Autor Wątek: Znowu cyrk z układem chłodzenia w roverku :/  (Przeczytany 6819 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Znowu cyrk z układem chłodzenia w roverku :/
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 10, 2012, 17:12:58 pm »

Offline Łukasz_ERW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 371
  • Płeć: Mężczyzna
A to Kuler K2 jest zły? Macie jakieś dowody na to?

Jakoś nie chce mi się wierzyć, że normalny markowy płyn (żaden marketowy siuwaks czy inny chiński no name), na którym jeżdżę drugim samochodem już parę lat, nagle tak po prostu sobie zamarzł.

Poza tym, gdyby już miał zamarzać to raczej w zbiorniczku byłoby coś widać, a ja tam widziałem normalną rzadką ciecz, żadnej kaszy czy czegoś gęstszego jak niektórzy piszą - po prostu nic nie wzbudziło moich podejrzeń. Tak więc byłoby co najmniej trochę dziwne gdyby nie zamarzło w zbiorniczku, a zamarzło w silniku, i to tak całkiem na lód, że przez wiele prób rozgrzewania silnika do 90* by nie puściło, a za 3 dni rano od razu się ładnie równomiernie nagrzewnica i parownik rozgrzewa.

Odp: Znowu cyrk z układem chłodzenia w roverku :/
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 09, 2013, 13:36:12 pm »

Offline maciek89

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
Mam pewien problem podczas mrozów który się objawia ciekawym zjawiskiem, a mianowicie silnik odpalam na benzynie, rozgrzewam i przełączam na gaz dopiero jak termostat puści. Podczas jazdy silnik łapie normalnie temperaturę nieco ponad 90*C, ale po włączeniu ogrzewania temperatura niebezpiecznie rośnie i zdarzyło się 2x że mi się zagotował na włączonym ogrzewaniu. Jak wyłączę ogrzewanie, albo zmniejszę do połowy, to po 1-2 minutach temperatura spada do normalnej. Taki trochę paradoks, bo włączenie ogrzewania powinno powodować dodatkowe schłodzenie silnika, a ten się grzeje niesamowicie, to samo w trasie się dzieje przy większych prędkościach i przy dużych mrozach. Jeszcze mam pytanie czy w plusach regulator temperatury nawiewu reguluje przepływ płynu chłodniczego przez nagrzewnicę, czy reguluje przepływ powietrza przez nią ? bo mam starsze wydanie Morawskiego gdzie są minusy opisane.

Odp: Znowu cyrk z układem chłodzenia w roverku :/
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 09, 2013, 14:17:34 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Jeszcze mam pytanie czy w plusach regulator temperatury nawiewu reguluje przepływ płynu chłodniczego przez nagrzewnicę, czy reguluje przepływ powietrza przez nią ?
Reguluje przepływ powietrza przez nią. Obieg jest cały czas przez nagrzewnicę puszczony.

Więcej nie napiszę, bo nie mam pojęcia co powoduje u Ciebie tak dziwne objawy.

Dotykałeś wszystkie przewody chłodnicze ? Są ciepłe ? Może gdzieś jest jakaś niedrożność ? Może ma to związek z termostatem ? Ciężko mi powiedzieć, niech się wypowie ktoś kto miał taki problem :)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Znowu cyrk z układem chłodzenia w roverku :/
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 09, 2013, 15:07:12 pm »

Offline Młody#

  • To jest bardzo ładny polonez
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 905
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.5C / 125p
Chopy , jakos moje roverki , i inne auta latały na kulerze i nic sie nie działo , nic a nic.
Poloneza, za milion czterysta?

