Autor Wątek: POLD20 Polonez Caro Plus 2.0 DOHC  (Przeczytany 21049 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

POLD20 Polonez Caro Plus 2.0 DOHC
« dnia: Grudzień 23, 2011, 21:51:31 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
No więc i ja pokaże tutaj swojego skromnego Poloneza. Na początek jego dane fabryczne i trochę historii:
Polonez Caro Plus 1.6 GSI rok produkcji 1998 kolor 92U.
Zakupiłem to auto w opłakanym stanie w 2008 roku. Znalazłem go pod jedna z kamienic w Tychach gdzie stał pod drzewem cały w liściach i w niektórych miejscach zaczął pojawiać zielony mech blacharsko również nie było za ciekawie. Właścicielka wcale o niego nie dbała. Auto było całe poobijane . Polonez czekał już na złom. Do kupna zachęcił mnie jego bardzo niski przebieg czyli 46000 km. Przez dwa lata przejechałem nim ponad 50 tys. km, i niestety pojawiło się bardzo dużo rdzy. Miałem wybór złom albo remont. Auto przed remontem prezentowało się tak:
a tu kilka zdjęć z remontu:




Auto zostało konkretnie zakonserwowane i pomalowane na dwa kolory, góra czarny z palety BMW a dół seryjny czyli 92U. Wykonałem przedłużenie maski(badlook).
Przy okazji włożyłem silnik 2.0 DOHC Fiata, na osprzęcie GSI. Zrobiłem też cały układ wydechowy z rury fi 60mm, końcowy tłumik również zrobiony samemu.
Tutaj filmik z hamowni na czerniewicach.
http://www.youtube.com/watch?v=WB8BrEyTwgA&context=C3e42a9fADOEgsToPDskK2PvFvXYH3Jo2Kj-XLckV4
Między czasie założone halogeny dalekosiężne WESEM HO2
oraz  światła do jazdy dziennej w lampie seryjnej
Po remoncie:

Mam jeszcze wiele planów odnośnie dalszych modyfikacji, o których będę pisał gdy coś zrobię.

A teraz proszę o opinie i krytykę.



« Ostatnia zmiana: Grudzień 23, 2011, 22:13:05 pm wysłana przez pold20 »
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: POLD20 Polonez Caro Plus 2.0
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 23, 2011, 22:17:39 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5163
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
No,a co tu krytykować?Należy Ci się pochwała za to,że nie oddałeś go jednak na złom,tylko zrobiłeś.Pierwszy raz widzę,jak to wyglądało wcześniej,ale teraz wygląda znacznie lepiej.Oczywiście można się przyczepić do wyglądu "powłoki lakierniczej" ale ja jestem ostatnią osobą,która się może do tego przyczepić,bo mój nie wygląda wcale lepiej  :P Malowanie czarno-srebrne wygląda dosyć fajnie.sam bym sobie zrobił taki dwukolorowy,ale jakoś mi żal mojego koloru  :-) Wielu innych na Twoim miejscu zapewne dawno oddało by go na złom,patrząc na to,jak wyglądał wcześniej,ale jednak Ty go zreanimowałeś i za to masz u mnie tzw. "szacun"  <lol> <lol>

Odp: POLD20 Polonez Caro Plus 2.0 DOHC
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 23, 2011, 22:22:12 pm »

Offline Misiek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 702
  • Płeć: Mężczyzna
  • HEBEL TEAM
    • 2010 Mercedes benz w204 c180 kompresor, 1993 FSO Polonez Caro 1.4 16v #wonskydziadek
Polonez widziany na czerniewicach. Nooo podziwiam twój zapał, zrobił w miare pozytywne wrażenie na mnie jak go zobaczyłem. Czekam na następne mody ;). Po rozmowie naszej, wywnioskowałem że może być ciekawie.
Caro Plusa 1.6 GLI 99 rok. Lubie dynamiczną i czasami agresywną jazdę
Cytryn Michał.

Odp: POLD20 Polonez Caro Plus 2.0 DOHC
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 23, 2011, 22:24:57 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Oczywiście można się przyczepić do wyglądu "powłoki lakierniczej"
Do tego przyznaję się bez bicia że powłoka lakiernicza nie jest najlepiej położona, ale przecież za pierwszym razem nic nie robi się idealnie.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: POLD20 Polonez Caro Plus 2.0 DOHC
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 23, 2011, 22:42:44 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3441
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Witaj. Rocznik mojego. Wszystkie prace sam wykonywałeś?? Powiedz mi ale bez urazy. Był aż tak przeżarty z przodu że wstawiałes mu całą belkę i fartuchy??  Fajnie ze go zatrzymałeś przy życiu i doprowadziłeś do stanu używalności:) On tak długo stał czy był po prostu totalnie zaniedbany , mimo nikłego przebiegu?/ pozdrawiam i zapraszam doskomentowania mojego.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: POLD20 Polonez Caro Plus 2.0 DOHC
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 23, 2011, 22:47:41 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Ja gdybym miał potrzebę wycięcia przodu tak jak kolega pold20 to pokusiłbym się o zrobienie przykręcanego pasa przedniego, żeby potem można było go demontować w razie potrzeby zmiany silnika :d
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: POLD20 Polonez Caro Plus 2.0 DOHC
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 23, 2011, 22:53:38 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Powiedz mi ale bez urazy. Był aż tak przeżarty z przodu że wstawiałes mu całą belkę i fartuchy??
Belkę i fartuch prawy wymieniłem ponieważ ktoś wcześniej coś tam robił chyba po jakiejś stłuczce i było to beznadziejnie podklepane i pomalowane byle jak. Nie mialo to wyglądu a i rdzy sporo na tym było. Wszystko robłem razem z bratem. On więcej stał niż jeździł u pierwszej właścicielki, a ona wcale o niego nie dbała. Wkońcu go postawiła pod kamienicą bo stwierdziła że pali około  20 litrów gazu. Jak się okazało zaraz po zakupie śruba regulacyjna od gazu była mocno wykręcona, i tak na oko ją dokręciłem i na pierwszej trasie już wyszedł mi 12 litrów. 
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: POLD20 Polonez Caro Plus 2.0 DOHC
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 23, 2011, 22:57:42 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Dodam jeszcze że na tym aucie uczyłem się spawać migomatem,  i jest to pierwsze auto w którym robiłem blacharkę.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: POLD20 Polonez Caro Plus 2.0 DOHC
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 23, 2011, 23:12:10 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3441
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
fajna historia. W sumie uratowałeś go od złomowiska. A silnik czemu zmieniałes?/ miałes już 2.0 , czy tamten zaniemógł>>> Jak Ci się teraz zbiera w sensie kwestii przyspieszenia itp:)
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: POLD20 Polonez Caro Plus 2.0 DOHC
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 23, 2011, 23:18:31 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Silnik z niego gdy wyjmowałem miał przejechane 97 tys km. Do tej pory jeździ u znajomego w atu plusie. Byłem z niego zadowolony, bez problemu 180 km/h wyciągał. 2.0 miałem z poloneza po bracie. Na 2.0 przyspiesza około 11- 12s do 100km/h. Teraz auto czeka na wiosnę pod dachem a dni FIAT DOHC w tym aucie też już są policzone.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: POLD20 Polonez Caro Plus 2.0 DOHC
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 23, 2011, 23:20:41 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3441
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Teraz auto czeka na wiosnę pod dachem a dni FIAT DOHC w tym aucie też już są policzone.

a zdradzisz czemu??/ coś mocniejszego w nim będzie siedzieć??
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: POLD20 Polonez Caro Plus 2.0 DOHC
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 23, 2011, 23:24:27 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
a zdradzisz czemu??/ coś mocniejszego w nim będzie siedzieć??
Po pierwsze to zaczyna domagać się remontu z racji progu na tulejach. A  po drugie co to jest 103,8 KM. Tyle info jak narazie jeśli chodzi o silnik.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 23, 2011, 23:34:54 pm wysłana przez pold20 »
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: POLD20 Polonez Caro Plus 2.0 DOHC
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 23, 2011, 23:34:44 pm »

