Autor Wątek: przełożenia mostów Polonez truck  (Przeczytany 30610 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: przełożenia mostów Polonez truck
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 09, 2012, 23:15:00 pm »

Offline maciekkk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 162
  • Płeć: Mężczyzna
  • 83 tyś :)))
    • Caro 1.6 CE 97'
da sie jakos przerobic zeby podeszlo ??

Odp: przełożenia mostów Polonez truck
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 09, 2012, 23:17:24 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
wszystko sie da :P przeciez pisali poprzednicy ze po odpowiednim przespawaniu podpasuje

Odp: przełożenia mostów Polonez truck
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 10, 2012, 09:34:21 am »

Offline maciekkk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 162
  • Płeć: Mężczyzna
  • 83 tyś :)))
    • Caro 1.6 CE 97'
jestem ciekaw czy ktos to mial i jak to sprawuje ;) wiem ze v max traci ale przyspieszenie nadrabia;pp ale czy bardzo rzuca tylkiem cyz nie

Odp: przełożenia mostów Polonez truck
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 10, 2012, 11:15:35 am »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
ja jezdze na zaspawanym 4.55 juz ponad rok. Przy normalnej jezdzie na trasie czy cos nic sie nie dzieje. Ale przy strzale ze sprzegla to traci przyczepnosc nie mowie juz o mokrej nawierzchni...

Odp: przełożenia mostów Polonez truck
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 10, 2012, 19:32:51 pm »

Offline maciekkk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 162
  • Płeć: Mężczyzna
  • 83 tyś :)))
    • Caro 1.6 CE 97'
szczerze mowiac chcial bym sprobowac sil w KJS'ach i mysle ze to dodry most na KJS:) czy lepiej 4.3?

Odp: przełożenia mostów Polonez truck
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 12, 2012, 21:05:05 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
4,55 jest fajne ale o I biegu zapomnij. praktycznie tylko do ruszania...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: przełożenia mostów Polonez truck
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 12, 2012, 21:15:08 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
czyli co targanie się z pod świateł odrazu na 2 biegu hehe

Odp: przełożenia mostów Polonez truck
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 13, 2012, 01:32:32 am »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
4,55 jest fajne ale o I biegu zapomnij. praktycznie tylko do ruszania...
nie powiedziałbym... ja tam normalnie ruszam i odcinam na 1 i troche szybkosci wtedy nabierze

Odp: przełożenia mostów Polonez truck
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 14, 2012, 11:18:10 am »

Offline Smar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 135
1. Po co przekłądać cały most z trucka? Wystarczy same bebechy - pasują plug&play.
2. V max = 150km/h ~ 6500RPM
3. I bieg jest normalnie używalny.
4. Przy 2.0 DOHC nawroty spokojnie robi się na II biegu, przy 1.4 może być trochę mało Nm.
Caro 1.5 GLI ("Zielony" - poległ); Caro 2.0 GLE (Poldoford - poszedł w świat); Caro 1.9D (Klekot - sprzedany); Caro 2000 DOHC (Czarny - poległ); Borewicz 2000 DOHC ("Czarnobyl"- jeździ u Hoffmana );
Caro 1.6 16v (Groszek)

Odp: przełożenia mostów Polonez truck
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 14, 2012, 18:34:46 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Ja właśnie zamierzam przełożyć bebechy bo do wysokoobrotowego silnika krótsze przełożenie będzie w sam raz - starty na prędkości będę nadrabiał obrotami , zresztą jak odcinkę zamierzam mieć przy 8300 - 8500 to będzie dopiero zabawa - teraz mam 8100 i 2 juz odciąłem, a 3 prawie przy 8000.
Zastanawiam się tylko na ile poczuję różnicę miedzy 4.3 a 4.55 - przede wszystkim chodzi o przyśpieszenia, bo zabawy trochę będzie przy poskładaniu tego żeby jakoś działało :)

"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: przełożenia mostów Polonez truck
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 14, 2012, 19:09:45 pm »

Offline Smar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 135
Świety nawet sie nie zastanawiaj - i tak auto nie jest na trasy więc 4.55 się sprawdzi. Przy składaniu przydaje sie specjalna blokada zakładana od strony wału, bo inaczej ciężko dokręcić nakrętkę na ataku z odpowiednim momentem (siła na koła jest zwielokrotniona przez przełożenie - ja auto wiązałem do ściany, ale koła i tak sie kręciły w miejscu przy próbie dokręcenia :D )
Caro 1.5 GLI ("Zielony" - poległ); Caro 2.0 GLE (Poldoford - poszedł w świat); Caro 1.9D (Klekot - sprzedany); Caro 2000 DOHC (Czarny - poległ); Borewicz 2000 DOHC ("Czarnobyl"- jeździ u Hoffmana );
Caro 1.6 16v (Groszek)

Odp: przełożenia mostów Polonez truck
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 14, 2012, 19:24:37 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
st fajne ale o I biegu zapomnij. praktycznie tylko do ruszania...

