Autor Wątek: dołożenie śruby do krokowca w 2 gen. ?  (Przeczytany 5877 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

dołożenie śruby do krokowca w 2 gen. ?
« dnia: Luty 10, 2012, 15:48:27 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
Witam. Mam u siebie 2 generacje LPG, która pali ciut za dużo w mieście(19L :( )
Gdzieś obiły mi się o uszy patenty w postaci drugiej śruby przed lub za krokowcem która troche ogranicza dopływ przy maksymalnym otwarciu krokowca.
Czy ktoś może wypowiedzieć się na temat takiego rozwiązania ?

Odp: dołożenie śruby do krokowca w 2 gen. ?
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 10, 2012, 16:34:34 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Widziałem takie patenty, ale są bez sensu...
Dobra regulacja wszystko załatwi
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: dołożenie śruby do krokowca w 2 gen. ?
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 10, 2012, 17:08:20 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zrobic z IIgen  I i 1/2 ,hehe
czego to ludzie nie wymysla,jak im sie ustawic porzadnei nie chce
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: dołożenie śruby do krokowca w 2 gen. ?
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 12, 2012, 22:34:21 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
patenty w postaci drugiej śruby przed lub za krokowcem która troche ogranicza dopływ przy maksymalnym otwarciu krokowca.
Takie patenty są powszechne, w moich obu plusach tak jest. KGB, jak powinno wyglądać regulowanie takiej instalacji? Regulacja napięcia membrany? Jak pojechałem do gazowników na regulację, to tylko popatrzyli na analizator, a jak stwierdziłem, ze słaby, to odkręcili na śrubie.  Za test, czy silnik krokowy (u mnie) chodzi jeszcze się nie zabrałem, a fachowcom nie ufam - kasę biorą, a nic nie zmienią
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: dołożenie śruby do krokowca w 2 gen. ?
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 12, 2012, 22:41:20 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a ty masz sterownik na normalnym krokowcu i dolozona srube ,czy krokowca ze swuba sterowanego minil lambdo lub stagiem 2L ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: dołożenie śruby do krokowca w 2 gen. ?
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 12, 2012, 23:22:05 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
a ty masz sterownik na normalnym krokowcu i dolozona srube ,czy krokowca ze swuba sterowanego minil lambdo lub stagiem 2L ?
Parownik Tecno, śruba jest w połowie węża, krokowiec przy parowniku, ogólne mam wrażenie, że jest to strasznie siermiężne. Jakiś sterownik Lambda gas jest. Chyba porobię zdjęcia dla lepszego zobrazowania
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: dołożenie śruby do krokowca w 2 gen. ?
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 12, 2012, 23:57:24 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tak zrob zdjecia ,moze masz autronica
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: dołożenie śruby do krokowca w 2 gen. ?
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 13, 2012, 20:43:51 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Tak to wygląda, jeśli chodzi o śrubę, która dławi bardzo moc, a niespecjalnie zmniejsza zużycie



Uploaded with ImageShack.us
Tak zaś wyglądają sterowniki i emulatory



Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
Całość nie zachwyca pracą, na mrozach bierze 16 l/na 100 km, trasa 11 w lecie, co moim zdaniem jest dużym zużyciem. Krecenie śrubą ogranicza i tak niezbyt wielką moc i TROCHĘ zużycie gazu. Parownik nieznanej mocy; nie ma naklejki, więc nie wiem, czy 70 czy 100 kW
« Ostatnia zmiana: Luty 13, 2012, 20:48:28 pm wysłana przez altowiolista »
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: dołożenie śruby do krokowca w 2 gen. ?
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 13, 2012, 23:09:32 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
To nie będzie działać. Nie ma co nawet się zabierać za to. Parownik też jest kiepski.
Zainwestuj 300zł w nowe lub mniej w używane części ( parownik i sterownik) i miej dobrą II gen lub 600-800zł i założ IV gen.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: dołożenie śruby do krokowca w 2 gen. ?
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 16, 2012, 08:18:33 am »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
Witam, dokonałem pomiaru napięcia na sondzie, i jest tak że skacze od 0,1 V do ok 1,1V na przemian tak co jakieś 3-4 sekundy. Wydaje mi się że to trochę zbyt szeroki zakres, stąd może przyczyna zbyt dużego spalania. ?? W kwestii dołożenia na próbę śruby zamiast silniczka krokowego mam pytanie. Ponieważ mój parownik BRC nie ma nigdzie (a przynajmniej nie widzę) śruby do regulacji napięcia membrany tzn mieszanki na obrotach jałowych. Czy w takim przypadku da się 'wymusić' 1 generację?

Tu zdjecie mojego parownika : Czy jest tam gdzies ukryta sruba do regulacji ?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2a3990cde4bbe00b.html
« Ostatnia zmiana: Luty 16, 2012, 12:30:16 pm wysłana przez bisz »

Odp: dołożenie śruby do krokowca w 2 gen. ?
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 17, 2012, 15:10:15 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Całość nie zachwyca pracą, na mrozach bierze 16 l/na 100 km, trasa 11 w lecie
masz caly zestaw BRC ,czyli nic z tego nie bedzie - tak jak pisze Zoltan,
mozna sie bawic w czyszczenie,regenerowanie parownika,
regulacje Blitza na sonde ,ale mozna nie uzyskac zadnych pozywtywnych efektow,
albo wymieniasz to ,nawet stopniowo zaczynajac od sterownika (nie pamietam,bo zawsze mi sie myli Blitz z Justem - ktory to da sie wogole jakos ustawiac,a ktory jest atrapa :p ) na najmniej stagXL ,ewentualnie parownik pozniej ,bo nie wiadomo co z nim jest,

jezeli chcialbys jednak bawic sie w regulacje tego co masz to wyposaz sie we wskaznik lambda - na allegro 10led z przesylka za 37pln mozna kupic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: dołożenie śruby do krokowca w 2 gen. ?
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 17, 2012, 15:40:06 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Parownik jest zregenerowany, może spróbuję go poczyścić. Spróbuję też podregulować to dziadostwo, kable DIN już znalazłem w lamusie, poczytałem też o regulacji <uoee> Blitz'a. Musiałbym jeszcze sprawdzić, czy krokowy się rusza w rytm poleceń sterownika, bo mam wątpliwości. W czasie upału samochód nie chce jechać, na mrozie -20 jedzie dobrze. Jak znajdę walący popychacz i będę jeszcze pracował  ;p, to chyba sekwencję zamontuję -  na wiosnę.

BISZ, śruba do regulacji napięcia membrany jest w otworze, na klucz imbusowy.
« Ostatnia zmiana: Luty 17, 2012, 15:46:14 pm wysłana przez altowiolista »
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: dołożenie śruby do krokowca w 2 gen. ?
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 19, 2012, 11:32:54 am »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
Gdzies wyczytalem ze to na imbuza to regulacja czulosci membrany, a ta mosiezna to regulacja skladu na obrotach jałowych. Czy to prawda ? To na imbus daje się kręcić, natomiast ta mosiezna o ile da sie nia w ogole krecic i jest tym czym piszę, to jest wkrecona na maksa i palcami za cholere jej nie rusze. Co do lambdy mam woltomierz i wyprowadzony kabel wiec jakos sobie radze.

Odp: dołożenie śruby do krokowca w 2 gen. ?
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 19, 2012, 11:51:09 am »

Offline pumex

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 132
    • Polonez Caro '96
Tak, jest tak jak piszesz. Imbus to naciąg membrany (i tym ustawiasz bardziej pracę przy dodawaniu gazu), a pokrętło, to wolne obroty. Może dość ciężko chodzić, na mój można nasadzić nasadkę, chyba 10 albo 8 mm :)
Ustawia się generalnie tak, że najpierw skręcasz całkowicie do zera wolne obroty i odkręcasz tą na imbus tak, żeby wkręcał się swobodnie powyżej 3000. Jak już to osiągniesz, to odkręć wolne obroty na tyle żeby stabilnie na nich chodził.
« Ostatnia zmiana: Luty 19, 2012, 12:11:27 pm wysłana przez pumex »

Odp: dołożenie śruby do krokowca w 2 gen. ?
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 01, 2012, 12:02:21 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
Witam. Niestety spalanie wciąż astronomiczne. Wstawiłem śrube zamiast krokowca, wyregulowałem aby było w całym zakresie obrotów na granicy przejscia sondy. Odpycha sie dobrze, nie driftowalem, jezdzilem naprawde spokojnei, i wyszlo 18L/100 km  :(

Nasuwa mi sie pytanie. Jako że niewiadomą wciąż jest stan membran w parowniku, czy możliwe jest że mimo w miarę sensownych odczytów z sondy lambda spalanie jest tak ciulowe ponieważ parownik jest w zdezelowanym stanie ?

Odp: dołożenie śruby do krokowca w 2 gen. ?
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 02, 2012, 01:02:09 am »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
jezeli chcialbys jednak bawic sie w regulacje tego co masz to wyposaz sie we wskaznik lambda - na allegro 10led z przesylka za 37pln mozna kupic

możesz jakiś link wrzucić?? Szukam i nie moge nic takiego znaleźć :/

Odp: dołożenie śruby do krokowca w 2 gen. ?
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 02, 2012, 02:19:57 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
akurat brak wystawionych ,ale napisz do tego sprzedawcy,moze jeszcze ma i nie wystawil    : gonzo1964
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: dołożenie śruby do krokowca w 2 gen. ?
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 03, 2012, 00:30:35 am »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
ok,dzięki ;)