Autor Wątek: wymiana wspornika a zbieżność  (Przeczytany 3085 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wymiana wspornika a zbieżność
« dnia: Grudzień 13, 2011, 07:56:44 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Czy po wymianie wspornika przekładni kierowniczej (lub po zestawie naprawczym) trzeba ustawiać zbieżność kół?

Odp: wymiana wspornika a zbieżność
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 13, 2011, 10:25:15 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie trzeba ,nic sie nie zmienia
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: wymiana wspornika a zbieżność
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 13, 2011, 15:20:43 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
dzięki...
j*bać "fachowców"-naciągaczy...

Odp: wymiana wspornika a zbieżność
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 20, 2011, 22:42:48 pm »

Offline Pedrogsi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 431
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN CARO - 1,6 16V 96' PN ATU+ 2,0 8V 97'
A takie pytanie mam bo niechce zakładac nowego tematu! czy wsporniki bo sa oba typy z wąsem i bez! i czy one sie czyms roznia jakas długoscia dzwigni czy czyms szczegolnym prócz tego ze jeden ma wąs a drugi nie! bo chiałbym zamontowac ten bez wąsa tylko zastanawiam sie czy bedzie pasował skoro stary wspornik jaki mam to mam z wąsem! sprawdzał to ktos z was
The Worst Foe Lies Within The Self....

Odp: wymiana wspornika a zbieżność
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 20, 2011, 22:47:19 pm »

Offline Kris_phone_xp

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 208
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu'96 GLI Only PB WhiTe & RoSt & Omega A'92 + LPG with BLOS
Te wsporniki się niczym nie różnią, wąs to tylko ogranicznik skrętu. Jak masz nowy bez wąsa to odkręć te ramie i przełóż ze starego do nowego.
"Koło jest okrągłe i ma dwa końce"hahahah

Odp: wymiana wspornika a zbieżność
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 20, 2011, 22:55:16 pm »

Offline Mifumi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 430
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.4 Caro '96
Te wsporniki się niczym nie różnią, wąs to tylko ogranicznik skrętu. Jak masz nowy bez wąsa to odkręć te ramie i przełóż ze starego do nowego.
Ja zrobiłem identycznie jak wymieniałem wspornik, beż żadnych problemów.
Cytuj (zaznaczone)
wystarczy lekko obnizyc, zaspawac rozrzad [...] powinno wystarczyc na poczatek
  ______                             ______
/_|_____\.=[oo]=O=[oo]=./_____|_\
 ___                                          ___
[___]                                       [___]

Odp: wymiana wspornika a zbieżność
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 20, 2011, 23:26:51 pm »

Offline Pedrogsi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 431
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN CARO - 1,6 16V 96' PN ATU+ 2,0 8V 97'
tzn widzicie mi nawet chodzi by tego ogranicznika wogole nie miec! dlatego sie zapytałem czy sa bezproblemowo zamienne!
Dzieki wielkie za Info  <ok>
The Worst Foe Lies Within The Self....

Odp: wymiana wspornika a zbieżność
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 20, 2011, 23:41:11 pm »

Offline Mifumi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 430
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.4 Caro '96
A jak zdejmiesz ogranicznik to czasami koło nie ma okazji o coś ocierać?
Cytuj (zaznaczone)
wystarczy lekko obnizyc, zaspawac rozrzad [...] powinno wystarczyc na poczatek
  ______                             ______
/_|_____\.=[oo]=O=[oo]=./_____|_\
 ___                                          ___
[___]                                       [___]

Odp: wymiana wspornika a zbieżność
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 21, 2011, 00:09:04 am »

Offline Pedrogsi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 431
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN CARO - 1,6 16V 96' PN ATU+ 2,0 8V 97'
ja i tak bede zakładał wspomaganie wiec sie to wyrówna... tak jak w PN plusach na przkładni 
The Worst Foe Lies Within The Self....

Odp: wymiana wspornika a zbieżność
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 21, 2011, 00:16:31 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
To jeszcze ja zapytam, przymierzam się do wymiany tego wspornika i mówicie że można po prostu kupić ten bez wąsa, przełożyć wąs od siebie i niczym innym się to nie  różni? Dużo zabawy jest z przekładką? I czy nowy wspornik trzeba w środku nasmarować? Jeśli tak to jakim smarem? Nigdy tego jeszcze nie robiłem i wole się solidnie przygotować.

Odp: wymiana wspornika a zbieżność
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 21, 2011, 00:24:14 am »

Offline Mifumi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 430
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.4 Caro '96
Wąs można przełożyć bez problemu, sama wymiana jest lekko problematyczna z racji samych śrub i kombinowania z nakrętkami przy nich(śruba przechodzi przez podłużnicę i wychodzi przy komorze silnika, jakoś tak).
Bardzo przydatny jest ściągać do końcówek drążka kierowniczego, to jest główny problem.
Ja niczym nie smarowałem przy wymianie.
Cytuj (zaznaczone)
wystarczy lekko obnizyc, zaspawac rozrzad [...] powinno wystarczyc na poczatek
  ______                             ______
/_|_____\.=[oo]=O=[oo]=./_____|_\
 ___                                          ___
[___]                                       [___]

Odp: wymiana wspornika a zbieżność
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 21, 2011, 00:28:18 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Mifumi a gdzie się zaopatrujesz? Nowy z mototechniki widziałem na Ostrogórskiej za chyba 60 PLN, za to ten z wąsem już koło stówki :) w tym samym sklepie oczywiście. Czyli 4 dyszki za przekładke wąsa, nieźle :)

Odp: wymiana wspornika a zbieżność
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 21, 2011, 00:37:13 am »

Offline Mifumi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 430
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.4 Caro '96
Wspornik kupowałem u "Zycha" za 50zł, z krótkim wąsem(czy tam bez), ale nie wiem nawet czy to jakiś firmowy jest.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2011, 00:44:56 am wysłana przez Mifumi »
Cytuj (zaznaczone)
wystarczy lekko obnizyc, zaspawac rozrzad [...] powinno wystarczyc na poczatek
  ______                             ______
/_|_____\.=[oo]=O=[oo]=./_____|_\
 ___                                          ___
[___]                                       [___]

Odp: wymiana wspornika a zbieżność
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 21, 2011, 12:54:33 pm »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
Warto poszukać rzemiosła - o dziwo są lepsze nie ori - mają kalamitkę do ewentualnego smarowania i są na łożyskach a nie tych plastikowych pierścionkach.
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Odp: wymiana wspornika a zbieżność
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 24, 2011, 02:14:04 am »

tracer1990

  • Gość
Zbieżność wypadałoby ustawić po wymianie, bo skąd wiadomo, że nowy  wspornik jest identyczny jak stary? Zawsze może być jakaś niedoróbka.

Odp: wymiana wspornika a zbieżność
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 24, 2011, 02:21:44 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Ty chyba tego nigdy nie widziałeś albo zarabiasz na ustawianiu zbieżności.
Jaki ma wpływ wspornik na długość drążka ?
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.