Autor Wątek: Skośne amorki w MR93  (Przeczytany 2640 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Skośne amorki w MR93
« dnia: Listopad 15, 2004, 15:35:48 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Witka. Kolejny temat z cyklu szalone pomysły Bociana.

Tym razem wpadło mi do głowy aby do istniejącego zawieszenia w MR93 (szerokie caro na LUCASIE) dołozyć belkę z amortyzatorami od Plusa. Ogólnie chodzi o to żeby były po dwa amorki na stronę. Ciekawi mnie wasza opinia na ten temat. Jeśli chodzi o mocowanie tego czegoś to największy problem prawdopodobnie byłby z przyczepieniem samej belki do podowzia. Na moście (takim z Plusa) zwykłe amorki są na wysokości resorów a te skośne na samym dole wspornika. Przy odrobinie szczęścia jedne drugim by nie przeszkadały.

Zastanawia mnie tylko jedno jak ta modyfikacja sprawdziłaby sie w drodze. MOże byłaby to alternatywa dla stabilizatora i zmnieszyłoby się pływanie auta na zakrętach.

Czekam na opinie kolegów.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Sko?ne amorki w MR93
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 15, 2004, 16:28:41 pm »

Maciek#938

  • Gość
Pomysł autorski i raczej trudny do wykonania. Lecz wszystko jest możliwe przy odpowiednim nakładzie środków. Pytanie tylko czy dzięki takowemu rozwiązaniu właściwości trakcyjne auta ulegną poprawie ? Stabilizator wydaje się być pewniejszym rozwiązaniem i napewno o wiele łatwie go zamontować, do tego masz już utwardzone amorki, więc przy takim rozwiązaniu wiele więcej z Poldasa chyba już nie wyciągniesz.

Pozdrawiam

Sko?ne amorki w MR93
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 16, 2004, 07:42:58 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Szkoda że nie mam żadnego zaprzyjaŹnionego plusa. Bym oblookał wszystko dokładnie i porównał jakie są szanse na montarz. A o efektach zapewne dowiemy się dopiero po zainstalowaniu czegoś takiego w aucie.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Sko?ne amorki w MR93
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 17, 2004, 11:34:48 am »

Janek#1612

  • Gość
Hej Bocian - znowu coś kombinujesz przy tym biednym aucie! hehe  ;)
Ale do rzeczy
Szanse są mizerne. Po primo Amortyzatory w plusie są mocowane do mostu w tym samym miejscu co w zwykłym więc dołożenie jeszcze jednego sprawę skomplikuje (bo nie będzie chodził w osi) - nie mówiąc już o tym że nie zmieści się na śrubach.
Co do przyręcenia belki to kiedys ją odkręcałem ale nie odpowiem, bo zapomniałem jak to było (dwie śruby chyba).

Zresztą może zapodam zdjęcia z sesji fotograficznej stabilizatora to coś tam będzie widać.

A jeśli chodzi o ogólny zamysł takiego rozwiązania to mam takie same zdanie jak Maciek. Lepiej załóż sobie stabilizator od kombiaka (można nawet kupić w sklepie) tylko nie kupuj tych łączników, bo to porażka -  zamontuj go tak jak to zrobił Gordo albo ja (ja robiłem na licencji Gordo  ;)  + lekka zmiana)  i będziesz miał eleganckie prowadzenie auta w zakręcie.
Jeśli chodzi o łączniki to ja zrobiłem je z łączników staba przedniego i drążka reakcyjnego tylnego (jeden drążek na pół - i z tego mamy materiał do dwóch łączników).

Dochodzi do tego sprawa przyspawania do mostu blaszek do których przykręcasz staba + dorobienie podkładek dystanujących które opuszczają nam stabilizator aby nie wadził o obudowę dyfra z tyłu przy większym obciążeniu auta.

"Fabrycznych" łączników nie polecam gdyż są one zrobione bez pomyślunku przez co są one skazane na szybką destrukcję (stukają niemiłosiernie)

Narra

Sko?ne amorki w MR93
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 17, 2004, 12:07:57 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
To ja proszę tą sesję zdjęciową. A najlepiej jakiś artykuł. No i w ostateczności kto mi kupi stabilizator do kombiaka :(.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Sko?ne amorki w MR93
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 17, 2004, 14:47:49 pm »

OLO35

  • Gość
Maciek - czy mógłbyś opisać sposów wykonania łączników? szczególnie interesuje mnie górne mocowani i zgranie tego na śrubie z drażkiem reakcyjnym.

Sko?ne amorki w MR93
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 17, 2004, 15:32:18 pm »

Przemek#1844

  • Gość
Janek - napisz cos o tym! bo pomysla dobra jest

Sko?ne amorki w MR93
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 18, 2004, 10:40:13 am »

Janek#1612

  • Gość
Smaży się artykuł. A foty są wrzucone już w galerii strony