Autor Wątek: Zimny rower po minucie słabnie.  (Przeczytany 2491 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zimny rower po minucie słabnie.
« dnia: Styczeń 16, 2012, 23:43:41 pm »

Offline Ślimak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V, Polonez Atu 1.6 16V
Skoro jest temat typu " rover pomocy " to się podłączę :)

Posiadam dwa podroverki, 1.4 i 1.6... no i jest taka sytuacja: silnik 1.4 po odpaleniu jak jest całkowicie zimny przez pierwszą minutę pracuje normalnie a po upływie minuty zaczyna tak pracować jak by nie miał siły, nie idzie ruszyć prawie bo przygasa, jak by miał gęsty olej czy coś... jak już uzyska 70 stopni temperatura cieczy to znów chodzi normalnie!

W silniku 1.6 w drugim poldroverku w ogóle nie ma takich objawów...

Co o tym sądzicie?

/wydzieliłem wątek jako że poruszona kwestia jest ciekawa i rozwojowa - bocian
« Ostatnia zmiana: Styczeń 17, 2012, 08:09:07 am wysłana przez Bocian_s#313 »
Polonez 1.4 16V DOHC

Odp: Zimny rower po minucie słabnie.
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 17, 2012, 08:04:32 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
przez pierwszą minutę pracuje normalnie a po upływie minuty zaczyna tak pracować jak by nie miał siły, nie idzie ruszyć prawie bo przygasa, jak by miał gęsty olej czy coś... jak już uzyska 70 stopni temperatura cieczy to znów chodzi normalnie!
Dwie opcje. Albo czujnik temperatury, albo sonda lambda...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Zimny rower po minucie słabnie.
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 17, 2012, 09:56:00 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Mój nie miał siły ruszać zimny, gdy świece miałem okopcone - było to skutkiem jazdy na odpiętej sondzie, czyli na bogatej mieszance.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Zimny rower po minucie słabnie.
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 17, 2012, 20:14:52 pm »

Offline Ślimak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V, Polonez Atu 1.6 16V
Świece zapłonowe są białe... Zaznaczam że poldroverek jest na gazie ale to bez różnicy bo przy zapaleniu na gazie czy benzynie jest tak samo... zmieniłem świece, przewody, kopułkę a nawet cewkę zapłonową.... Przekładałem komputery z poldroverka 1.6 do tego 1.4 i nic...

zero pojęcia na ten temat...
Polonez 1.4 16V DOHC

Odp: Zimny rower po minucie słabnie.
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 17, 2012, 20:52:00 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
No to proponuję Ci kontynuować skoro masz pomiędzy czym przekładać. Każdy czujnik po kolei i test. Łącznie z sondą lambda.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Zimny rower po minucie słabnie.
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 17, 2012, 21:09:57 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Podmień czujnik położenia wału.

i wiecej pomysłów nie mam.. chyba ze TPS albo podciśnienie na kompa

Odp: Zimny rower po minucie słabnie.
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 17, 2012, 22:53:23 pm »

Offline Ślimak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V, Polonez Atu 1.6 16V
jeździłem na podłączenie komputera i było parę błędów ale zostały usunięte oraz sprawdzone czy one nie powracają... gdyby sonda lambda to na benzynie sporo by palił a spalanie mieści się w 7/8 litrów benzyny i koło 10 litrów gazu ale gaz to kwestia regulacji...

od czasu do czasu kiedy tak słabnie po odpaleniu to nie pracuje na wszystkie cylindry...
Polonez 1.4 16V DOHC

Odp: Zimny rower po minucie słabnie.
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 18, 2012, 08:37:24 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Dwie opcje. Albo czujnik temperatury, albo sonda lambda...
Zapomniałem jeszcze o opcji nr 3. Umierająca pompa paliwa. jak silnik zimny to potrzeba więcej paliwa a słaba pompka nie wyrabia. Jak silnik się rozgrzeje to zapotrzebowanie na paliwo mniejsze więc jakoś to ogrania. Stąd też może być to małe spalanie bo zimny silnik ciągle jedzie na biednej mieszance.

Tyle że moje opcje raczej dotyczą samego paliwa. Na LPG nie powinny występować, chyba że masz jakąś super instalację silnie związaną z pracą ECU benzyny (sekwencja). Przy zwykłym LPG może masz parownik do regeneracji albo ustawiony dobrze na ciepłym silniku co może się objawiać słabszą jego pracą jak jest zimny.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 18, 2012, 08:42:07 am wysłana przez Bocian_s#313 »
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Zimny rower po minucie słabnie.
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 18, 2012, 10:22:42 am »

Offline Ślimak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V, Polonez Atu 1.6 16V
Ale na pewno była by jakaś minimalna odczuwalna różnica między benzyną a LPG a tutaj nie ma nic...

Instalacja jest zwykła z nakładką na przepustnicę
Polonez 1.4 16V DOHC

Odp: Zimny rower po minucie słabnie.
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 18, 2012, 10:36:17 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Instalacja jest zwykła z nakładką na przepustnicę
A na śrubę czy ze sterownikiem i silniczkiem krokowym.

Zmierz kompresję na zimnym i ciepłym. Może silnik ci się doszczelnia po rozgrzaniu.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Zimny rower po minucie słabnie.
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 18, 2012, 21:39:24 pm »

Offline Ślimak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V, Polonez Atu 1.6 16V
no sprawdzę...

a jakie są objawy kiedy uszczelniacze zaworowe są padnięte?
Polonez 1.4 16V DOHC

Odp: Zimny rower po minucie słabnie.
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 18, 2012, 21:49:16 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Wpieprza olej jak szpak wiśnie :P
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Zimny rower po minucie słabnie.
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 19, 2012, 10:34:33 am »

Offline Ślimak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V, Polonez Atu 1.6 16V
kurde... no bierze olej... zmieniałem pierścienie tłokowe z miesiąc temu i dało to tyle co nic...

ale przed zmianą pierścieni też na zimnym silniku zachowywał się tak jak wcześniej pisałem :)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 19, 2012, 10:37:03 am wysłana przez Ślimak »
Polonez 1.4 16V DOHC

Odp: Zimny rower po minucie słabnie.
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 19, 2012, 10:42:35 am »

Offline Ślimak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V, Polonez Atu 1.6 16V
tak dotarłem na benzynie elegancko :) silniczek takiego kopa ma teraz aż miło :):):) na zimno jest za nim biało normalnie... jak się zagrzeje to nie...

kolejne odkrycie dzisiaj... mianowicie kiedy dzisiaj po odpaleniu i chwilowym postoju silnik zgasł, ponowne jego odpalenie było ciężkie ale zapalił i pracował równo i normalnie...
« Ostatnia zmiana: Styczeń 19, 2012, 15:27:35 pm wysłana przez Ślimak »
Polonez 1.4 16V DOHC