Podsumowanie dla aut tylnonapędowych
Montowanie lepszych opon z przodu
stabilniejsze hamowanie na mokrej i ośnieżonej nawierzchni,
bardziej komfortowa i bezpieczna jazda w długich zakrętach na suchej nawierzchni,
mniejsze "rzucanie" auta w zakrętach na suchej nawierzchni.
Wady montowania lepszych opon z przodu
gorsza przyczepność na starcie na powierzchni pokrytej śniegiem i lodem,
gorsze hamowanie w zakręcie na suchej i mokrej nawierzchni,
mniejsza odporność na aquaplaning podczas jazdy na wprost, w łukach i na zakrętach,
"zarzucanie" auta w zakrętach na mokrej nawierzchni.
Montowanie lepszych opon z tyłu
Zalety montowania lepszych opon z tyłu:
lepsze przyśpieszenie w zakręcie na pokrytej śniegiem nawierzchni,
lepsze hamowanie w zakręcie na suchej i mokrej powierzchni,
wyższa odporność na aquaplaning podczas jazdy na wprost, w zakrętach i łukach,
mniejsze "zarzucanie" auta w zakrętach na mokrej nawierzchni.
Wady montowania lepszych opon z tyłu:
mniejsza stabilność podczas hamowania na mokrej i pokrytej śniegiem i lodem nawierzchni,
gorsza przyczepność podczas jazdy w długich zakrętach na suchej nawierzchni,
uczucie "zarzucania' auta podczas jazdy na suchej nawierzchni.
Uważam, że jeśli kogoś nie stać na 4 zimowe opony, to powinien przesiaść się do komunikacji miejskiej, zrozumcie, że samochód to nie zabawka i na bezpieczeństwie się nie oszczędza!!
mozecie mnie za to hejtować czy jak to się teraz zwie, ale swojego zdania nie zmienię. Jeśli nie stać kogoś na utrzymanie auta, to niech go lepiej sprzeda i za to kupi sobie dobry rower.