Odp: Znowu cyrk z układem chłodzenia w roverku :/
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 09, 2013, 18:44:28 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Maciek89, jak jest wpięty parownik-pytanie pierwsze, drugie jaki jest termostat (temperatura otwarcia)
objawy wskazują na termostat zbyt póżno otwierający się.
A to, że w roverze włączenie ogrzewania powoduje wzrost temp silnika, to akurat normalna sprawa, przy termostacie na powrocie
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Znowu cyrk z układem chłodzenia w roverku :/
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 10, 2013, 02:06:44 am »

Offline maciek89

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
Skoro płyn chłodniczy cały czas przepływa przez nagrzewnicę, nawet na wyłączonym ogrzewaniu to oznacza to, że nie jest to wina nieodpowietrzonego układu chłodzenia. Około 2 miesiące temu termostat był wyciągany w celu wymiany o-ringu na jego obudowie bo tam ciekło, i przy okazji był on czyszczony w rozpuszczalniku ekstrakcyjnym w celu usunięcia mazi po hgf-ie, który oczywiście został naprawiony, ale to ponad rok temu. Z tego co sobie przypominam na termostacie pisało 88, więc pewnie przy takiej temperaturze zostaje on otwarty. Przypadłość ta dotyczy tylko niskich temperatur zimowych, w lecie nie zdarzyło mi się go zagotować, a w zimie jak go na spokojnie nie zagrzeję, tylko przy 70*C zostanie wysilony pod górkę to lubi sobie wypluć trochę płynu. Parownik nie pamiętam jak jest wpięty, ale jutro przeanalizuję i dam znać. Dziś pośmigałem dość ostro, trochę obrotów dostawał i na połowie ogrzewania temperatura w normie.  Nie rozbierałem jeszcze nigdy nagrzewnicy, a myślę że należało by ją przeczyścić rozpuszczalnikiem i innymi specyfikami, może to też by poprawiło grzanie w kabinie. Jeszcze rozważam możliwość uszkodzonego nieco korka w zbiorniczku wyrównawczym, ale raczej odpada, bo wtedy w ogóle by się nie dało jeździć, a węże raczej twarde po nagrzaniu, jeszcze sprawdzę dokładnie przy najbliższej okazji. Dzięki wszystkim za odpowiedzi, wygląda na to że to wina termostatu który ma zbyt wysoką temperaturę otwarcia, aczkolwiek nie wykluczam jeszcze innych przyczyn ; -)
« Ostatnia zmiana: Luty 10, 2013, 02:13:35 am wysłana przez maciek89 »

Odp: Znowu cyrk z układem chłodzenia w roverku :/
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 10, 2013, 09:14:22 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Czyli wszystko jest dobrze, prócz temperatury termostatu. Właśnie przez takie akcje jak u ciebie, powinno się stosować termostat 82st, a nie 88.
Zmień i problem zniknie
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Znowu cyrk z układem chłodzenia w roverku :/
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 10, 2013, 12:18:28 pm »

Offline melon

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 41
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ 1.4 16v
Ja mam 88stopni i żadnych problemów nie ma. Nie mam nagrzewnicy, podczas jazdy cały czas grubość kreski pod 90, wentylator włącza się grubość nad 90. Żadnych wyższych temperatur nie łapie nawet przy wysokim kręceniu. 

Odp: Znowu cyrk z układem chłodzenia w roverku :/
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 10, 2013, 22:20:47 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
auto stało parę dni na dużym mrozie. (ciach) parownik (wpięty w szereg z tą rurką przy termostacie),
1. Badziewny płyn skoro zamarza.
2. Jeśli od razu jechałeś na LPG to reduktor dodatkowo zatkał mały obieg. Czyli silnik pracował bez obiegu wody. Te półtora litra w bloku zagotowało siechyba dość szybko?
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Znowu cyrk z układem chłodzenia w roverku :/
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 11, 2013, 00:53:42 am »

Offline Łukasz_ERW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 371
  • Płeć: Mężczyzna
Kuler zielony jest badziewny? I skąd pewność, że zamarzł? W zbiorniczku był idealną cieczą, w wężach tak samo (żadnej kaszy, grudek ani nic), więc jeśli tutaj nie zamarzł to w bloku zamarzł?

W tym roku problem nie wystąpił, ale nie było aż takich mrozów no i jeździ praktycznie codziennie.

Odp: Znowu cyrk z układem chłodzenia w roverku :/
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 11, 2013, 08:57:55 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
w reduktorze. On naprawde pobiera dużo ciepła! A przy zamkniętym termostacie w roverzee nie ma innego obiegu.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9