Offline Mr.D

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1036
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + '99
Bez sensu wyciągnięty bad-look na światła, rejestracja jeśli nadal jest tak nisko to delikatnie mówiąc "nie wygląda" i na cholerę w nim 4 halogeny? Po bad-looku i malowaniu można pomyśleć że wygląda jak fast & furious ride ale z tymi halogenami chyba chciałby zostać all terrain look like Hilux mada faka. Parafrazując słowa klasyka "wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście, ważne pytanie: co chcę z tym Polonezem zrobić. A potem zacznij to robić."
"Cars have never been about brand association: it's about culture and expression. It's about the people, the scene, the community, and friends."   Mike Burroughs

"simple and clean look will never go out of style."    Elvis Skender

Odp: POLD20 Polonez Caro Plus 2.0 DOHC
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 23, 2011, 23:55:54 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)
Bez sensu wyciągnięty bad-look na światła, rejestracja jeśli nadal jest tak nisko to delikatnie mówiąc "nie wygląda"
Zrozum subtelną różnicę pomiędzy "nie podoba MI SIĘ" a "jest h*jowe"


Masa serca włożona w samochód...


A z tego silnika da się wyjąć więcej.. trzeba tylko wyrzucić nieszczęsny wtrysk..... i zamontować to do czego ten silnik został stworzony...
Dwa wielkie podwójne gaziory !

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: POLD20 Polonez Caro Plus 2.0 DOHC
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 24, 2011, 00:30:46 am »

Offline Mr.D

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1036
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + '99
"jest h*jowe"
Tak się robi bad-look:

"Cars have never been about brand association: it's about culture and expression. It's about the people, the scene, the community, and friends."   Mike Burroughs

"simple and clean look will never go out of style."    Elvis Skender

Odp: POLD20 Polonez Caro Plus 2.0 DOHC
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 24, 2011, 00:38:37 am »

Offline Arti28

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1011
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1996r. 1.6 16V GLI
Widziałem osobiście na Podkarpaciu   ;) Szacun za wkład pracy z takiej padaki zrobić potworka który łyka plastiki  :-) Maskę zrób jak Mr.D podsuwa pomysł  :)

Odp: POLD20 Polonez Caro Plus 2.0 DOHC
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 24, 2011, 01:14:06 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
było sens remontować taki śrut? żeby to był borek, albo chociaż wąskie caro.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: POLD20 Polonez Caro Plus 2.0 DOHC
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 24, 2011, 10:07:06 am »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Po to założyłem ten temat aby usłyszeć tą krytykę. Jeśli chodzi o wygląd to mnie osobiście się przedni zderzak w tym wydaniu nie podoba więc będzie przerobiony jak będę miał kasę. A jeśli chodzi o styl w którym przerabiam to zgadza się że jest to fast&furious bo mi się taki styl podoba. Wiem że większość zarzuci mi że to było modne 10 lat temu ale ja nie mam zamiaru poddawać się powszechnym trendom. Parę lat temu temu wszyscy podniecali się stylem fast&furious dziś uważają go za wieś tuning i  teraz przerabiają w stylu gleba, polerowana felga, lampy clear i to wszystko. Za  parę lat znów będą dzisiejszy tuning uważać  za wieś tuning.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: POLD20 Polonez Caro Plus 2.0 DOHC
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 24, 2011, 11:00:19 am »

Offline mrkita

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 203
    • FSO Polonez Caro 95
A mi sie akurat badlook zaj....iscie podoba.  Tamten jest taki delikatny bo przod tez raczej grzeczny bez zadnych wymyslnych dokladek, fakt ze to ladnie wyglada. Tak czy inak twoj pold zapowiada sie ciekawie;]

Odp: POLD20 Polonez Caro Plus 2.0 DOHC
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 24, 2011, 13:00:06 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Każde auto warto ratować, zwłaszcza gdy przedstawia dla właściciela wartość niematerialna, np: sentymentalną.
Też bym już pewnie spalił w lesie swojego strupa, ale jakoś tak mam go ponad osiem lat i się przywiązałem, Żona też go lubi.

Wracając do Twojego, to szacun za kompleksowe podejście do tematu blachy.
Taka robota mi się podoba. Co do jakości powłoki lakierniczej to się nie przejmuj. Każdy zaciek to podpis lakiernika ;)

Zdradzisz w stronę jakich silników pójdziesz?
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja