Autor Wątek: Caro plus po swapie rovera słabo działa ogrzewanie.  (Przeczytany 8853 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Caro plus po swapie rovera słabo działa ogrzewanie.
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 13, 2012, 22:46:42 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
tak myślę, a jak grzeje na postoju? jak się rozgrzeje do 90oC bo może termostat pierdzieli sprawę?
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Caro plus po swapie rovera słabo działa ogrzewanie.
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 13, 2012, 22:53:40 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5093
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Ja mam u siebie teraz tak podłączone.Wprawdzie aktualnie nie mam rovera,tylko gle,ale jak rover powróci,to zrobię tak samo.Wyjście płynu z głowicy przez zawór rozdzielający na nagrzewnicę i parownik.Płyn idzie na parownik,bez względu na położenie zaworu.Wywierciłem dodatkowy otwór w tulei zamykającej obieg,żeby po zamknięciu zaworu płyn szedł również na parownik,a po otwarciu odsłaniają się orginalne otwory i idzie na parownik i nagrzewnicę.Wszędzie panuje jednakowa temperatura  :-) :-)


Odp: Caro plus po swapie rovera słabo działa ogrzewanie.
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 16, 2012, 11:13:57 am »

Offline Łukasz_ERW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 372
  • Płeć: Mężczyzna
Podgrzewanie przepustnicy też masz w szeregu? Tak wynika z opisu podłączenia. Jeśli tak masz faktycznie to tam są przecież cieniutkie rurki i miałbyś za słaby obieg (jeśli faktycznie tak masz, w co wątpię w sumie).

Odp: Caro plus po swapie rovera słabo działa ogrzewanie.
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 16, 2012, 12:40:26 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A czy dogorywająca pompa wodna może wpływać na słabe ogrzewanie i powolne nagrzewanie całego silnika.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Caro plus po swapie rovera słabo działa ogrzewanie.
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 16, 2012, 13:12:54 pm »

piciek

  • Gość
raczej powinien się szybko nagrzewać, jakby pompa kiepskio działała, bardziej to wygląda na zapowietrzoną nagrzewnicę

Odp: Caro plus po swapie rovera słabo działa ogrzewanie.
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 16, 2012, 13:24:19 pm »

Offline Łukasz_ERW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 372
  • Płeć: Mężczyzna
Właśnie... zacznij od początku, czyli czy układ nie jest zapowietrzony. Korek sprawny?
w tamtym roku miałem właśnie tylko korek nieszczelny i zaczęły się jaja dziać - najpierw "zginęło" ogrzewanie, potem zaczął się gotować. Już myślałem, że HGF... Założyłem sprawny korek i jak ręką odjął do tej pory.

A w ogóle jaką on temp. osiąga? Może po prostu termostat do wymiany. Ale jak zimna chłodnica i wolno się nagrzewa to dziwne...
« Ostatnia zmiana: Styczeń 16, 2012, 13:27:07 pm wysłana przez Łukasz_ERW »

Odp: Caro plus po swapie rovera słabo działa ogrzewanie.
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 17, 2012, 23:38:54 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
No i skończy się uszczelką pod głowicą ale przy okazji dyskusji zadam jeszcze dodatkowe pytanka.

1. Jak dokładnie wygląda oryginalny układ chłodzenia w plusoroverach?

2. Gdzie jest wejście a gdzie wyjście plusowej nagrzewnicy czy to bez znaczenia?
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Caro plus po swapie rovera słabo działa ogrzewanie.
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 18, 2012, 20:36:36 pm »

Offline Łukasz_ERW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 372
  • Płeć: Mężczyzna
Wejście to wąż podpięty z tyłu silnika mniej więcej tam, gdzie początek metalowej rurki idącej w stronę przodu silnika pod kolektorem ssącym.
Wyjście - do tej samej rurki tylko bliżej przodu, jakoś kawałek przed odejściem wężyków podgrzewania przepustnicy.
Zaznaczam, że ja tak mam i nie mam 100% pewności, że tak ma być, ale grzeje dobrze.

Odp: Caro plus po swapie rovera słabo działa ogrzewanie.
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 24, 2012, 23:13:01 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
No i silnik po hgfie znowu jeździ ale dalej jakoś tak powoli się zagrzewa...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Caro plus po swapie rovera słabo działa ogrzewanie.
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 25, 2012, 00:01:26 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Gdyby pompa nie działała to motor by sie przegrzewał, a ze sie nie przegrzewa to znaczy ze jest ok. Parownik wpiety szeregowo z nagrzewnica i dobrze nie ma efektu ze wieksza czesc płynu idzie przez parownik bo jest krótsza droga i mniejsze opory. Jezeli masz wyjscie z tej rurki z tyłu jak normalnie w roverze to spróbowałbym ja jakos zagiac pomiedzy wyjsciem a wejsciem -moze byc tak ze wieksza płynu idzie ta rurka, jak ja zagniesz troche to przy mniejszym przekroju wieksza czesc pojdzie na ogrzewanie wnetrza i parownik i powinno byc dobrze. Przed swapem ta nagrzewnica dzałała ok czy tez "tak sobie" ?
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Caro plus po swapie rovera słabo działa ogrzewanie.
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 25, 2012, 12:34:19 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Szczerze to nie pamiętam jak dawała radę przed swapem. Niemniej jednak co mnie zastanawia to sama szybkość nagrzewania. Przewód wejściowy do termostatu robi się ciepły po kilku minutach od uruchomienia na wolnych obrotach. jak płukałem układ chłodzenia to po zalaniu pustego obiegu ziną wodą z kranu auto pyrkotało dobrze ponad pół godziny na PB i z wyłączonym wiatrakiem ogrzewania zanim włączył się wiatrak na chłodnicy. Sama chłodnica rozgrzewała się powoli i nierównomiernie czyli ciepło z góry zimno z dołu. Wejście dużego obiegu na termostat zimne przez bardzo długi czas...

Swoją drogą jakiś dziwny ten motor jest. po kupnie (jakieś 10 lat temu) jeździłem nim dobre pół roku zanim nie zmusiłem (auto po jeździe 25km jeszcze stało z 10 minut na obrotach a był czerwiec...) wiatraka do włączenia. Nawet latem w korkach pracujacy wiatrak to była rzadkość.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Caro plus po swapie rovera słabo działa ogrzewanie.
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 25, 2012, 15:20:58 pm »

Offline Łukasz_ERW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 372
  • Płeć: Mężczyzna
A parownik dobrze się nagrzewa? Chodzi poprawnie na gazie? Bo jeśli tak to musi i nagrzewnica być gorąca skoro w szeregu jest. A wtedy ---> klapki. Niektórzy podobno wyrzucają całkiem tę rurkę wzdłuż silnika - wtedy cały płyn z tyłu silnika (oczywiście oprócz grubej rury na chłodnicę) poszedłby Ci na nagrzewnicę i reduktor.

Odp: Caro plus po swapie rovera słabo działa ogrzewanie.
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 25, 2012, 22:22:48 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
jeszcze przed HGFem przerobiłem układ na taki że równolegle z nagrzewnicą zrobiłem by-pass w ten sposób że między dwa trójniki 16 wsadziłem nakrętkę M8. Taki sam patent mam w borku a tam ogrzewanie działa super. Sam parownik został szeregowo tuż przed wejściem do termostatu. Żona stwierdziła że nagrzewa się nieco lepiej niż przed HGFem. niemniej jednak problemem nie jest nagrzewnica bo jak silnik ma tą swoją temperaturę to powietrze jest konkretnie ciepłe (zależnie z której kratki - im dalej od środka auta tym zimniej ale to oczywista biorąc pod uwagę długość przewodów wentylacyjnych). Zastanawia mnie jedno dlaczego on tak wolno nabiera temperatury mimo że wszystko wygląda na sprawne...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Caro plus po swapie rovera słabo działa ogrzewanie.
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 26, 2012, 00:48:44 am »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
A może chłodnica przytkana? I słaby przepływ ma?
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Caro plus po swapie rovera słabo działa ogrzewanie.
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 26, 2012, 08:39:02 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A może chłodnica przytkana? I słaby przepływ ma?
Ale chłodnicy to może nawet nie być dopóki termostat jest zamknięty.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Caro plus po swapie rovera słabo działa ogrzewanie.
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 26, 2012, 23:02:27 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
ale już tak myślę o tym że może jak się otworzy termostat to słabo puszcza i wolny obieg ma woda i się wychładza... a ta rurka metalowa pod ssącym nie przy pchana?
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v