W moście prócz łożysk na półosiach, masz dwa łożyska stożkowe na wałku napędzającym koło talerzowe mechanizmu różnicowego oraz dwa łożyska stożkowe kosza mechanizmu różnicowego.
Weź podnieś samochód z tyłu, żeby oba koła były w górze, zapal silnik, wrzuć piąty bieg, niech się koła kręcą, wyjdź z samochodu i hamuj kolejno do końca jedno koło tylne i drugie (wtedy przeciwległe będzie się obracać z prędkością dwa razy większą).
Jeśli hałas przy zahamowaniu jednego koła nie będzie się zmieniał w miarę hamowania danego koła - to hałasują łożyska kosza mechanizmu różnicowego albo wałka. Łożyska wałka można prewencyjnie dociągnąć, wystarczy odkręcić końcówkę wału napędowego od końcówki wałka, wziąć nasadkę nr 32 (czy 36, nie pamiętam już) i na zahamowanych tylnych kołach, dociągnąć nakrętkę wałka momentem jakieś 200 Nm (średnia z przepisowych 175-225 Nm wg książki).
Jeśli zaś hałasują łożyska kosza mechanizmu różnicowego, to zapewne straciły naciąg i kosz obija się w łożyskach. Tu pomaga tylko wyregulowanie mostu. Luz tych łożysk reguluje się poprzez rozciągnięcie obudowy mostu śrubą rzymską o wartość 0.2 mm i podkładanie podkładek dystansowych pod zewnętrzne pierścienie łożysk kosza mechanizmu różnicowego. Jest to o tyle kłopotliwe, że przy tej operacji reguluje się także luz międzyzębny przekładni głównej (0.15 czy 0.2 mm, nie pamiętam już), który sprawdza się na zębach koła talerzowego czujnikiem zegarowym.
W domowych warunkach jest to ciężkie do osiągnięcia, chociażby z racji braku przyrządu do rozciągania obudowy mostu a także i czujnika zegarowego. Ponadto, naciąg tych łożysk właściwie mierzy się dynamometrem, którego też raczej nikt w garażu nie posiada.
Bardzo mało jest w Polsce warsztatów, w których są specjaliści, umiejący poprawnie wyregulować naciąg łożysk wałka, położenie wałka względem koła talerzowego oraz położenie kosza mechanizmu różnicowego względem wałka oraz naciąg łożysk kosza i luz międzyzębny przekładni.
Najlepiej jest to opisane w książce p. inż. E. Kaima "Naprawa i eksploatacja samochodów FSO 1500", wydawnictwo WKŁ z 1990 roku.