Witam. W związku z tym że od dłuższego przeglądam forum i klimat strony przypadł mi do gustu zdecydowałem się przedstawić swoje auto.
Polonez od 1995 roku czyli chwili opuszczenia fabryki do dnia dzisiejszego jest jak członek mojej rodziny. Początkowo napędzał go silnik 1.6 GLE, wóz poruszał się na opcjonalnych alusach 13'. Później nastąpiły zmiany, które każdy zauważy na zdjęciach poniżej. OHV zastąpiła dwuwałkowa jednostka fiata o pojemności dwóch litrów na gaźniku, potem zastąpiona motorem na wtrysku z liźniętą głowicą i garbatymi tłokami. Skrzynia biegów wraz z wałem napędowym pochodzą z Argenty Volumex. Auto porusza się zamiennie na 16' felgach Borbet, 15' Fondmetal obutych w drogowe slicki lub 14' motylkach (zima). Tarcze przednie wraz z klockami pochodzą z Argenty 2.0 i.e, natomiast jarzma z Lancii. Wnętrze jest wyposażone w komplet Groclinów standard, elektryczne szyby, lusterka i grzane stołki oraz audio: jednostka sterująca Alpine CDA 9835R, dwa wzmacniacze Alpine V12 serii monoblock 2x300W rms, skrzynie Cervin Vega 2x30cm. Zawias nie jest obniżony (celowo), jest tylko utwardzony czterema gazami. Żeby nie zanudzać, w wielkim skrócie to najistotniejsze zmiany i modyfikacje, chociaż na przestrzeni lat można by doszukać się ich o wiele więcej. Na następny sezon planuję daleko idące modyfikacje zespołu napędowego, ale o tym jak już wszystko będzie gotowe, żeby nie robić niepotrzebnych gawęd

Pozdrawiam wszystkich.














Archiwalna wersja filmowa:
http://www.youtube.com/watch?v=FJX9ACIxDEchttp://www.youtube.com/watch?v=oli6sphrwrE&feature=related