Autor Wątek: tłoki VVC a zwykła K seria  (Przeczytany 2901 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

tłoki VVC a zwykła K seria
« dnia: Styczeń 09, 2012, 15:03:01 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2891
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
orientuje sie ktos czy jest jakas roznica w tłokach miedzy silnikiem VVC a zwykla K seria?
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: tłoki VVC a zwykła K seria
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 09, 2012, 15:14:02 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3786
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Takie same. Dopiero w VVC160 były inne, bo przy tej mocy zaczęły pękać między pierścieniami. Tłoki ze 160tki były stosowane także w Tujbo.  :]
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: tłoki VVC a zwykła K seria
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 09, 2012, 15:26:15 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2891
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
inne pod wzgledem wytrzymalosci czy pod wzgledem wizualnym? bo mnie chodzi glownie o wyżłobienia na zawory
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: tłoki VVC a zwykła K seria
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 09, 2012, 15:31:56 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3786
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Jeśli chodzi o 160tki to pod względem wytrzymałości, mniejsze odstępy między pierścieniami. A co do wyżłobień pod zawory to nie mam pojęcia, bo w obu VVC zawory są takie same, tyle, że w głowicy wokół gniazd zaworowych są podfrezowania celem polepszenia przepływu przy niskich otwarciach.

VVC145 ma takie same jak podstawowe 1,8.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 18, 2013, 22:00:42 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: tłoki VVC a zwykła K seria
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 09, 2012, 15:34:43 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2891
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
VVC145 ma takie same jak podstawowe 1,8.
masz na mysli komory spalania?
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: tłoki VVC a zwykła K seria
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 09, 2012, 15:36:10 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3786
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Zwykłe tłoki : 1.6/1.8/VVC145

Tłoki mocniejsze : Turbo i 160tki.

"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: tłoki VVC a zwykła K seria
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 05, 2012, 12:45:24 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5203
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Dołączę się do tego tematu.Trafia mi się silnik vvc,nie wiem jakiej mocy,to niby jest z jakiegoś mg,nie wiem,nie widziałem.Da się z niego powywalać co nie potrzebne i podłączyć na zwykłym osprzęcie z 1.4?Jeśli tak,to co dokładnie wywalić i pozamieniać od 1.4?czy to będzie chodziło poprawnie?Zapalało,jeździło itd.Silnik ma niby 65000 mil przelotu,jest suchy.Mogę go wziąć z kolektorem wydechowym i może jeszcze coś się wytarga.Jak by ktoś kumaty mi coś poradził,to bym był wdzięczny  <prosi>

Odp: tłoki VVC a zwykła K seria
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 05, 2012, 13:02:29 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Może mi ktoś powiedzieć w czym jest taki wielki problem, żeby posadzić normalne VVC albo jakikolwiek silnik rovera na oryginalnym osprzęcie?
Nie da się kupić silnika z kluczykiem, czy jak?

Odp: tłoki VVC a zwykła K seria
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 05, 2012, 13:09:51 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5203
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
To nie jest problem,bo jak bym dobrze podziobał u kuzyna,to by mi wszystko co potrzebne opie*dolił,tyle że już zdążył poucinać kable przy kostkach,ale to by zlutował.Problemem jest zbyt duża moc na orginalny układ z poldka,a nie uśmiecha mi się kombinować ze skrzynią i mostem.120 KM by mi w zupełności wystarczyło.Dlatego pytam,co i jak trzeba by zrobić,żeby to chodziło na oprzyrządowaniu z 1.4

Odp: tłoki VVC a zwykła K seria
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 05, 2012, 22:53:50 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
To ja wezmę to VVC a ty dostaniesz moje 1,8 w zamian ;)...

Generalnie jak tak usilnie się upierasz na uwstecznianie tego silnika to zasadniczo trzeba zmienić głowicę na tą od 1,4 do tego jeden wałek z głowicy vvc oraz jeden od 1.6/1.8. Reszta to już standardowy swap.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.