Do KJS to 5.37 najlepszy.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: przełożenia mostów Polonez truck
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 16, 2012, 21:52:34 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Nic dziś wyhaczyłem za 100 zł cały most z trucka, w przyszłym tygodniu myślę że zabierzemy się z Artkiem za swap przełożenia. Smar - ta blokada rozumiem że wyspawany kawałek płaskowników przykręcony do tylnego kołnierza mostu i blokujący się o obudowę - przynajmniej tak to ja widzę.Napewno wrażeniami z jazdy się podzielę :)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 16, 2012, 21:58:59 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: przełożenia mostów Polonez truck
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 16, 2012, 22:44:56 pm »

Offline Tailgunner

  • Tarnów
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 320
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
    • polskifiat.jazda.pl
moge kupić cały ten dyfer z półosiami bez przełożenia za 100zł :)
polskifiat.jazda.pl

Odp: przełożenia mostów Polonez truck
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 16, 2012, 23:14:14 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
ja za komplet 4.55 razem z roznicowym, wszystkimi lozyskami, atakiem i podkladkami dałem 10 zł na złomie. 

tylko Ci co nie jezdzili na 4.55 twierdza, ze tam sie nie uzywa 1 biegu :P

Odp: przełożenia mostów Polonez truck
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 17, 2012, 09:05:32 am »

Offline Smar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 135
http://archiwumallegro.pl/blokada_tylnego_mostupolonez-2340274742.html Coś takiego. Ja zobaczysz most z odkręconym wałem odrazu bedziesz wiedział gdzie się to blokuje (są specjalne nadlewy na obudowie mostu).
Caro 1.5 GLI ("Zielony" - poległ); Caro 2.0 GLE (Poldoford - poszedł w świat); Caro 1.9D (Klekot - sprzedany); Caro 2000 DOHC (Czarny - poległ); Borewicz 2000 DOHC ("Czarnobyl"- jeździ u Hoffmana );
Caro 1.6 16v (Groszek)

Odp: przełożenia mostów Polonez truck
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 17, 2012, 13:25:51 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
Do KJS to 5.37 najlepszy.
raczej taki dyfer na zamówienie a wątpię ze ktoś by chciał wydać 5 kafli..... teoretycznie można z polonezowskich mostów uzyskać przełożenie 4.77, wałek atakujący z trucka i koło talerzowe z rovera uzyskalibyśmy 9/43 ale czy modulacja zębów by się pogodziła tego wam nie powiem
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: przełożenia mostów Polonez truck
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 17, 2012, 22:10:25 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Teoretyzować można jeszcze dalej, przy moście 4.3 czy 4.55 założyć jakieś niskoprofilowe 13" albo 14" i też się nam przełożenie 'skróci'.

Kiedyś gdzieś liczyłem, że przy moście 3.9 gdybym zamiast opony 195/60/14 zastosował oponę 195/45/14 to wyszłoby mi przełożenie 4.27, więc sporo jeszcze można skrócić przełożenie kołami ;)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: przełożenia mostów Polonez truck
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 18, 2012, 11:52:20 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
raczej taki dyfer na zamówienie a wątpię ze ktoś by chciał wydać 5 kafli.....

Powiedzmy że jeszcze nie jest nieosiągalne. Ja tylko rozwiewam wątpliwości kolegi który się zastanawiał czy 4.55 nie jest za krótkie. Niestety, chcąc obecnie wygrywać klasę, trzeba mieć w samochodzie przerobione dokładnie wszystko, rajdowe opony i krótką skrzynię. Skoro można wydać prawie 30 tys. na przygotowanie Skody Favorit albo kupić krótką skrzynię do Seja z 5tys. i szperę za 3 tys. to do Poloneza też można... jak ktoś chce wygrywać.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: przełożenia mostów Polonez truck
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 23, 2012, 02:04:33 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Więc tak, po rozkompletowaniu mostu przełożenie wyszło faktycznie 10 zł :P
Na dzień dzisiejszy wszystko powyciągane, wyczyszczone , przygotowane do operacji swap, udało się kupić ostatnią tulejkę rozprężną w byłym polmozbycie,łożyska wyglądają ok :)


Pewnie przy okazji swapu przełożenia porobię kilka fotek dla potomnych. Nakrętkę w moście z trucka udało się odkręcić pneumatem.Ciekawe jak pójdzie u mnie - jeśli ktoś ma jakieś sugestie odnośnie przekładki samego przełożenia, zgrania tego czy ustawienia to jest dobra chwila żeby się tym podzielić.

"jest ryzyko , jest zabawa"