Autor Wątek: temp 120 na wskażniku podczas gdy 90 w zbiorniku wyr.  (Przeczytany 2050 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

temp 120 na wskażniku podczas gdy 90 w zbiorniku wyr.
« dnia: Styczeń 11, 2012, 08:15:16 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
Może nikt mnie nie zabije z tgo powodu że to nie poldek tylko cinquecento ale mam  z nim maly problem i może ktoś podpowie

od momentu gdy go kupiłem mam ciągły problem z obiegiem plynu i jego temperaturą a mianowicie praktycznie zawsze zimny jest dolny wąż od chłodnicy pomimo że temp na wskażniku wynosi 120 st.
Wymieniłem termostat na nowy i odpowietrzylem układ - bez rezultatu ten sam objaw, więc postanowiłem wymienić czujnik temp dający sygnał na wskażnik - bez rezultatu. Wkońcu zaryzykowalem i mówie albo padnie uszczelka albo wiatrak się wlaczy. przy temp na wskaźniku 125 otworzył sie nowy termostat i po ok 1 min właczył się wiatrak na jakieś 10 sek i tak układ sobie pracował. Postanowiłem otworzyć zbiorniczek wyrównawczy i zajrzec czy plyn sie nie gotuje. Nie ma żadnych objawów bąbli. wlozylem termometr i termometr wskazał w zbiorniku 89 i 90 stopni podczas gdy na wskażniku jest nadal 120, zmierzyłem więc oriętacyjnie temp przy czujniku wyszla niższa 84 no bo wiadomo to na zewnatrz.
Czyżby walniety wskażnik? ktoś może ściągał wskazówe i źle załozył?
czy może być tak że temp w zbiorniczku będzie niższa o 30st niż w obiegu? w poldku takich jaj nigdy nie było . Czy podpiecie wskażnika w celu sprawdzenia (np polonez) da poprawny pomiar czy raczej są one inaczej skalowane.czytalem że czujnik w cinqo i poldku starego typu są jednakowe.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: temp 120 na wskażniku podczas gdy 90 w zbiorniku wyr.
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 11, 2012, 08:31:55 am »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
A może pompa wody nie chodzi ?? i grzeje się tylko część płynu bo nie ma obiegu ??
Albo są dwa obiegi i jeden jest cały czas zamknięty ... a Ty np mierzyłeś temp w jednym obiegu ... a czujnik w drugim ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: temp 120 na wskażniku podczas gdy 90 w zbiorniku wyr.
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 11, 2012, 09:15:34 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
pompa raczej  pracuje bo obieg przez nagrzewnice jest -ściągałem nawet na złaczce, węża żeby zobaczyć,  coś tam sie przelewa no chyba że byl to obieg grawitacyjny jak w piecu co. że pod wplywem wzrostu temp  powstaje  ciśnienie i  w  ten sposob wytważa obieg płynu. Podepne chyba inny wskażnik jak  będzie to samo to znaczy że cos jet  nie teges.  z pompą.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: temp 120 na wskażniku podczas gdy 90 w zbiorniku wyr.
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 11, 2012, 23:01:34 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
stawiam na wskazówkę i błędne założenie po demontażu, podepnij na próbę zegary z innego cieniasa.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: temp 120 na wskażniku podczas gdy 90 w zbiorniku wyr.
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 11, 2012, 23:07:33 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
raczej  wskaznik walniety ,ale dla pewnosci mozna wyjac czujnik temp i wlozyc go do szklanki z woda,ktora ma 90C ,
zmierzyc opor,
potem doprowadzic wode do wrzenia i zmierzyc opor,
mjac takie dwa punkty charakterystyczne wkrecic czujnik do auta i przy tych 120C na wskazniku zdjac wtyczke i zmierzyc opor,
jezeli bedzie nizszy niz przy 100C w czajniku to temp. silnika jest wyzsza niz 100C
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: temp 120 na wskażniku podczas gdy 90 w zbiorniku wyr.
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 11, 2012, 23:11:38 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Można też po sprawdzeniu jaki opór jest przy 90 i 100 stopniach podłączyć wskaźnik "na sucho" do 12V + opornik odpowiedniej wartości i sprawdzić jak pokazuje. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: temp 120 na wskażniku podczas gdy 90 w zbiorniku wyr.
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 11, 2012, 23:19:44 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Można też po sprawdzeniu jaki opór jest przy 90 i 100 stopniach podłączyć wskaźnik "na sucho" do 12V + opornik odpowiedniej wartości i sprawdzić jak pokazuje. :)
ale i tak trzeba go wkrecic spowrotem,wiec po co szukac opornika ;p ??
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: temp 120 na wskażniku podczas gdy 90 w zbiorniku wyr.
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 12, 2012, 07:53:19 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
wstepnie ściągnołem wskazówe i załozyłem tak aby wskazywala temp panującą w zbiorniku wyrownawczym.Dzisiaj wezme stary czujnik i zrobie tak jak pisze KGB do gara z wodą.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem