Autor Wątek: Rozsypane jakieś łożysko w moście  (Przeczytany 3341 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rozsypane jakieś łożysko w moście
« dnia: Grudzień 15, 2011, 10:42:31 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Podczas jazdy z tyłu słychać głośne gwizdanie/szumienie, głośniejsze nawet niż wycie samej przekładni głównej chyba że prędkość jest akurat taka że przekładnia
wyje mocno. Podczas jazdy na luzie 5km/h słychać wyraźnie nierównomierne szumienie. Myślałem że to łożyska półosi ale wymiana nic nie dała.
Obstawiam że rozlatuje się coś na przekładni głównej. Zastanawiam się tylko co się stanie jak to się rozleci do reszty, czy mogę z tym bezpiecznie jeździć czy nie.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Rozsypane jakieś łożysko w moście
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 15, 2011, 21:31:51 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
W moście prócz łożysk na półosiach, masz dwa łożyska stożkowe na wałku napędzającym koło talerzowe mechanizmu różnicowego oraz dwa łożyska stożkowe kosza mechanizmu różnicowego.

Weź podnieś samochód z tyłu, żeby oba koła były w górze, zapal silnik, wrzuć piąty bieg, niech się koła kręcą, wyjdź z samochodu i hamuj kolejno do końca jedno koło tylne i drugie (wtedy przeciwległe będzie się obracać z prędkością dwa razy większą).
Jeśli hałas przy zahamowaniu jednego koła nie będzie się zmieniał w miarę hamowania danego koła - to hałasują łożyska kosza mechanizmu różnicowego albo wałka. Łożyska wałka można prewencyjnie dociągnąć, wystarczy odkręcić końcówkę wału napędowego od końcówki wałka, wziąć nasadkę nr 32 (czy 36, nie pamiętam już) i na zahamowanych tylnych kołach, dociągnąć nakrętkę wałka momentem jakieś 200 Nm (średnia z przepisowych 175-225 Nm wg książki).
Jeśli zaś hałasują łożyska kosza mechanizmu różnicowego, to zapewne straciły naciąg i kosz obija się w łożyskach. Tu pomaga tylko wyregulowanie mostu. Luz tych łożysk reguluje się poprzez rozciągnięcie obudowy mostu śrubą rzymską o wartość 0.2 mm i podkładanie podkładek dystansowych pod zewnętrzne pierścienie łożysk kosza mechanizmu różnicowego. Jest to o tyle kłopotliwe, że przy tej operacji reguluje się także luz międzyzębny przekładni głównej (0.15 czy 0.2 mm, nie pamiętam już), który sprawdza się na zębach koła talerzowego czujnikiem zegarowym.
W domowych warunkach jest to ciężkie do osiągnięcia, chociażby z racji braku przyrządu do rozciągania obudowy mostu a także i czujnika zegarowego. Ponadto, naciąg tych łożysk właściwie mierzy się dynamometrem, którego też raczej nikt w garażu nie posiada.
Bardzo mało jest w Polsce warsztatów, w których są specjaliści, umiejący poprawnie wyregulować naciąg łożysk wałka, położenie wałka względem koła talerzowego oraz położenie kosza mechanizmu różnicowego względem wałka oraz naciąg łożysk kosza i luz międzyzębny przekładni.

Najlepiej jest to opisane w książce p. inż. E. Kaima "Naprawa i eksploatacja samochodów FSO 1500", wydawnictwo WKŁ z 1990 roku.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Odp: Rozsypane jakieś łożysko w moście
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 15, 2011, 21:52:51 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Ja stawiam jednak na podporę wału. Miałem most z rozsypanym łożyskiem na ataku-wibracje i wstrząsy były bardzo duże, a odgłosów opisanych nie było.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Rozsypane jakieś łożysko w moście
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 20, 2011, 19:35:29 pm »

Offline kuuuba777

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 293
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.4 16V
do usunięcia
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2011, 18:25:43 pm wysłana przez kuuuba777 »

Odp: Rozsypane jakieś łożysko w moście
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 03, 2012, 11:26:48 am »

Offline Aetius

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1691
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI L-202 Polonez Atu+ 1.6 GSI 92U
u mnie podpora była wymieniana a hałas z tyłu jaki był taki jest, trochę pomogło wymienienie oleju w moście ale raczej nie były wymieniane uszczelki żadne :/ następnym razem jak będę u mechanika to niech on mi tam grzebie przy hamulcach a jak sobie konkretnie most uszczelnię bo się leje
Był:
1.6 GLE L115 Pn Caro
Jest:
1.4 GLI 16v L202 Pn Caro orciari / 1.6 GSI 92U Atu+ / Mazda 2.5 V6 / Saab 900i 2.0 LPG

Odp: Rozsypane jakieś łożysko w moście
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 04, 2012, 14:12:48 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
miałem zadać podobne pytanie odnośnie skrzyni od 132. biegi wchodzą dobrze, nie wyskakują ale na piątym biegu huczy miarowo. rozbierał ktoś taką skrzynię, co może w niej hałasować i czy da się to usunąć?
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.