawa to że nawet jak sie schłodzi do 70 to silnik potem i tak oddaje ciepło... po chwili znowu może być około 90 - zależy jak bardzo zagrzany.


Trzecia sprawa to że przy szybkiej jeździe na długiej prostej temp z 85 ( UAGA 85 to normalna temperatura u mnie podczas jazdy - w korkach łapie 90...95) spada mi w dół... nawet do 70. Termostat nie zdązy sie przymknąć a ciecz krąży.

To że nagrzejecie silnik do 80-85 i potem po bucie spada temp to znak że sie termostat otworzył chyba.