Autor Wątek: Remont rozrusznika  (Przeczytany 4053 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Remont rozrusznika
« dnia: Styczeń 06, 2012, 22:59:26 pm »

Offline arek1995

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1997r 1,6 bosch/abimex/GSI
Witam
mam problem z rozrusznikiem,ostatnio często sie zawieszał.Dostałem od mechanika szczotki i tulejki.Wymieniłem je,miejsce na wirniku które się styka ze szczotkami przejechałem papierem ściernym, wyczyściłem wszystko, tulejki nasmarowałem,złożyłem wszystko do kupy i jest problem, wirnik bardzo ciężko chodzi.myślałem,że to tulejka jakaś lipna jest ale chyba chodzi ciężko przez to,że szczotki mocno dociskają do ... tych styków(tak to nazwe :) )
jak podłączałem rozrusznik do akumulatora to czasem zakręcił a czasem leciał dym z okolic szczotek.
Co może być przyczyną i jak to naprawić?
z góry dziękuje za pomoc :)
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

Odp: Remont rozrusznika
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 06, 2012, 23:29:01 pm »

Offline Adam B

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 146
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 81 1500 in progress
osiowo wprasowałeś tulejki ?? może krzywo wprasowałeś  i Ci trzyma

Odp: Remont rozrusznika
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 07, 2012, 01:53:42 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2985
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
wyjmij szczotki i zobacz jak się kręci bez.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Remont rozrusznika
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 07, 2012, 09:39:07 am »

Offline arek1995

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1997r 1,6 bosch/abimex/GSI
tulejki wbijalem, ale nie bezpośrednio młotkiem tylko znalazłem drewniany walec o tej samej średnicy i w niego uderzalem.
Spróbuje wyjąć szczotki,ale jeśli przez nie ciężko sie kręci to co z tym zrobić?
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

Odp: Remont rozrusznika
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 07, 2012, 11:13:05 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2651
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
poluzuj śruby spinające, często nierównomierny naciąg powoduje duże opory, wręcz uniemożliwiając obrót. dokręcaj śruby równomiernie. rozrusznik kręci się bardzo ciężko. cztery szczotki dociskane silnymi sprężynami trzymają wirnik mocno.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Remont rozrusznika
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 07, 2012, 12:02:31 pm »

szerszeń ;D

  • Gość
Słyszałem, że tego miejssca co styka szczotki nie wolno czyścić papierem ściernym i tulejki mają luźno chodzić tak żeby można było je palcem włożyć bez dobijania.Jak tulejka nie chce się założyć to należy ją rozwiercić.

Odp: Remont rozrusznika
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 07, 2012, 13:59:03 pm »

Offline markus

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 242
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez caro plus 1998 - 1,6 GSI mpi
Wez zdemontuj wirnik i na nie skreconym rozruszniku zobacz jak sam wirnik obraca sie w przedniej tulejce i to samo sprawdź jak obraca sie w tylnej tulejce . trzymasz wirnik w rece i obracasz nim w obudowach z tulejkami . Jak wszystko w porzadku zastosuj sie do wskazówek WRB i umiejetnie skrec sruby , zebyś nie skrecał nie rownomiernie i na skos. Przed wlozeniem do auta zrob probe  z akumulatorem , czy wszystko ok. bo szkoda czasu na mozolne ponowne skrecanie i wymontowywanie z auta.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 07, 2012, 17:21:42 pm wysłana przez markus »

Odp: Remont rozrusznika
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 07, 2012, 16:01:04 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Czy hamulec wirnika przy składaniu nie wyskoczył ze swojego miejsca?
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Remont rozrusznika
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 07, 2012, 18:15:16 pm »

Offline arek1995

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1997r 1,6 bosch/abimex/GSI
w górnej obudowie obraca się bez problemu.W dolnej,tej ze szczotkami ciężko,przez szczotki które za mocno naciskają.hamulec jest na swoim miejscu.spróbuję luźniej skręcić obudowe
A miejsce styku ze szczotkami przejechałem papierem bo było czarne.potem spryskałem sprężonym powietrzem i przeczyściłem benzyną
« Ostatnia zmiana: Styczeń 07, 2012, 18:21:57 pm wysłana przez arek1995 »
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

Odp: Remont rozrusznika
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 07, 2012, 19:44:52 pm »

Offline markus

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 242
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez caro plus 1998 - 1,6 GSI mpi
A moze rozrusznik ma uszkodzenie elektryczne wirnika lub stojana , bo skad niby ten dym i raz jak napisales w pierwszym poscie kreci a potem cisza. Sprawdz miernikiem  , moze cos wywnioskujesz.

Odp: Remont rozrusznika
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 07, 2012, 23:26:35 pm »

Offline arek1995

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1997r 1,6 bosch/abimex/GSI
Dym lecial dlatego bo szczotki sie tak jakby przypalaly.
Dzisiaj po raz kolejny rozmontowalem rozrusznik,wyczyścilem wszystko dokladnie.Przy okazji okazalo się że jeden z trzech przewodów które są przykręcone do szczotek byl przetarty na izolacji. Zaizolowalem go,nasmarowalem tulejki,wyczyścilem szczeliny między stykami wirnika,przeczyścilem wszystko benzyną,złożylem i dziala :D
Jutro montuję go w aucie i zobaczymy co z tego wyjdzie :P
Wql pochwalę sie,że kupilem sobie poloneza który stal pod blokiem przez 2 lata nieruszany i teraz bawie się w jego uruchamianie :)
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

Odp: Remont rozrusznika
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 08, 2012, 17:32:00 pm »

Offline arek1995

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1997r 1,6 bosch/abimex/GSI
Witam ponownie. zamontowałem rozrusznik,zakręcił może 2 razy i teraz tylko "cyka" bendix i tyle :(
Kontrolki przygasają
Czy to oznacza koniec dla tego rozrusznika?
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

Odp: Remont rozrusznika
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 08, 2012, 19:05:48 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Jak rozumiem napięcie akumulatora jest właściwe, a połaczenia kabli od akumulatora czyste? Nie bardzo wiem, jak może być że szczotki są dociskane za mocno. Tam się przecież nic nie reguluje. Albo wirnik się przyciera w tulejkach, albo coś źle poskładałeś. Musisz to wyjąć i jeszcze raz przejrzeć dokładnie. Ten rozrusznik to dość proste urządzenie...
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Remont rozrusznika
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 08, 2012, 19:53:45 pm »

Offline arek1995

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1997r 1,6 bosch/abimex/GSI
Akumulator jest sprawny i naładowany. Audi z silnikiem 1.8 odpalał bez problemu.
Już mam zamówiony rozrusznik,a ten zostawiam na części :)
Kuzyn go dzisiaj oglądał,pomierzył coś i stwierdził że "jest zwarcie na stojanie" cokolwiek to oznacza :P
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.